Gå til innhold

Hjelp mitt tykke, rette, stive hår som bare henger rett ned.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har langt, rett, tykt hår. Altså hårene er tykke og stive. Helt umulig å gjøre noe som helst med. Klipper jeg det opp så står det ut som en bust, sparer jeg til lik lengde så henger det flatt rett ned.

Aner ikke hva jeg skal gjøre med det. Finnes det noe som kan gjøre håret litt mykere, og noe som kan løfte det utenom hårspray/mousse som jeg hater?

Jeg striper håret, det gir det jo litt annerledes struktur, men ikke nok til å løfte det litt..

Skrevet

Du striper det med bleiking eller? Altså lyse striper? Det gjør det jo ikke akkurat mindre stivt, når man har grove hårstrå fra før.. Så ville kanskje ha slutta med striping, evt farget alt i èn farge, og brukt en god kur :) Joico sin er er knallgod!

Skrevet

Jeg har omtrent likedan hår som deg. Er helt avhengig av to ting....

Riktig frisør og riktige hårmidler.

Min opplevelse er at det er svært få frisører som virkelig forstår slikt hår. Jeg har etter maaaange år funnet min, som jeg har sagt må leve minst like lenge som meg og han må aldri slutte å jobbe ;)

Det andre er riktig sjampo og balsam! Det som fungerer best på meg nå (etter at håret har vært helt umulig siste året!!) er sjampoen "helt rent" og balsamen med silkeproteiner, begge fra Kremfresh. Norske økologiske produkter :) De har masse bra!! :) Håret mitt er helt forandret etter at jeg har brukt disse produktene noen ganger, så nå sverger jeg til dem.

Du burde også prøve leppeskrubben deres - veldig god, både effekt og smak! :)

Skrevet

Hørte noen som anbefalte å bruke tørrshampoo og ikke vaske håret så ofte. De har vistnok noen som er bra på vita for rundt 100-lappen...

Skrevet

Misunner de som har rett ned hår! Dere kan jo ha så mange forskjellige frisyrer fra frisørboka, uten at de blir stygge..

Skrevet
Du striper det med bleiking eller? Altså lyse striper? Det gjør det jo ikke akkurat mindre stivt, når man har grove hårstrå fra før.. Så ville kanskje ha slutta med striping, evt farget alt i èn farge, og brukt en god kur :) Joico sin er er knallgod!

Nei jeg striper de med farge faktisk:) Lysere. Vanlig bleking ødelegger håret helt! Jeg forsøkte å farge hele håret, men det ble ikke noe fint.

Jeg bruker k pak fra joico, det er den beste:) Håret mitt er veldig sunt og friskt, bare veldig tykt og stivt. Strikker og spennen faller ut av håret fordi det er så glatt..

Skrevet
Nei jeg striper de med farge faktisk:) Lysere. Vanlig bleking ødelegger håret helt! Jeg forsøkte å farge hele håret, men det ble ikke noe fint. Jeg bruker k pak fra joico, det er den beste:) Håret mitt er veldig sunt og friskt, bare veldig tykt og stivt. Strikker og spennen faller ut av håret fordi det er så glatt..

Okei, da misforsto jeg :) Ja, K-pak er helt konge!

Skrevet
Jeg har omtrent likedan hår som deg. Er helt avhengig av to ting.... Riktig frisør og riktige hårmidler. Min opplevelse er at det er svært få frisører som virkelig forstår slikt hår. Jeg har etter maaaange år funnet min, som jeg har sagt må leve minst like lenge som meg og han må aldri slutte å jobbe ;) Det andre er riktig sjampo og balsam! Det som fungerer best på meg nå (etter at håret har vært helt umulig siste året!!) er sjampoen "helt rent" og balsamen med silkeproteiner, begge fra Kremfresh. Norske økologiske produkter :) De har masse bra!! :) Håret mitt er helt forandret etter at jeg har brukt disse produktene noen ganger, så nå sverger jeg til dem. Du burde også prøve leppeskrubben deres - veldig god, både effekt og smak! :)

Jeg gikk til samme frisør i over ti år, men så flyttet jeg og håret mitt har aldri vært det samme igjen:( Tror jeg har forsøkt 10 stk etter min faste, men blir aldri fornøyd lenger.

jeg skal sjekke ut kremfresh, kanskje det er noe for meg. Takk for tips:)

Skrevet
Misunner de som har rett ned hår! Dere kan jo ha så mange forskjellige frisyrer fra frisørboka, uten at de blir stygge..

åh, jeg misunner de med bølger eller krøller jeg:)

hi

Skrevet
Jeg har omtrent likedan hår som deg. Er helt avhengig av to ting.... Riktig frisør og riktige hårmidler. Min opplevelse er at det er svært få frisører som virkelig forstår slikt hår. Jeg har etter maaaange år funnet min, som jeg har sagt må leve minst like lenge som meg og han må aldri slutte å jobbe ;) Det andre er riktig sjampo og balsam! Det som fungerer best på meg nå (etter at håret har vært helt umulig siste året!!) er sjampoen "helt rent" og balsamen med silkeproteiner, begge fra Kremfresh. Norske økologiske produkter :) De har masse bra!! :) Håret mitt er helt forandret etter at jeg har brukt disse produktene noen ganger, så nå sverger jeg til dem. Du burde også prøve leppeskrubben deres - veldig god, både effekt og smak! :)
Jeg gikk til samme frisør i over ti år, men så flyttet jeg og håret mitt har aldri vært det samme igjen:( Tror jeg har forsøkt 10 stk etter min faste, men blir aldri fornøyd lenger. jeg skal sjekke ut kremfresh, kanskje det er noe for meg. Takk for tips:)

Ja, prøv dem, de gjør noe med strukturen i håret mitt som bare er deilig :) Får mer luft og løft i det, samtidig med at det blir mykere og mer medgjørlig. Har det på samme måte som deg, strikk og spenner faller ut!

Frisøren min sier at mange tror slike som oss har drømmehåret fordi det er så tykt og fint, men han sier at det som regel er veldig vanskelig å holde fint fordi "alt" må stemme.

Han sier at når jeg skal gifte meg så blir det et mareritt å sette opp håret. Alle tror det for meg er bare å sette opp håret, men alle spenner sklir ut rimelig fort. Mindre enn halvveis gjennom et vorspiel hvor jeg sitter i ro i en sofa og frisøren er halvveis ødelagt....

Skrevet

Da jeg giftet med så hadde jeg bare håret rett ned med "glitrebøyle" på :) Helt umulig å sette det opp eller krølle det eller å gjøre noe annet morsomt:)

jeg fant en annen spennende sjampo på kremfresh siden også : "Saltsjampo"! Lurer på om jeg skal prøve den jeg!

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...