Celcius73 Skrevet 28. juli 2012 #1 Del Skrevet 28. juli 2012 Vi har en gutt på 4 år no. Nyheten om en kommende baby har vært både og mottatt. Nå er ting helt snudd på hodet. Mamma er ikke hjemme som hun alltid pleier, og med meg sengeliggende i en sykehus seng er det nok litt skremmende for han. Jeg har sagt til han at jeg må være her til babyen kommer ut. Vi har ikke fortalt han at babyen kan komme tidligere enn planlagt og heller ikke at han ikke får babyen noe særlig den første tiden, hvis det er den veien det går. Jeg ble innlagt med tidlig vannavgang i uke 32, og de har til nå klart å stoppe rier, og vann kommer det lite av, heldigvis. Er det noen som har vært igjennom dette med større søsken og har gode tips til hvordan vi kan forklare gutten vår dette på en best mulig måte? Mannen min prøver å få til mest mulig normale dager for han, og han får være en del sammen med besteforeldrene for litt avbrekk på en positiv måte. Vi skulle jo egentlig ha en fin ferie sammen alle tre før babyen skulle komme og nå ble jo alt snudd på hodet. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143957841-hvordan-forberede-kommende-storebror/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweetpea Skrevet 8. august 2012 #2 Del Skrevet 8. august 2012 Tenker på deg, håper det fortsatt går bra med dere :-) har ikke erfaring med akkurat det du sitter midt i, men har erfaring med å forklare vanskelige ting for barn. Tenker at det er viktig å være så enkel og ærlig som mulig. Med datteren min måtte vi forklare operasjon på henne selv som 2 åring og 3 åring, synes det gikk greit med forenklet ærlighet, det er jo helt klart grenser for hvor mye de kan forstå på den alderen. Tror også det viktigste av alt er at foreldre og andre voksne er rolig og trygge i situasjonen ovenfor barn, tror bekymrede voksne stresser barn langt mer enn nødvendig. Jeg hadde nok sagt som sant var at babyen holdt på å komme for tidlig, men at det er best for alle babyer å være så lenge de skal i magen til mamma, derfor må du være på sykehuset så de kan hjelpe deg med det. Hadde også sagt at babyen kan komme tidlig, men at det går bra det og, da trenger hun bare litt mer hjelp på sykehuset. Antar storebror forstår at leger hjelper, kan tenke meg at han setter det fint i system i sine tanker :-) Håper du holder oss oppdatert, satser fortsatt på at du hører til med oss i septembergjengen..... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143957841-hvordan-forberede-kommende-storebror/#findComment-144447758 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Celcius73 Skrevet 9. august 2012 Forfatter #3 Del Skrevet 9. august 2012 Hei! Nå har vi faktisk passert uke 34 Helt utrolig! Vi har prøvd å forklare gutten at mamma og babyen måtte være på sykehuset for å passe på at babyen ikke kom for tidlig ut. Han var ganske urolig de første 3-4 dagene vi var der, men etterhvert når han såg at det ikke var noe skummelt, så gikk det igrunnen veldig bra. Når jeg fikk dra hjem igjen igjen, så sa vi at nå skulle vi være hjemme til babyen skulle komme. Utover det har vi ikke snakket så mye det som kunne ha skjedd, fant ut at det var bedre å avvente det litt. Hvis jeg fremdeles er gravid når vi kommer til september, så blir det rekord for meg...veldig spent Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143957841-hvordan-forberede-kommende-storebror/#findComment-144450046 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå