Gå til innhold

Til gravide som savner salami:På Rimi idag så jeg de hadde kokt salami, nyhet fra Grillstad!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Legen min sier fortsatt nei til salami, men de kan jo ikke gå ut med at det ikke er farlig om det er det, for da ville de vel blitt saksøkt om noe skulle skje.. Jeg har ikke spist det til nå, men skal dere spise det eller spiser dere det allerede. Kjenner jeg er litt nervøs for det..

http://www.matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/gravide/kan_gravide_spise_parma-_og_serranoskinke_og_annen_spekemat

Myndighetene anbefaler ikke spekemat. Salami er spekemat. Så derfor spiser jeg det ikke. Men om et halvtårs tid skal jeg kjøpe meg et helt fenalår å gnage på! Gleder meg!

Jeg er ikkje av den "hysteriske" typen(ikke at jeg kaller noen det altså, men jeg spiser fenalår, salami, spekeskinke osv.. JM sa det gikk helt fint så lenge jeg ikke spiste så mye på en gang og ofte.. Så jeg storkoser meg :-) Spiste mye i mitt første svangerskap og det gikk kjempe fint :-)

Men denne som trådstarter sikter til skal jo altså være kokt og er vel per definisjon da ikke spekemat lenger. Må jo være like trygg som annet varmebehandlet pålegg hvis man spiser den godt innenfor best før dato.

Annonse

Det er vel litt viktig å tenke på hva som er anbefalt å unngå for gravide? Regner ikke meg selv som hysterisk fordi jeg ikke vil spise spekemat o.l. når jeg nå er gravid. Er jo en grunn for at man skal unngå ting som spekeskinke og salami, med tanke på toxoplasmose og listeria, på samme måte som man unngår f.eks. alkohol :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...