Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har ei på 11 mnd som de siste 4 mnd har stått opp mellom halv 5 og halv 6. Hun legger seg 18:30-19:00 uten problemer. Hun har de siste mnd sovet 2 lurer, men de dagene klokken er halv 5 hender det seg at det blir 3. Lurene kan være alt fra 1-5 timer sammenlagt (gjennomsnittlig 3 timer), uten at hvor lite/mye hun har sovet har hatt noe å si. Den siste uken har jeg prøvd å bare latt henne sove 1 lur, uten hell (sov 2 1/2 time ca på fromiddagen). Hun har drøyd den ca 30 min, dvs. 5-halv 6. Hun får bare vann på natten, hun sover så og si hver natt uten å våkne, men når hun våkner 5-ish så nytter ikke kos/sutte/litt rugging. Må ty til litt oppvarmet vann for at hun skal bli fornøyd. Men etter å ha lagt henne igjen nekter hun å sove. Kuttet ut melka for 1 mnd si på natta.

Det er ingen dulling og dalling når jeg gir henne vann på natta, det er mørkt, hun har kosepleddet sammen med seg, jeg snakker ikke med henne... Og prøver å legge henne igjen. Blir stillt ca 20 min før hun begynner å gråte/ligge å pludre. Jeg har prøvd å overse gråtingen, men jeg er ikke helt for det... Både å være sammen med henne under gråting og å gå ut av rommet, nytter ikke.

Råd/tips?! Jeg kjenner at jeg blir smågal av å stå opp så tidlig, når jeg plages med å få sove selv om nettene og klokka ofte blir 24-01 før jeg sovner.... Hun er jo tydlig ikke uthvilt når hun 1 1/2 timer er veldig trøtt. Hun begynner i bhg om 1 uke, kanskje det blir bedre da...?

Fortsetter under...

Jeg har ikke mange råd, kun denne. Mulig hun er fOr liten enda, men jeg har hørt at den har vanvittig god effekt.

http://www.mimmis.no/produsent/70-kidsleep.aspx

Det er kidsleep. En type klokke hvor barnet ser at for eks en ku ligger fortsattnog sover...da betyr det at han/henne også skal sove. Når kuen er våken, kan barnet også stå opp.

Jeg har ingen råd. Men ville bare si at du ikke er alene. Jenta vår er også 11 måneder og har alltid vert en morgenfugl. Siste månedene har vi ikke fått henne til å sove lenger en 4!

Hun våkner enda flere ganger om natten og trenge oss for å sovne igjen. Har ikke fått mat på natten siden hun var 9 måneder,

Vi også prøver å gå ned til 1 kvil, da det er det de vanligvis får når de begynner i barnehagen. Hun begynner om 2,5 uker. Spent på å høre hvordan det går når jenta de begynner? Vi håper også at det skal bli bedre da.

Situasjonen hjemme hos oss nå er ganske desperat, i og med at jeg er gravid igjen, ca 9 uker på vei. Jeg orker ikke ta henne om natten, eller om morgenen. Da blir jeg så kvalm at jeg blir sengeliggende. Så nå har mannen tatt alle netter å tidligvakter i en måned, i tilleg til å jobbe fullt. Og har da selvfølgelig blitt sykemeldt. Ble litt paff da legen sa at de ikke hadde noe råd, hjelp etc, utenom å sykemelde han. Han er av typen som trives best på jobb. Så lurer litt på hvordan dette skal gå.

Håper det snart går bedre for alle som bar barn som sover dårlig og våkner alt for tidlig.

Klem

Jeg har ikke mange råd, kun denne. Mulig hun er fOr liten enda, men jeg har hørt at den har vanvittig god effekt. http://www.mimmis.no/produsent/70-kidsleep.aspx Det er kidsleep. En type klokke hvor barnet ser at for eks en ku ligger fortsattnog sover...da betyr det at han/henne også skal sove. Når kuen er våken, kan barnet også stå opp.

Takk for tips... hun er nok litt lita enda til å forstå, men aboslutt noe vi kan bruke dersom 'problemet' vedvarer :)

Jeg har ingen råd. Men ville bare si at du ikke er alene. Jenta vår er også 11 måneder og har alltid vert en morgenfugl. Siste månedene har vi ikke fått henne til å sove lenger en 4! Hun våkner enda flere ganger om natten og trenge oss for å sovne igjen. Har ikke fått mat på natten siden hun var 9 måneder, Vi også prøver å gå ned til 1 kvil, da det er det de vanligvis får når de begynner i barnehagen. Hun begynner om 2,5 uker. Spent på å høre hvordan det går når jenta de begynner? Vi håper også at det skal bli bedre da. Situasjonen hjemme hos oss nå er ganske desperat, i og med at jeg er gravid igjen, ca 9 uker på vei. Jeg orker ikke ta henne om natten, eller om morgenen. Da blir jeg så kvalm at jeg blir sengeliggende. Så nå har mannen tatt alle netter å tidligvakter i en måned, i tilleg til å jobbe fullt. Og har da selvfølgelig blitt sykemeldt. Ble litt paff da legen sa at de ikke hadde noe råd, hjelp etc, utenom å sykemelde han. Han er av typen som trives best på jobb. Så lurer litt på hvordan dette skal gå. Håper det snart går bedre for alle som bar barn som sover dårlig og våkner alt for tidlig. Klem

"Godt" å høre at man ikke er alene ;) Trodde liksom at melke-slutt på natta og 1 lur skulle gjøre underverker, men neida... Skjønner meget godt at å stå opp 4 om natten er forferdelig, også på toppen gravid! Huff, føler med deg og godt mannen din stiller opp, selv om det dessverre medførte sykemelding :-( Når legger hun seg?

Skal oppdatere etter en uke i bhg, å si hvordan det går... Usikker på om hun trenger 2 lurer i bhg, blir sikkert veldig sliten. Vi får se hvordan det går :) Vi får bare krysse fingrene for at ting kanskje bedrer seg med bhgstart :)

ønsker dere lykke til, håper det ordner seg snart for dere slik at du får en fin start på svangerskapet :) Klem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...