Gå til innhold

Noen som er sykemeldt gradert?Trenger hjelp...

Anbefalte innlegg

Jeg er snart 16 uker, og har hatt min første dag på jobb med fullt utslag av bekkenløsning. Har kjent den til tider, men er nå tilbake fra ferie...Typiske greier..

I dag er formen bra, men kjenner smertene sniker seg innpå etterhvert som timene går. Har fått tilrettelegging allerede, så jeg kan reise meg og stå og jobbe, men når jeg først har fått vondt så kan jeg ikke si det hjelper særlig..

Jeg er timebetalt (innleid til kunde) så jeg må skrive full egenmelding selv om jeg f.eks går hjem helt på slutten av dagen.

Tanken min er, (dersom det er mulig) å få en 10-15% sykemelding slik at jeg kan benytte meg av den dersom jeg har dager hvor jeg har vondt og det blir tungt.

Har jeg gode dager derimot, ønsker jeg jo å jobbe, men spørsmålet mitt er om jeg har lov å jobbe 100% hvis det ligger en 10% sykemelding bak?

Fortsetter under...

Du kan jo tenke at du er 10% sykemeldt i uka og kanskje gå hjem tidligere torsdag og fredag hvis du har klart å gjennomføre hele dager mandag tirsdag og onsdag ;)Tror ikke du kan jobbe full uke når du er 10% sykemeldt, men du kan fordele timene som du vil i løpet av dagene. Bare du er hjemme 10% i løpet av uke hvis du skjønner? Er ikke så god til å forklare hehe ;)

Har du arbeid som gjør at du kanskje har krav på svangerskapspenger? Vil anbefale deg å sjekke ut det. Hvis du skulle være uheldig og det skjer noe mer deg eller ungen under fødsel er det dumt å ha gått sykemeldt i mange måneder allerede, man har bare krav på sykepenger i et år, uavhengig om man er 10% eller 100% sykemeldt. Håper du finner en ordning som passer deg i samarbeid med legen og arbeidsgiveren din! :-)

Takk for svar! Jeg har kontor jobb, så svangerskaps penger tror jeg ikke at jeg oppfyller kravene til...

Jeg ble anbefalt av legesenter å sjekke med NAV, er visst ikke alltid legene klarer å henge med i alt av regler så jeg har sendt en forespørsel til dem så får vi se...

Før var jo dette såkalt aktiv sykemelding...Det er jo egentlig dumt å bli sykemeldt og måtte ta ut den prosentdelen selv om jeg har gode dager...

Har du arbeid som gjør at du kanskje har krav på svangerskapspenger? Vil anbefale deg å sjekke ut det. Hvis du skulle være uheldig og det skjer noe mer deg eller ungen under fødsel er det dumt å ha gått sykemeldt i mange måneder allerede, man har bare krav på sykepenger i et år, uavhengig om man er 10% eller 100% sykemeldt. Håper du finner en ordning som passer deg i samarbeid med legen og arbeidsgiveren din! :-)

Fikk svar fra NAV nå. Jeg kan i samråd med lege bli enig om hvordan jeg skal begytte meg av den graderte sykemeldingen. Hvis jeg jobber mer enn den prosenten jeg er sykemeldt så fyller jeg dette ut på et krav skjema (for å hindre at jeg får for mye sykepenger utbetalt)Ganske grei ordning :-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...