Gå til innhold

Hva kan deres babyer paa rundt 6 mnd og hvordan har dere trent laert dem det,?

Anbefalte innlegg

Ogsaa hva faar de og spise av fast foede?? Vil se om min henger litt etter om det er noe mer jeg burde gjoere.. Har engelsk tastatur derfor skrivemaate. Takk for svar

Min spise 2 groet om dagen resten melk har smakt paa avocado og banan.

ruller foreloepig kun over paa siden.

Ellers Griper han til alt og vil putte i munnen, vil sitte heletiden men holder han om han gjoer det paa fanget. smiler og ler masse og er veldig fornoeyd.

Hva kan deres naa og hva spiser de av fast foede??

Fortsetter under...

Go'ungen her kan spise på sine tær og hæler, alt av leker, og har fått en sånn drikkeflaske med håndtak og kan drikke av den på egenhånd om hun ligger. Ruller helt over på magen, men ikke tilbake enda. Sovner av seg selv i egen seng mellom 19-20 hver kveld, og sover hele natten. Er kjempeflink til å leke selv.

her får hun 2 grøtmåltid om dag, frokost og kvelds, og ett mellommåltid med litt fruktmos, ellers går det i morsmelk.

Ellers er hun ei kjempeblid og tålmodig snuppe som bli 6mnd i midten av august.

Min ble 6 mnd for 2 dager siden.

Hun kan;

-ta på og spise på tærne/føttene sine

-Rulle fra rygg til mage og fra mage til rygg både mot høyre og venstre

-ålekrabber i ganske solid fart over hele gulvet

-Kan stå i noen sekunder (15-20) ved å holde seg i bordet

-Har fått gå-refleksen tilbake (går fremover om man holder i hendene)

-smile og le

-klager, hyler til av glede, sutrer, lager koselyder og misfornøyd lyder

-gripe leker og har tålig god (men ikke veldig god) hånd-øye koordinasjon

kommer ikke på mer.

Får grøt kl 7 og 18.

melk kl 8, 12, 15 og 19 og avogtil på natta.

Holder på med innføring av et måltid til ca kl 11

Får smake litt på middag om det er noe hun kan ha, ellers får hun en brødskalk å kose seg med eller frukt i baby feederen sin :)

Hun spiser grøt og fruktpuré to ganger om dagen. Får banan innimellom, og div frukt i babyfeeder.

Elsker å ligge på gulvet med alle lekene sine, ruller uten problemer fra rygg til mage, men ikke helt skjønt å rulle fra mage til rygg. Ser det skjer, men tror fortsatt det bare er flaks. Hun vil helst sitte eller stå, hvis ikke blir hun grinete. Klarer nå å holde sin egen vekt ganske lenge. Hun kryper bortover gulvet (drar med armer og sparker fra med bena), så her er trappegrind montert. Her om dagen stilte hun seg i ordentlig krabbestilling for første gang, og gjør det nå bare oftere og oftere. Hun skravler hull i hodet på oss foreldrene, skravler, hyler og ler. Alt hun får tak i puttes i munnen, bitering er nå blir veldig populært. Hun biter og suger på tærne sine, fører en leke fra ene hånden til den andre, og har fått det såkalte pinsettgrepet. Små rusk skal plukkes opp når hun ser dem.

Hun ble 5,5 mnd for et par dager siden:)

Gjest Kira med en av hver

Sønnen min blir 6 mnd om to uker, og er egentlig ganske "treg" i forhold til det storesøster var.

Han ruller fra rygg til mage, men ikke tilbake. Han griper etter alt, men klarer ikke pinsettgrepet enda. Han sier ikke stort, bortsett fra når han gråter ;) Og ja, alt skal puttes i munnen og han skal helst bare sitte.

Av måltider i tillegg til melk, så får han 1 porsjon med grøt til frokost og mos av en halv banan og en halv avokado til kveldsmat. Har også gitt litt blåbærmos som dessert. Den siste uken har han også fått smake på små biter av vår brødskive, og det er visstnok super stas. Han blir såååå lei seg når han ikke får mer :) Det samme gjelder riskaker.

Vår gutt på 6.5 mnd spiser en prosjon grøt hver dag, og en porsjon most frukt/grønnsaker. Ellers Holle sin MME.

Han ruller alle veier. Fra mage til rygg, og rygg til mage.

Har begynt å sette seg opp så vidt. Når han ligger kan han reise seg opp i sittende stilling selv, kun ved å holde i fingeren vår.

Sover natten rundt. Det har han gjort fra 3 mnd.

Tar tærne i munnen.

Kan ta smokken fra hånden min og putte den i munnen sin. Som regel treffer han rett i munn med smokken rett vei. Han finner ut av det.

Smiler og ler av alt.

Babler mye, og er en veldig fornøyd og glad baby. :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...