Anonym bruker Skrevet 26. juli 2012 #1 Skrevet 26. juli 2012 Camilla Läckberg, Jussi Adler-Olsen eller Lars Kepler??
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2012 #2 Skrevet 26. juli 2012 Har ikke lest Kepler, men både Läckberg og Adler-Olsen er veldig bra!!
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2012 #3 Skrevet 26. juli 2012 Camilla Läckberg er husmorkrim, fengende og spennende for all del, og koselige personer du leser om, men ikke veldig avansert krim. Hun blir flinkere og flinkere da, den siste boken hennes er definitivt den beste så langt. Leses hovedsaklig av kvinner og er fine feriebøker, du kan slenge bena på bordet og slappe av. Krever minimalt av hjerneaktivitet, du kan bare kose deg. Jussi Adler-Olsen er veldig bra, suveren til å gjennom boken nøste sammen flere tråder så det blir mer og mer spennende. De er godt skrevet og han klarer til og med få litt humor inn mellom permene. Leses av både menn og kvinner, jeg har ingen problemer med å anbefale disse bøkene. Lars Kepler er god (er egentlig et pseudonym for et ektepar som skriver i sammen), bøkene er spennende. Du blir ikke like godt kjent med etterforskeren her som du blir i de fleste andre slike serier med krimbøker, men du blir litt bedre kjent med han for hver bok. Den siste boken, Ildvitnet, er så spennende at det nesten blir for mye av det gode, jeg leste den ut på to dager. Leses av både kvinner og menn, første boken er i ferd med å bli kinofilm. Adler-Olsen og Kepler er de beste, vanskelig å si hvem av de som er best da begge er veldig bra. Les begge du
petite fleur Skrevet 26. juli 2012 #4 Skrevet 26. juli 2012 Nå ble jeg nysgjerrig på Lars Kepler! Må sjekkes ut. Jeg har lest mesteparten av Camilla Lackberg, mest fordi jeg har vært tom for lesestoff og ikke hatt annet for hånden. Plottene hennes er gode (men tragiske), men personskildringene hennes er banale og veldig sort-hvitt. Jussi Adler-Olsen er kanonbra, skulle ønske jeg ikke hadde lest bøkene så jeg kunne lese de igjen :-)
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2012 #5 Skrevet 26. juli 2012 Takk for svar! Har nemlig bøker av alle liggende, så usikker på hvilken jeg skulle begynne på. Da starter jeg på første boka til Adler-Olsen, og leser ut serien før jeg går over til Kepler. Har du andre bøker å anbefale? (HI)
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2012 #6 Skrevet 26. juli 2012 Ikke Läckberg i hvert fall. Platt chicklit-skvip.
Iselilja Skrevet 26. juli 2012 #7 Skrevet 26. juli 2012 Har ikke lest Kepler, men liker godt Adler-Olsen. Har lest alle Läckberg-bøkene utenom den siste, likte egentlig ingen av dem.
Iselilja Skrevet 26. juli 2012 #8 Skrevet 26. juli 2012 Jeg liker forresten Liza Marklunds bøker om Annika Bengtzon godt.
petite fleur Skrevet 26. juli 2012 #9 Skrevet 26. juli 2012 Andre gode krimforfattere: Jørn Lier Horst Arnaldur Indirasson Jo Nesbø
Musemorbr / Skrevet 26. juli 2012 #11 Skrevet 26. juli 2012 Jeg er veldig glad i Jørn Lier Horst nå for tiden. Hans bøker er virkelig engasjerende.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2012 #12 Skrevet 26. juli 2012 En av årets beste bøker er Før jeg sovner, skrevet av SJ Watson, utrolig spennende på en helt annen måte en krim vanligvis er. Jeg liker også bøkene til John Hart jeg da, selv om det er en helt annen type krim. I hans bøker følger du nemlig offer og/eller gjerningsmann og aner ingenting om hva politi og advokater driver med.
Lillababy Skrevet 26. juli 2012 #13 Skrevet 26. juli 2012 Ang jussi adler olsen syns eg bok 1 og 3 er god, bok to ikkje. Mankell er også bra og unni lindell, forutanom nesbø som eg syns er best. Chris tvedt er også bra!
Gjest Hercule Poirot Skrevet 26. juli 2012 #14 Skrevet 26. juli 2012 PD James og Elizabeth George er kjempebra. Henning Mankells bøker om Wallander MÅ leses, den siste er forresten ganske sterk, ogsÅ pÅ et personlig plan. Liza Marklund om Annika Bengtsson er veldig bra. Av norske er det selvsagt Nesbø, og ellers savner jeg Staalesen i innleggene over her. Og som avslapning leses Knut Faldbakkens koslige bøker om Jonfinn Valmann i Hamarpolitiet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå