Kanelbolla Skrevet 27. juli 2012 #1 Skrevet 27. juli 2012 Hei. Jeg var på min første fysioterapitime for bekkenløsning i går. Terapauten sa så kjekt at hun måtte gjøre det værre for å gjøre det bedre. Etter å ha blitt vridd og vendt på for å sjekke hvor kraftig løsning jeg hadde begynte hun å kna. FY F det var vondt!!! To minutter på hver side og det ble gradvis mindre vondt når hun holdt på. Da hun var ferdig var det ikke vondt, men hun sa da jeg var i døra at det kom til å bli skikkelig vondt utover kvelden og at jeg kom til å bli blå, men etter at de smertene forsvant ville jeg ha det bra i flere dager. Joda... blå blei jeg.. ikke bare litt heller.. og smertene! Hadde sikkert vært mer behagelig å tilbringe natten i et torturkammer. Gjør jo så sabla vondt! Så det jeg lurer på er om det er like vondt etter hver behandling? Må inn ca hver 7-10 dag. Føler jeg gruer meg til neste time...
*Ninnin* Skrevet 27. juli 2012 #2 Skrevet 27. juli 2012 Det blir bedre:) Hadde det slik i starten,men nå er det ikke ubehagelig:)
Kanelbolla Skrevet 27. juli 2012 Forfatter #3 Skrevet 27. juli 2012 Det er bra sliter fortsatt med å sitte, hehe
ÅNA Skrevet 30. juli 2012 #4 Skrevet 30. juli 2012 Les lenger ned på forumsida ang. bekkenløsning - ikkje under 3.trimester, men ei eigen side ang. bekkenløsning. Kan f.eks. anbefale akupunktur dersom du har tilgang på flink akupunktør - må betale ein del, men kan være mindre smertefullt...Har du forresten fått sjekka at det er bekkenløsning og ikkje bekkenlåsning du har? Er smertene eisidige eller 2-sidige? Forran eller bak? Viktig å skille her - behandlingsmetode er nemlig nokså forskjellig. Hadde bekkenlåsning for ein del veker sidan - gjekk til kiropraktor og akupunktør - ikke vond lenger. Har nok antydning til bekkenløsning no - øm forran i symfysen/skambeinet. Viktig å ta hensyn - unngå løft (særlig tunge) så mykje som mulig. Tenk alternativt og del opp det som skal løftes slik at det ikkje blir så tungt. Fleire tips finn du garantert på sida eg har nevnt over. God bedring!!!
Kanelbolla Skrevet 31. juli 2012 Forfatter #5 Skrevet 31. juli 2012 Er bekkenløsning jeg har behandlingen hjalp, men smertene på rompa var grusomme. nå er de borte, bare noen mørke skygger etter blåmerkene er igjen. Såvidt begynt å få vondt igjen (noe fysioterapauten sa ville skje) og har ny time om en uke. etter dette har jeg hver uke. Skulle også vurdere vannterapi sa hun
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå