Anonym bruker Skrevet 25. juli 2012 #1 Skrevet 25. juli 2012 Vi har prøvd å blir gravide lenge og etter en time hos legen fikk jeg resept på pergotime. Skulle begynne rett på dobbel kur denne mnd.. Er på dag 16 nå og føler jeg har eggløsning (vet ikke om jeg har det..)pga svake smerter i det området.. gjør ikke vondt, det bare ulmer litt som svake mensensmerter, er det eggløsning jeg kjenner? Har ikke kjent det så tydelig før, og er også øm når jeg presser på den ene siden. Noen som har erfaringer på hvordan eggløsning kjennes ut? Og hvor store er sjansene? Finnes det noe % på hvor større sjansene er med pergo? Jeg hååååper så inderlig det klaffer på dette forsøket og jeg kjenner at jeg vil bli ufattelig skuffet om det ikke går... Dette tærer virkelig på alt og det er så altoppslukende at jeg klarer nesten ikke tenke på annet....
Fiemamma Skrevet 27. juli 2012 #2 Skrevet 27. juli 2012 Du kjenner eggløsningen nå ja Det er vanlig å få ubehag når man har eggløsning på Pergotime. For friske par øker sjansen med ca. 30% når kvinnen står på Pergotime, mot vanlig 20% sjans per syklus. Jeg har selv stått på dobbel pergo i 4 sammenhengene sykluser, og husker godt de ville forhåpningene jeg hadde da jeg starta på dem Jeg skulle aldri ha gått med på å ta pergo, men jeg er syk da. Har endometriose og cystene vokste og overgrodde ene eggstokken på bare 4 mnd (de mnd jeg spiste pergo). Skal inn og operere den ut og fjerne endo i høst, er ganske ille inni magen min Håper den sitter på første forsøk hos deg! Fikk du beskjed om pausemåned i mellom kurene? Husk at livmorslimhinnen blir svakere av pergo (så egget kan få vansker med å feste seg), men pergo sitter i kroppen din i ca. to sykluser etter en kur, så MANGE blir gravid i pausemåneden fordi da får de flott eggløsning og livmorslimhinnen er litt bedre enn forrige syklus da du tok pergo Masse lykke til!
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2012 #3 Skrevet 28. juli 2012 Du kjenner eggløsningen nå ja Det er vanlig å få ubehag når man har eggløsning på Pergotime. For friske par øker sjansen med ca. 30% når kvinnen står på Pergotime, mot vanlig 20% sjans per syklus. Jeg har selv stått på dobbel pergo i 4 sammenhengene sykluser, og husker godt de ville forhåpningene jeg hadde da jeg starta på dem Jeg skulle aldri ha gått med på å ta pergo, men jeg er syk da. Har endometriose og cystene vokste og overgrodde ene eggstokken på bare 4 mnd (de mnd jeg spiste pergo). Skal inn og operere den ut og fjerne endo i høst, er ganske ille inni magen min Håper den sitter på første forsøk hos deg! Fikk du beskjed om pausemåned i mellom kurene? Husk at livmorslimhinnen blir svakere av pergo (så egget kan få vansker med å feste seg), men pergo sitter i kroppen din i ca. to sykluser etter en kur, så MANGE blir gravid i pausemåneden fordi da får de flott eggløsning og livmorslimhinnen er litt bedre enn forrige syklus da du tok pergo Masse lykke til! Takk for svar! Så når jeg har vært øm på den ene siden så er det den eggstokken som har eggløsning? Jeg skal ha pausemnd ja, har fått 3 doble kurer som skal tas i løpet av 6 mnd. Legen mente jeg ville bli gravid innen da ettersom hun ikke fant noe galt på ul... Håper det!! Er det noe sjanse for at jeg vil få slike problemer med cyster ol når jeg i utgangspunktet er helt fin? Usj, skulle spurt om så mye mer når jeg var hos legen:P Hi
<3 2G <3 Skrevet 29. juli 2012 #4 Skrevet 29. juli 2012 Hei, mitt beste råd er å bestille deg EL tester på billig-teste.dk De har pakker med EL og hcg, mye rimeligere enn på apotek. Gjør det lettere for deg å vite når egget slipper. Masse lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå