Gå til innhold

Forskjellige typer medisiner - Fortell meg!

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp fått vite at jeg har pcos og lurer på om det er noen som kan fortelle meg om hvilke typer medisiner man kan få for å bli gravid.

Metformin?

Pergo?

Lavkarbo?

Progesteron ift graviditet?

Fortell gjerne om hvilke medisiner du får i første omgang og så videre. Og gjerne også om kosthold o.l.

Håper på mange svar slik at andre også kan få glede av dette innlegget :)

Fortsetter under...

Jeg har pcos og har prøvd det meste av det på din liste ;-)

Har spist lavkarbo i 1,5 år nå, som har resultert i at jeg har gått ned 15 kilo. Veldig fornøyd med det. Når det ble oppdaget at jeg hadde pcos prøvde jeg en runde med enkel pergo (fikk ikke el av det), og to runder med dobbel pergo (som heller ikke resulterte i verken el eller graviditet).

Etter det begynte jeg med metformin, ble veldig kvalm i starten da jeg begynte med det...men etter hvert virket det som om kroppen ble vant til det. Merker nå ikke så mye av disse medisinene, merket heller ikke at vekten gikk så mye ned som mange opplever. Det jeg gikk ned tror jeg kun skyldes lavkarbo.

Etter at jeg ikke hadde blitt gravid etter dette ble jeg satt på hormonsprøyter (gonal-f) i kombinasjon med eggløsningssprøyte (ovitrelle). Her fikk jeg eggløsning, men ble ikke gravid.

Til slutt endte vi opp med ivf med alt det innebærer, som også resulterte i graviditet :-)

Håper det var litt til hjelp...Er nok veldig forskjellig hvordan folk reagerer på medisinene, og hvor mye "hjelp på veien" som trengs. lavkarbo annbefales uansett :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...