Gå til innhold

Hvem eier bilen og hvem står på forsikringa? Kan min samboer stå på forsikringa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og jeg eie bilen? Nå står både bil og forsikring på meg og det er DYRT. Han får jo 75% bonus så hadde lønt seg å få forsikringa over på han.

Hvilket forsikringsselskap har dere, jeg mener å huske at Autotal godtok det for noen år siden.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hadde det sånn på gamle bilen min og. Jeg eide og han hadde forsikringen. Nå eier han og har forsikring, men den er min;);)

Skrevet

Vi har autotal og har det sånn. På begge bilene.

Skrevet

Vi hadde slik i tidligere av forholdet, bilen på han og forsikringa på meg... Hadde sparebank 1.

Skrevet

Min bil, hans forsikring..

Skrevet

Her er det jeg som står på bilen og sambo på forsikringa.

Skrevet

Hvilket forsikringsselskap har dere som har det slik at han står på forsikringa?

For IF mener jeg ikke godtok det. Nettop kjøpt bil og vil slippe omregistrening på 6000kr.

HI

Skrevet
Og jeg eie bilen? Nå står både bil og forsikring på meg og det er DYRT. Han får jo 75% bonus så hadde lønt seg å få forsikringa over på han. Hvilket forsikringsselskap har dere, jeg mener å huske at Autotal godtok det for noen år siden.

Jeg eier bilen og den står på hans forsikring selv om han ikke har bil. Har SR-banks bilforsikring.

Skrevet
Og jeg eie bilen? Nå står både bil og forsikring på meg og det er DYRT. Han får jo 75% bonus så hadde lønt seg å få forsikringa over på han. Hvilket forsikringsselskap har dere, jeg mener å huske at Autotal godtok det for noen år siden.
Jeg eier bilen og den står på hans forsikring selv om han ikke har bil. Har SR-banks bilforsikring.

Og det var fordi vi ville ha med hans bonus da jeg fikk meg bil. Hilsen nr 8.

Skrevet

Samboere og ektefeller kan overføre bonus til hverandre. Så du kan overføre hans 75 % bonus til deg. Det er viktig at den blir brukt. En ledig bonus er bare gyldig i 3 år. Om det er pant i bilen så kan det være at det kreves at eier og forsikringstaker er samme person. Ellers er det ingen problem at en står som forsikringstaker, og en annen som eier av bilen. Mange foreldre gjør f.eks det for å få forsikringssummen til barna ned ( f.eks at de har flere forsikringer, gunstige avtaler som gjør prisen rimeligere, men at barnet står som eier for å opptjene bonus).

Skrevet

Okei får ta en ringe runde på mandag jeg da. Det er pant i vår bil.

HI

Skrevet

de fleste skal godta dette, men eier av bilen står som medforsikringstaker. dvs mannen din er hovedforsikringstaker. vi har dette i terra, søsteren min har gjort det samme i if. no problem :)

Skrevet

Vi har Gjensidige, forsikringen står på mannen, og bilen på meg.

If godtok ikke det tidligere, var derfor vi byttet selskap.

Skrevet

Har If vi, bilen stod på meg og forsikringen på 75 % bonus stod på han.

Ved samlivsbruddet fikk jeg ordnet forsikringen over på meg, fortsatt med 75 % bonus;) truet m å si opp alle forsikringene mine hos dem, og jeg har aldri hatt bilforsikring før. Kjekt å ha startbonus på 75 % gitt!!:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...