*minime* Skrevet 27. juli 2012 #2 Skrevet 27. juli 2012 Fikk dette før første gang. Ble satt i gang da. Å håper på å få tid til d nå også :-)
~HelenMarie+3jenter~ Skrevet 27. juli 2012 #3 Skrevet 27. juli 2012 Har to fødsler bak meg uten klyster. Måtte derimot på do med "nummer to" ved min andre fødsel. Hadde 7 cm åpning, og det var ikkje kult å skulle måtte drite då...
Miitii Skrevet 27. juli 2012 #4 Skrevet 27. juli 2012 Hei, nå spør jeg litt dumt her...men hvordan fungerer det med klyster? Jeg har aldri tatt det, men jeg ble spurt ved sist fødsel om jeg ønska klyster....men jeg hadde da litt over 2,5 min mellom hver ri og riene varte i 60-75 sek hver, så jeg klarte ikke forestille meg hvordan det skulle gå til! De spurte også om jeg ville en tur på toalettet...men jeg klarte overhodet ikke å kare meg over dit og tilbake igjen på mindre enn ett minutt! Så det ble nå som det ble (tror heldigvis ikke jeg hadde alt for mye i tarmene uansett), men jeg kunne egentlig tenkt meg det denne gangen (klyster altså). Nå har jo jordmor og alle andre sagt at det nok går mye raskere med fødsel denne gang....så hvordan i allverden skal jeg da fått tatt det?
Solskinnstrall Skrevet 27. juli 2012 Forfatter #5 Skrevet 27. juli 2012 har hørt at noen får skikkelig turbomage under fødsel men og det er jo ikke så ille artig - mens andre sier det er veldig greit å få tømt før man skal føde. man føler jo at man må på do når man skal trykke lissom..så jeg vet ikke helt jeg?..
b77h Skrevet 27. juli 2012 #6 Skrevet 27. juli 2012 Jeg fikk det m første, og vil helt klart ta det m andre også - om det blir tid. En god følelse å vite at det er ute det som evt skal ut... Bedre alene på do - enn under fødselen (selv om man kanskje ikke helt får det med seg uansett...)
Rds Skrevet 28. juli 2012 #8 Skrevet 28. juli 2012 Går rimelig fort å få tømt magen med klyster og veer samtidig;) så du slipper å sitte lenge på do om du bekymrer deg for det. Selvsagt litt ubehagelig å sitte på do med rier men de er jo vonde uansett hvor man er:)
AO3 Skrevet 28. juli 2012 #9 Skrevet 28. juli 2012 Etter ganske bitre erfaringer fra fødsel som endte i akutt ks og store smerter i lang tid etterpå pga manglende klyx - JA, be om klyx!
gutt11spire12 Skrevet 28. juli 2012 #10 Skrevet 28. juli 2012 Jeg SKAL ha klyster, var ikke behaglig å sitte på do med veene herjende i kroppen. Men fytte rakkern, jeg vil ikke oppleve å bæsje på meg, ille nok å tisse på seg og spy under ungens vei nedover. De trykker på ALT av kroppslige funksjoner :/ Har tom vært på apoteket idag og kjøpt klyster selv,i tilfelle jeg ikke skulle rekke det på sykehuset, en stor bekymring jeg har!
Solskinnstrall Skrevet 28. juli 2012 Forfatter #11 Skrevet 28. juli 2012 jeg viste ikke at man kunne kjøpe det på apoteket heller jeg da:) men skal ta meg en tur å få kjøpt det ja:) en bekymring mindre å ha når man skal klemme ut en unge:)
Rds Skrevet 28. juli 2012 #12 Skrevet 28. juli 2012 Bare husk at klyster kan sette opp farten på fødselen, i tilfelle du føder fort og bor et stykke unna sykehuset. Jeg tør ikke ta det hjemme, men skal be om det med en gang jeg kommer på sykehuset, før ctg registreringen:)
vierto Skrevet 29. juli 2012 #13 Skrevet 29. juli 2012 Jeg ønsker å få tømt tarmen før fødselen setter ordentlig i gang. Kommer nok til å satse på å få gjordt det hjemme før jeg drar. Men nå bor jeg bare 3 min. unna sykehuset og vil være hjemme så lenge som mulig så regner med det er tid til det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå