Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Med nr 1 sa vi det i uke 4-5. Med nr 2 fikk de første (mamma og søster) vite det rundt uke 8. Resten av min familie fikk vite det rundt uke 15 og hans rundt uke 18-19 tror jeg (han ville helst ikke si det da heller fordi de var litt ufine sist vi ble gravide så han mente de ikke fortjente å få vite om det i det hele tatt...)

Annonse

Vi fortalte det til mine foreldre og søsken når jeg var 6 uker på vei. Siden vi var på all inclusive hotell var det vanskelig å holde det skjult en hel uke, orket ikke lyve. De vet også at vi driver med prøverør så det er for oss naturlig at de fikk vite det tidlig uansett. Hadde vi fått det til med prøverør så hadde de jo fått vite det når mensen ikke kom.

Er i dag 7+2 og vi fortalte det til svigermor og ene broren med kone på mannens side nå i kveld.

Vi har bestemt at vi ikke vil fortelle det til noen tantebarn enda. Men når vi har vært på ultralyd i uke 18-19 så tenker jeg at de får vite den gode nyheten.

Jeg er i uke 8 nå å har fortalt det til noen på jobb, å ene søstra mi fant det ut av seg selv ei helg ved å spandere øl.... Har vært på 1 ukes ferie med mor, far og søsken med mann og barn nå, men kom tilbake uten at nyheten var avslørt. Så vet ikke når det blir.... Vi 3 søstrene har fått 1 jente for 5 år siden, 2 gutter i desember 2010, en gutt januar 2011, en gutt mai 2012 så da tør jeg ikke komme å si at jeg er gravid igjen :-) Alle synes visst at det er nok nå....

Jeg er 9+5 idag, vi har ikke sagt det til noen, tror vi drøyer enda litt til også, bare fordi vi greier det :) Jeg har ferie, dermed trenger ikke jobben få vite det, og jeg ammer fortsatt litt forrigemann pluss at jeg er forkjølt, så da kan jeg jo ikke drikke ;) Hihi, det er igrunn litt moro å ha en hemmelighet med kjærsten, dette er fjerdemann, og jeg har sprukket så tidlig med alle de andre! Men vi skal på UL 12+2, og minsten fyller ett få dager etter, så DA kanskje vi forteller det :)

Annonse

Er 9+2 og jeg bor på en så liten plass at samboeren min har fått en del spm om jeg er gravid. De hadde lagt merke til magen min og er vist mange som snakker om det her. Men vi sier bare at jeg har lagt på meg og at jeg ikke er gravid ennå. Familien vet det, ettersom at det er IVF så har nermeste familie vært ved siden i hele prosessen og støttet oss :) vi venter nok med å si det til omverden til jeg har skikkelig mage og ikke kan lyge unna det lengre :)

• 1 måned senere...

Da begynner flere og flere å få vite om nyheten vår også. Er nå 10+3 uker på vei og vi fikk se ett bankende hjerte og en sprellende krabat for en uke siden. I går fortalte vi det til svigers :) De ble så glade at de felte noen gledestårer begge to! Ble helt satt ut jeg. De boblet over av glede, så da tante og onkel til sambo også kom fikk de også vite det. Neste helg drar vi opp til mine foreldre for å fortelle det til de. Gleder meg.

Hvordan går det med dere?

Det er jo så vanskelig å holde seg, har lyst til å rope det ut, si det til venninder og ikke minst til barna mine. Men foreløpig vet bare min aller beste venninde det, svigerforeldrene og mine foreldre. Hele familien samles her om en uke til konfirmasjon til min datter , men det er hennes store dag så vil ikke si noe før etter den, skal på UL uka etterord da er jeg 12 uker så blir vel til at vi sier det mandagen etter når ungene kommer til meg fra pappaen sin( bor 1 uke hos vær av oss)

Gleder meg såååååå til å si det :-)

noen av mine beste venner, mamma å søstera mi fikk vite det med en gang testen ble positiv. men pga MA i uke 10+5 forje gang, har vi ikke sakt det til svigermor og sønnen min enda, de ble så lei seg sist. men nå har vi sett et bankende hjerte på ul, og magen begynner å vokse, så nå må vi si det til de før det begynner å bli folkesnakk og de får høre det på bygda. er nå 10+1

Er uke 8 i morgen og fortalte d til min mor og svigers og en venninne som er gravid når testen var positiv i uke 5. To venninner, en nabo og en kollega har også fått vite det underveis. Men prøver å holde det hemmelig for resten til etter ul i uke 12. Gleder meg til å fortelle jentene om hvorfor mamma har vært i så dårlig form i det siste.

Jeg fortalte det til foreldrene mine med en gang, ca 5 uker.. Og de sa det videre til søsknen mine:-) Svigers fikk vite det denne uken, uke 8-9. Jeg forteller det ikke sånn uten videre, men spør venner og kollegaer, så får de et ærlig svar og beskjed om å ikke spre det videre!

I mitt forrige svangerskap slet jeg med blødninger hver dag i fire uker, og ante ikke hvor det skulle ende. Da husker jeg at det var utrolig godt å være åpen med de rundt meg om det, enn om jeg hadde vært helt alene med de tankene og uvissheten.

jeg og samboeren var på festival igår og da greide min godt berusede samboer å si det til noen få. var på vorspiel og jeg drakk ikke pluss måtte løpe på do for å kaste opp så noen av de på vorspielle skjønte det sikkert men de sa ikke noe :P kun min far og søster som vet det av familie til nå, men 2 venninner av meg og 2 kompiser av han vet det. er 5+5 idag. tenker jeg/vi skal vente til etter uke 12 før resten av verden får vite det :) men jeg er så oppblåst så vet ikke hvor lenge vi klarer å skjule det i tillegg til at jeg er kvalm og uggen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...