Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg vet jo det at ingen graviditet er lik og alt det der.. Men allikevel er det rart denne gangen med pupper som er så ømme at jeg nesten automatisk går med armene ut fra kroppen, og å bade er heller ikke godt for det iiiiser. I tillegg er det ikke bare kjertlene i puppene som er ømme, neida, det fortsetter opp i armhulen. Bare det å ta på deodorant gjør vondt. Kvalmen er her som sist, men ikke like intens- kvalifiserer ikke til hyperemesis denne gangen. Heldigvis!

Håper i det minste en ting er lik som sist, og det er toppformen fra uke 12-14 og ut svangerskapet. Null plager, vondter eller noe problem! Krysser fingrene! :)

Har dere annerledes svangerskap i forhold til sist? :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143957317-for-en-annerledes-graviditet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg opplever det stort sett ganske likt nå som med de to jentene mine. Det eneste må være at brystvortene er sinnsykt oversensitive og det gjør vondt å f.eks dusje om vannet treffer rett på. Kan ikke huske det var slik før.

Og så er jeg oftere kvalm faktisk.

Bekkenplagene begynner også å melde sin ankomst. :<

Håper de holder seg unna så jeg kan få jobbe lengst mulig!

Går resten så smooth som dette så skal jeg ikke klage :)

Jeg vet jo det at ingen graviditet er lik og alt det der.. Men allikevel er det rart denne gangen med pupper som er så ømme at jeg nesten automatisk går med armene ut fra kroppen, og å bade er heller ikke godt for det iiiiser. I tillegg er det ikke bare kjertlene i puppene som er ømme, neida, det fortsetter opp i armhulen. Bare det å ta på deodorant gjør vondt. Kvalmen er her som sist, men ikke like intens- kvalifiserer ikke til hyperemesis denne gangen. Heldigvis! Håper i det minste en ting er lik som sist, og det er toppformen fra uke 12-14 og ut svangerskapet. Null plager, vondter eller noe problem! Krysser fingrene! :) Har dere annerledes svangerskap i forhold til sist? :)

Synes det er mye det samme, jeg. De sier jo at forskjellige symptomer fra graviditet til graviditet kan bety at man får motsatt kjønn. I så fall venter jeg jente nummer 3. Det blir spennende å se. Jeg har iallefall akkurat samme symptomene for tredje gang.

Jeg har fire svangerskap bak meg med begge kjønn. Jentesvangerskapene var helt like, og gutten fikk jeg bare en av.

Denne gangen er det heeelt anderledes. Jeg er dødstrøtt allerede, har hatt ømme pupper siden 5 dpo, kvalm siden 8 dpo, og har mye hodepine.

Blir spennende å se hva dette ender opp som :)

Nå er dette bare mitt 2. svangerskap, men det er stor forskjell.

I mitt første (jente) ble jeg sykmeldt ganske tidlig pga. høyt blodtrykk. Jeg la på meg tilsammen 26 kg i det svangerskapet. Var ikke kvalm.

I dette svangerskapet (gutt) er jeg frisk og rask, nå i uke 24. Blodtrykket er perfekt, og jeg har gått ned 300 g iht. min startvekt. Har slitt litt med kvalme.

:)

Dette er mitt andre svangerskap. Sist gang med jenta mi var jeg kvalm fra før jeg fant ut at jeg var gravid, og kvalm HELE svangerskapet. Bekkene var helt forferdelig og jeg var nærmest sengeliggende. Nå, fortsatt ganske tidlig i svangerskapet, så merker jeg INGENTING. LITT ømme pupper, eller så er jeg i topp form. Skal bli morsomt å se om det blir en gutt denne gang siden det er så forskjellig fra sist gang! hehe..

Annonse

Jeg venter også nummer to. Er en plass mellom 5 og 11 uker på vei, tipper jeg (magefølelsen sier rundt 8 uker).

Under 1.trimester forrige gang, hadde jeg siiiinsykt ømme bryster, og holdt på å begynne å grine når folk skulle gi meg en klem :) I tillegg var jeg ekstremt trøtt.

Denne gangen har jeg ikke ømme bryster i det hele tatt, og er mindre trøtt. I tillegg har jeg flere dager følt meg småkvalm, noe jeg aldri opplevde sist gang. Jeg er også mye mer hormonell denne gangen.

Det eneste jeg vil si er likt, er bilsyken :) Det var dette symptomet som gjorde at jeg begynte å mistenke graviditeten...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...