Gå til innhold

Har alle her begynt på forberedelser?:)

Anbefalte innlegg

Gjest Mammantil2prinser

Jeg er snart 23 uker å har ikke kjøpt en eneste ting å heller ikke kikket på noe som helst:)

Skal jo da sies at jeg er 2. gangs og ting er vell kanskje ikke så "stas" denne gang:O

Har nøytrale ting til storebror og kommer jo bare til å ta frem dette når ting er rett rundt hjørnet, men klær osv kommer jeg nok ikke til å kjøpe. Bare det absolutte nødvendige:)

Vi skal ikke vite kjønn så kommer nok bare til å kjøpe to jentebodyer/gutte og noen nøytrale. Men sengen kommer jeg til å gjøre klar med noe blått som storebror har(har veldig guttefølelse), og heller skifte hvis det blir jente.

Hvor langt er dere andre kommet i prosessen da? :)

Er det dumt av meg å ta det sååå "chill"?

Fortsetter under...

Jeg eri uke 22 og har bare kikket på ting. Har kjøpt bittegrann klær, og stellebord. Blir nok ikke så mye mer før i september. Har jo god tid :) og legger av penger til det vi trenger. Det kommende barnerommet er under oppussing, så det må bli ferdig før vi kjøper og setter inn ting :)

Bittelitt klær har jeg kjøpt og sprinkelseng har vi fått av noen i familien, og det er det.. Håper ikke vi ligger på etterskudd! :P Jeg har iallefall laget meg en god liste over hva som trengs og hva som gjenstår, så føler vi ligger godt an :)

Annonse

Jeg må også legge til at jeg har satt frem en bag og pakket litt saker og ting oppi der, tilfelle jeg skulle bli innlagt på sykehus og samboeren må ta med ting til meg. Tenker på for tidlig fødsel o.l

Selv om jeg bare er i uke 24+4 vet man ikke hva som kan skje.

Er 25+2 i dag og det er egentlig veldig lite av forberedelser som er blitt gjort. Eneste er at i sist uke begynte vi sånn smått på roterommet som skal bli barnerom siden ferien startet da og ville ikke ha det "hengende" over oss..;) Men jammen går det tregt for seg hehe!

Vi har en gutt på 3,5 år fra før så vi tenker nok ikke alltid like mye over graviditeten som vi gjorde med han ;) Da var alt på line LENGE før han kom til verden. Da var også formen sprek som bare det, mens denne gangen sliter jeg veldig med bekkenplager så har nok med hjem og jobb. Resten går til avslappning :) Vi har det meste fra før av, men så klart må noe av klær og utstyr fornyes etter slitasje fra sist og utlån til andre veninner. Vil ikke vente altfor lenge, men leter etter overskuddet til å dille med det og kose meg. Så roer det litt nå i ferien og ser om lysten kommer snikene neste måned for da er det kun 3 måneder igjen!

Med nr 1, så måtte jeg bare ut å kjøpe et sjønt sett me gutteklær fra name it og strikketøy for å strikke vognteppe i brunt og turkis etter vi hadde vært på ul. Det var stor stas :D Vogn og slikt tok jeg vel når jeg var rundt 6 mnd tror jeg...

Nå er jeg jo bare 16 uker da, så ikke så mye å gjør enda, men etter ul, må jeg sikkert bare ut å kjøpe noe for det er så utrolig koslig (så lenge alt e bra der inne da.. *krysse krysse*) Ellers har jeg jo vogn, seng, stellebord, barnesete osv... eller senga bruker storebror enda da, men men... vurdert å kjøpe søskenvogn, men aventer litt med det. Håper storebror slutter å sove til den tid hvertfall :P hehe

Men det er jo det å bygge rede som er så koslig, så d blir vel litt mere chill når det er nr 2 og 3... Tar det vel når det nærmer seg mer tenker jeg ;)

Jeg har bare kjøpt en nøytral outfit til lille huleboer , skal på ultralyd på mandag å da får vi forhåpentligvis vite hva det er der inne , og. Da kommer jeg nok til å kjøpe noe skikkelig jentete eller noe til gutt :) vi får se :)

Siden dette er andremann så har jeg i grunn ikke startet noe særlig med forberedelser. Har kjøpt en vippestol fordi det bare var en igjen av den fargen jeg ville ha, og en fleecedress. Utover det tar jeg det helt med ro. Vi venter gutt og har en gutt på 3,5 fra før, så det er nok ikke mye vi trenger. Utover høsten skal jeg begynne å gå gjennom klærne og tingene fra eldstemann, og se om det er noe vi mangler i det hele tatt. Er jo kos å handle litt da, men unødvendig å handle det man ikke trenger. Er 22 uker i morgen.

Annonse

jeg er førstegangs, 19+ uker. har ikke kjøpt en ting enda. ikke sett på eller tenkt på noen ting heller.

tror nesten det er pga at jeg merker ikke at jeg er gravid enda. har lixom ikke gått opp for meg kanskje.

Er også førstegangs men kun 14 uker på vei så har ikke kjøpt noe enda men har kikket litt men ikke tenkt å kjøpe noe før etter ul. Håper å se hvilket kjønn det blir. Gleder meg masse til å begynne å handle inn.

Andregangs her. Har ei prinsesse på 14 mnd som opptar livet akkuraet nå. Er 23 fullgåtte og legger nesten ikke merke til graviditeten. 1 gang tok jeg ukebilder og skrev dagbok, denne gangen hr jeg ikke hatt tid.

Har alt av utstyr i hus fra sist. Det eneste som trengs nytt er gutteklær, men vet jeg arver en hel masse og vet av erfaring av at det kommer til å ry inn med gaver når prinsen kommer så orker ikke kjøpe mye klær heller. Har mye nøytralt som nesten ikke brukt fra sist.

Andregangs her også, uke 21.

Fikk gutt sist, venter jente nå.

Jeg skal bare opp på loftet å hente ned alt fra sist gang.

Eneste som har skjedd foreløpig at lille søster og svigerinne har kommet med 2 tonn jenteklær som nå fyller hele gangen, hehe.

Trenger ikke kjøpe annet en ny hardbag til vogna( som jeg solgte i den tro at vi bare ville få 1 barn ) og dunpose til bilsetet iom at jeg nå får en vinterbaby.

Så ikke no stress akkurat.

Syns det er deilig å ikke trenge å bruke så mye energi på dette som sist gang, da shoppet jeg pokker meg alt som kunne anskaffes for penger, hehe.

Er i uke 21. Startet ferien i sommer med ul, og etter det kjøpte vi litt klær, samt at vi fikk med oss masse søte sett med ullklær etter min samboers lillesøster. Fikk også voksipose og litt annet sånt til vinteren.

Nå skal vi flytte til større leilighet om ikke lenge, så vi venter litt med å få så mye annet i hus til da.

VI var i Sverige på ferie, da fant jeg en kjole jeg bare måtte ha...

Ellers har jeg ikke villet kjøpe noe klær før hun kommer ut og alt er i orden. Vi har alle klærne fra storesøster enda, så selv om det blir 3mnd forskjell ifht årstiden, så regner jeg med mye av det likevel kan brukes.

Har arvet et badekar fra svigerinnen min, og noen flasker. Ellers har vi alt vi trenger; bilstol, vogn... ja det eneste vi mangler er stellebord, men det kjøper vi ikke denne gangen. Vi kjøper heller en kommode og setter hjul på den, så kan vi bruke den etterpå...

Stresser ikke. Er 24 uker i morgen..

Er i 21. uke, dette er tredje gang, men har begynt å shoppe litt.

Har to jenter fra før, og nå venter vi en liten gutt :-)

Har svært lite klær, som passer til en gutt, så jeg har begynt å handle inn litt ull og noen små nette plagg. Venter på høstsalg på ullklær hos Obs! :-)

Har også kjøpt en ny brukt vogn, da den gamle er helt rusten etter mange trilleturer med jentene :-)

Må også ha en dun-/ ullpose til vogna og nytt stellebord.

Ammepute, seng, bilstol har vi fra før. Jeg synes det er greit å handle litt nå og da, blir fort store utgifter på en gang, hvis man venter med alt til siste par mnd.

Oi, så flinke dere er..... nå fikk jeg nesten litt panikk..... Har ikke kjøpt noe, men har bestilt en startpakke på nettet. Er i uke 27.

Vi har vært så redde for at noe skal gå galt at vi ikke har turt kjøpe noe. Men nå begynner vi å tenkemotsatt. Tenk om for tidlig fødsel, og vi har ikke noe....Hm

Jeg er 26+4 i dag, og har handla en del. Begynner å få på plass det meste av klær i de små størrelsene, har handla litt sjøl, og arva en del av venninner. Har satt svigermor å gang med å strikke hentesett og sånn :) Mangler bare litt småting av klær. Av store ting har vi handla bilstol, seng, stellebord og en kommode. Mangler vogn og alt til vogn, og alt til stell. Og litt sengetøy og sånn. Og så har jeg planer om å kjøpe meg en vippestol. Men føler jeg har grei oversikt over det jeg har igjen å handle. Er førstegangs, så trenger jo alt. Og det er jo veldig moro å handle og gjøre klart :) Har ikke noe barnerom å ordne med, for gubben driver å bygger på nå. Så da er det det å handle inn jeg får gjort da :)

Er bare i uke 16 og dette blir nr 4. Men har kvittet oss med det meste så må nesten begynne på nytt igjen. Må opp på loftet å se igjennom det vi har.

Svigers skal ut å handle vogn til helga. Fant ut at det er salg i Arvika på akkurat den vogna jeg vil ha.

Var på ul både i uke 12 og 14+4 så man må jo bare håpe at det går bra.

Skal handle litt tøy etter ordinær ul da legen sa at det bare var 98% sjanse for at det var gutt. Så da håper jeg på endelig bekreftelse på kjønnet.

Håper min mor vil strikke hentesett da hun har strikket til alle de andre barnebarna, selv om hun ikke er så positiv. Må bare manne meg opp til å spørre først ;)

Jeg har 3 søsken og en svigerinne som brenner etter å kvitte seg med utstyr, så det begynner å rulle inn litt nå i uke 13! :P Jeg har prøvd å blitt gravid i 3,5 år, så de har trodd de skulle bli kvitt det lenge nå! Så etter ul og frisk baby i går så har de begynt å lasta bilene... Hehe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...