Gå til innhold

Mye eg lurer på for tiden, men søvn?

Anbefalte innlegg

Min 1 måned gutt sover Max 20 min lurer på dagen, det virker som han sliter med å finne roen, kaver og styrer på og våkner hele tiden.. Eg holder på å bli sprø, eneste eg gjer er amme, byste, bære og vugge vogna.. Sliter meg totalt ut.. Veit han får nok mat for han legger mer enn nok på seg.. Så hvorfor finner han ikkje roen??. Han sover så og si hele natta... Men lurer på å gå han ei flaske me mme får å sjekke om det kan hjelpe... Men da sier vell alle ammehysteriske folk at det er bare tull og dumt.. Men er det da bedre med ei mor som holder på å gå på veggene da???

Fortsetter under...

Ja imorgen vurderer eg det.. Men sliter med mye melk i ene puppen og må pumpe for å sleppe betennelser... Har vondt kvar tredje dag i den puppen.. Så ønsker å delamme men veit ikkje korleis eg skal minske mengden i den ene puppen...

Ville ikke gitt mme så lenge du har nok melk og baby bare er en mnd! Morsmelk er det beste. Jeg hadde for lite og måtte gi mme, da fikk lillebror vondt i magen og ble mye verre. Det roer seg etter hvert, er dessverre sånn det er av og til! Skjønner at det er tungt!

Kanskje du har noen som kan avlaste deg litt, så du får slappet litt av også på dagen.

Endret av perl1

Eg gir 50 ml mme på kvelden så han reagerer ikkje på det... Dette er min tredje og har slitt med amming med dei to eldste også.. Så dei er flaskebarn fra 7 uker.. Er flotte fine unger som er aldri sjuke, sjølv om eg veit at mm er det beste.. Har flere som kan avlaste meg men siden eg og mini har amme så og sei hele tiden er det som regel bare eg som får roa han så er ingen som orker å ta han når dei veit at det er mor som er best..ø har vurdert fram og tilbake og vil delamme..

Annonse

Synes det er en god ide å prøve litt mme, funker det så er det jo helt topp!

Kan jo hende han reagerer på noe i morsmelka, og da kan det jo strengt tatt være hva som helst, alt fra kaffe til tomat. Isåfall er jo mme mye greiere. Om man er redd for at den skal bli for "sterk" altså at det blir hardt til magen, kan man jo prøve kumelkfri mme fra apotek.

Takk for svar. Bare eg får ned produksjonen på den store puppen og smertene bort blir eg fornøyd.. Er lei av å ha vondt og redd for betennelse igjen.. Kjennes ut som det er på vei tilbake... Er greit at det er enkelt med den puppen men fy kor mykje vondt og unødvendig ubehag... Vil jo amme, men vil ikkje ha så mye spreng og tette ganger... Lurer rett og slett på om eg ikkje er skapt for å føde, er jo tredje gangen eg går på en ammesmell

Vet du, det trodde jeg også etter førstemann. Men viste seg at det ikke var problemer med produksjonen, med nr2 fullammet jeg og hadde melk i mengder.

Det er dårlig teknikk på baby som ofte gir problemer. Du får tette melkeganger fordi du kanskje er sår på tuppen eller at babyen ikke tømmer skikkelig. Og dermed ikke stimulerer riktig.

Min tredjemann er slik.

Ikke alltid det går helt som det skal med mor og barn på mating heller, heldigvis lever vi i 2012 og har mme, antibiotika og helsevesen :-)

Det var på akkurat samme måte her, og det fortsatte til han var 4 mnd, da begynte han plutselig å sove lengre økter og spise hver 3. time i stedet for hele tiden. Mannen og familien rundt maste på at vi måtte gi MME, men jeg var for påvirket av ammepolitiet, var rasende på alle som prøvde å blande seg, og skulle fullamme for enhver pris. ;)

Er vel ikke lov å si dette, men nå angrer jeg egentlig litt på at jeg ikke i det minste prøvde MME. Jeg får jo aldri vite om vi kunne hatt det litt lettere de første månedene, og kanskje fått nytt tiden litt i stedet for å bare kjempe for å holde hodet over vannet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...