Gå til innhold

Hvilken salve er best på virkelig såre stumper?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi slet med at baby hadde VELDIG sår stump. Prøvde alle mulige slags salver. Inotyol var den eneste som fungerte for min baby. Den inneholder tjære, så den skal smøres kun i et tynt lag.. fjernes med olje. Den var redningen for oss i hvertfall. Om det kunn er litt sår stump ville jeg nok ha prøvd noen mildere salver (og som ikke inneholder parabener).

Annonse

Inotyol her også. Hadde en periode med mellomste der han hadde diare i flere uker før vi fant ut av det, og han var mye sår da, men Inotyol tok det hver eneste gang. Utrolig effektivt rett og slett. Bruker det under såre neser også jeg. Altså om de som babyer/småbarn har rennende nese og blir veldig sår, så tørker jeg godt av dem like før de legger seg og dytter forsiktig på litt salve, det funker som bare det hver gang :)

ps! Om du velger å forsøke Inotyol er det viktig å kun bruke den ved behov. Det gjedler egentlig all form for salve. Ser en del mødre smører salve på babyens stump uansett om de er sår eller ei ved hvert eneste bleieskift, men det kan ende opp med å virke mot sin hensikt. Det er veldig viktig for den lille stumpen å få luft også.

Annonse

Har kjøpt Inotyol. Ser ut som det funka, heldigvis. Skal kun bruke det i "nøden", ellers kun potetmel og evt "snille" salver.

Er helt enig med at en ikke må overdrive med salvesmøring...

Takk, igjen for mange svar :-)

inotyol :D må være noe av det beste jeg noen gang har prøvd på sønnen min sin såre rompe! lånte litt bort til en venninne og hun bruker kun den nå og sønnen hennes var ekstremt plaget!

Inotyol og bephanten er kjempegode salver.

En gutt i bhg hadde sår langt ned etter låret etter sur avføring. Vl smørte med Inotyol og la på kompresser. Dagen etter var såret borte. Tro det eller ei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...