Gå til innhold

Er eg for gammal?

alfa-helix

Anbefalte innlegg

Noke eg lurer litt på og har diskutert litt med veninnene mine. Er det fordi eg no er 11 år eldre enn når eg fekk mitt første barn, og 7 år eldre enn når eg fekk mitt andre barn at eg no mistar? Er egga gått ut på dato? Har noken egg gått ut på dato og noken er fortsatt fine????

Andre som tenker slik?

(Eg er snart 36.....)

Fortsetter under...

Min mor (som er jordmor) fikk en attpåklatt i en alder av 38. året før sistemann ble født, mistet hun to ganger før uke 12. Da hun var i 20-årene hadde hun ingen spontanaborter.

Hun forklarte det med at slik var mer vanlig i hennes alder. Eggene begynner å miste kvalitet etterhvert som man blir eldre.

Men som du skriver, ikke alle eggene har gått ut på dato, så det skal nok få fint :)

Hei ; jeg hadde min første SA da jeg var 23 år. Dette var et ikke planlagt svangerskap. Så da jeg var klar for barn så fikk jeg ei jente da jeg var 27 og en gutt da jeg var 32. Så kom ønsker om nr 3, men det endte i SA. Da var jeg 34. Ble gravid igjen, og nå ser det ut til å gå bra. Fortsatt 34 år. Jeg tror noen av eggene begynner å få dårlig kvalitet ettersom alderen kryper på, men det finnes det noen av bra kvalitet også. Alle blir ikke dårlig på en gang.;-) hvor mange ggr har du mistet?? Så da har jeg altså en SA tidlig i 20 åra og en tidlig i 30 åra. Lykke til med neste forsøk !!

Hei!

Jeg er snart 48 år,og ble spontant svanger(brukte faktisk p-pille). Jeg vet at kvaliteten på eggene blir dårlige med årene.Det er visst de beste som befruktes lettest/først. Men iblant så ligger det nok et gullegg der som lar seg befrukte,og som står løpet ut!

Så ikke gi opp om du ønsker dette inderlig!

Lykke til:-)

Hei igjen... Nei jeg tror ikke eggene er utgått!! Så lenge vi har eggløsning er det mulighet for at vi kan bli gravide og fullføre graviditeten... Jeg er selv 39 år og håper i det lengste at det også skal klaffe for meg... Jeg har også fra jeg fikk den siste 4 spontanaborter bak meg, så jeg håper at det skal klaffe denne gangen. Vet ikke om vi er litt mer engstelig når vi er eldre og blir gravide.... Nei, det er nok mye som spiller inn i forhold til om det skal gå bra eller ikke... Lykke til med dine valg:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...