Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 27. juli 2012 #1 Skrevet 27. juli 2012 Hun har hatt vedvarende feber i flere dager nå så øegen konstanterte kraftig ørevekr og hun fikk flytende antibiotika, men det er vnaskelig å få den i henne. Blander ejg den ut med drikke er jeg ike garantert at hun får i seg alt. Hun spiser og drikker jo veldig dårlig nå og er utslitt. Hun har i tilegg ti dette et hissig utslett over hele kroppen dette trodde legen var varmeutslett etter mye skriking og feber. Huff hun vil knapt nok jeg skal røre henne føler meg hjelpesløs. Noen som har gode råd? Både for det ene og det andre. Hvor lenge skal egentlig paracet hjelpe? Hun kan ta 4 i døgnet sa legen, men det står 3 på pakken. Hun sovner etter paracet, men våkner etter et par timer igjen Huff håper det går over snart! Prøvd å heve sengen, men det fungerer ikke siden hun flytter seg på ende til ende i sengen.
Gjest SHOC Skrevet 27. juli 2012 #2 Skrevet 27. juli 2012 Har du prøvd å gi henne antibiotikaen med en sprøyte? Ta den litt inn i munnen og sprøyt den inn langs kinnet. Vet ikke hvor gammel hun er, men våre fikk en NonStop i belønning etter de tok medesin. Pleier å ta et par dager før antibiotikaen virker. Merker du ikke bedring etter tre dager må du ta kontakt med legen igjen.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 27. juli 2012 #3 Skrevet 27. juli 2012 Hør på legen. Sier legen 4 paracet, så gir du det. Gi gjerne nesespray også siden det kan lette litt på trykket (har hatt et såkalt ørebarn og fikk da beskjed fra legen om å være raus med nesesprayen). Her at antibiotika virket etter første dagen, stor bedring allerede etter 2-3 doser. God bedring da
Musemorbr / Skrevet 27. juli 2012 #4 Skrevet 27. juli 2012 Uff så fælt. Det som er så vondt. God bedring til henne. Du må nesten bare tvinge medisinen i henne, fordi det er så viktig. Har du transprøyte? Vi sliter med småspisthet selv nå, grunnet influensa, så jeg ser at det med å blande i mat kan være håpløst. Vi må tvinge med nesespray før leggetid. Man føler seg slem, men det må gjøres. Lykke til. Håper hun blir fort frisk.
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 27. juli 2012 #5 Skrevet 27. juli 2012 Tusen takk for svar Ja jeg har en sånn sprøyte her får bruke det. Hun er halvannet så hun skjønner ikke helt dette med belønning, men jeg ga henne en kjeks etter forrige dose så håper det vil fungere videre. Ja da gir jeg som legen sa 4 i døgnet, han sa hun ha veldig vondt og hun er jo utrøstelig! Så det er nok riktig det. Håper min er som ditt ørebarn Alva og at jeg merker endring allerede i morgen! Nesespray var lurt ja, det har jeg liggende, jeg har både nesespray for baby og saltvannspray for baby hva er det mest effektive? Tusen takk for svar og råd Jeg snakket med bf og han er visst et ørebarn han også, eller var er vel rett og si. Han kommer i morgen en tur så jeg kan sove litt. For nå er vi slitne både mor og barn. Syntes så synd på henne. I dag har hun ikke spist noen faste måltider utenom litt av en brødskive en kjeks og resten mme, er det farlig med så lite? Det viktigste er vel væske..
Gjest sandyBay1 Skrevet 27. juli 2012 #6 Skrevet 27. juli 2012 Gi lille snuppa nok væske iallefall. Gjerne saft Helst ikke melk da dette slimer i luftveiene igjen, som igjen setter seg i øret. \Har tre ørebarn selv Kjøp lollipop is m.m. Kjøler henne ned som lindring. God Bedring!!
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2012 #7 Skrevet 27. juli 2012 Har akkurat hatt ørebetennelse selv jeg, det er virkelig dritvondt, skjønner godt at ungene skriker! Hos meg ble det mye bedre etter en dag med antibiotika, smerten ble borte men noe av ubehaget, følelsen av dott i øret og lydømfintligheten satt i lenger. La henne sove med hodet høyt, trykket i øret blir ulevelig vondt når man ligger flatt. Gi skikkelig nesespray som virker avsvellende og minsker tettheten i hodet og også til øret. Gi så mye paracet som legen sier, det er ikke farlig å i korte perioder gi mer smertestillende enn anbefalt dose på reseptfrie midler. Er ikke verre å ta paracet fire ganger i døgnet enn f.eks paralgin forte eller andre sterke smertestillende. Tving i henne medisinene, bruk sprøyte og sprøyt det fort og brutalt inn i kinnet hennes. Da svelger hun unna, blir det gråt så trøster du etterpå, det går fint. God bedring til vesla, det er ikke godt med øreverk altså.
2008 og 2012 Skrevet 27. juli 2012 #8 Skrevet 27. juli 2012 Foreslår som de fleste andre her: Ligge med hodet høyt, nesespray (vanlig, ikke saltvann), paracet og antibiotika i sprøyte. Lurt å gi premie etter medisinen. Kan også gi ei skje med syltetøy, så får ungen annen smak i munnen. Her har det gått mest i saft, saft-is, kjeks og frukt ved ørebetennelse. Drikke er viktigst ja.
fisken2015 Skrevet 27. juli 2012 #9 Skrevet 27. juli 2012 Kan også være lurt å gi noe kaldt, f.eks før og etter inntak av penicillinen. Når en er nedkjølt i munnen smaker medisinen mindre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå