Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er blitt invitert på sommer middag imorgen, reker....

Jeg er veldig glad i reker ( og hvitvin) om sommeren, men spiser det sjeldent da min samboer ikke liker reker..

Jeg er nå 33+2 og dropper selvfølgelig vinen og reker er vel noe jeg heller ikke bør spise????

Hva sier dere???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Står ikke på lista fra matportalen....

Skrevet

Hvorfor skulle du ikke kunne spise reker? Det er jo kokt sjømat. Ingenting farlig med det, annet enn at det er farlig godt!:P

Skrevet

Reker kan du fint spise mens du er gravid. Men jeg har hørt at man ikke skal spise det når man ammer da det kan fremkalle allergi hos barnet. Så kos deg masse med rekene du - så får vi ha vinen til gode :-)

Skrevet

Tusen takk for svar;)

Da ser det ut som om det blir reker på meg imorra;) digg!!!!

Bare husker at jeg ikke spiste det da jeg gikk gravid med førstemann.. Men da spiste jeg ikke jordbær heller..

Vinen får jeg vente med til neste høst en gang.. ( ammet sønnen min til han ble 14 mnd'r så blir vel noe sånt denne gangen også, likså greit å droppe alkoholen da)

Startet sommerferien idag så dette blir bra;)

Skrevet

Du kan spise reker når du ammer også. Det var noe de trodde før at det kunne fremkalle allergi, men det finnes ingen holdepunkter for å tro det nå.

Skrevet

Jeg har spist reker flere ganger igjennom hele svangerkapet jeg. Det står ikke på listen til matportalen (som det blir presisert ovenfor). Sist tok jeg reker og iskald munkholm til....mmmmh, det var kjempe godt :P Kos deg masse i morgen, heldiggris!! :D

Skrevet

Det skal jeg gjøre lea-pea;)

Eneste "problemet" er at jeg blir alt for fort mett om dagen.. Orker mindre enn halvparten av hvor mye jeg kunne spise før..

Skrevet

Lykke om vi kan spise reker når vi ammer oxo!! Det er jo SÅ godt!!! Skjedd noe nytt på jordbærfronten oxo eller, fikk beskjed om å ikke spise det når jeg amma sist - men det er jo 4 år siden...

Skrevet

Er fra Sørlandet, og har spist hele svangerskapet. Nam nam

Skrevet (endret)
Lykke om vi kan spise reker når vi ammer oxo!! Det er jo Så godt!!! Skjedd noe nytt på jordbærfronten oxo eller, fikk beskjed om å ikke spise det når jeg amma sist - men det er jo 4 år siden...
Jeg er ingen lege eller jordmor eller ekspert på området, men det gjaldt både reker og jordbær ja. Det er hva jeg har

lest.http://www.klikk.no/foreldre/article276098.ece

Endret av all by myself
Skrevet
Hvorfor skulle du ikke kunne spise reker? Det er jo kokt sjømat. Ingenting farlig med det, annet enn at det er farlig godt!:P

Krabbe er også kokt sjømat, men man skal likevel ikke spise det brune i dem. Det samme gjelder visse typer fisker. Måtte bare påpeke det så folk ikke tror at all kokt sjømat er ok mat :) Ellers er reker farlig godt ja. Nam...

Skrevet

Spiste verken jordbær eller reker med mine to tidligere jeg heller, men ser nå at jordbær trygt kan spises så lenge man er nøye med å skylle av all jord først. Reker ser også ut til å være ute av "fy"-lista nå HURRAAAA!!

Skrevet

Det var ikke feil med reker på loff med salat i solen på verandaen ikveld;)

Brukte god tid så orket litt mere enn hva jeg pleier å spise om dagen;)

Meget bra start på ferien!!!

Skrevet

Jeg har også spist reker av og til. Tror kanskje den største risken m det er at det er mat man lettere får matforgiftning av enn annen mat?? ikke vet jeg...

Jordbær spiser jeg litt av, men ikke mye - mest pga at det er den matvaren det er mest rester av sprøytemidler i... Også de norske.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...