Gå til innhold

gode erfaringer med igangsetting..

Anbefalte innlegg

Skrevet

er 3 gangs og nå begynner det virkelig å se ut som igangsetting..

er det noen herinne som har lyst til å dele sin positive erfaring med igangsetting..er litt bekymret, har hørt det skulle være så ille.;(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble satt i gang 10 dager over termin med min første. Fikk én pille kl 09.30 og én kl 13.30. Da fikk j sammentrekninger, men mest som kynnere/milde menssmerter. Gikk med dette hele dagen, men det var ikke vondt eller plagsomt. Begynte å kjenne ordentlige rier klokka ett på natta. Ringte på 01.45 og da gikk vannet omtrent da jordmor kom. Hadde da 4 cm åpning. Ble kjørt inn på fødestua og barnet var ute ti på fire. Fra aktiv fødsel til ungen var ute gikk det altså ca to timer. En fantastisk fødsel.

Skrevet

ble satt i gang 11 dager over termin med min første..

fikk første pille 12.30, nesten 16.30 og da begynte jeg å kjenne litt i magen. ( samme som henne over ) .

fødselen var aktivt igang ca halv 3 om natten og prinsessa var ute ti på halv 9 om morgenen.

har ikke noen andre fødsler å sammenligne med, men synes min var grei..

lykke til :)

Skrevet

Vannet gikk uten rier forrige gang, ble igangsatt med gele neste morgen. Veldig rolig og fin progresjon i riene og fin opplevelse. Han var ute i 18-tiden, og det er raskt til meg å være ;)

Skrevet

Jeg ble igangsatt med første, 9 dager før termin pga. manglende fostervann.

Det gikk 2 timer fra første pillen ble satt inn til jeg hadde voldsomme åpningsrier. Til sammen tok det vel rundt 6 timer fra jeg ble satt i gang til jenten min var født.

Jeg har desverre ikke noe sammenligningsgrunnlag. Min andre ble tatt med hastekeisersnitt. Hadde vel rukket å åpne seg ca 3 cm innen da. Syns på en måte riene var mer intense når de kom av seg selv. Eller så er husken min dårlig :P

Lykke til! :)

Skrevet

Jeg ble satt i gang med nr 1. Pga SF. De tok vannet, og jeg fikk drypp, hadde 2-3 cm åpning. Å hun var ute etter 7 timer, 3,5 t fra 4cm til hun var ute. :-)

Skrevet

jeg ble satt igang med nr 4 pga vannavgang uten rier. Var moden og 3 cm da jeg kom inn, så ble satt rett på drypp. De ville starte forsiktig siden jeg har hatt styrtfødsler før.

Etter 3 timer hadde jeg 6 cm, så etter 2 timer til hadde jeg fortsatt 6 cm. De tok da nytt hull på fosterposen, og jeg gikk fra 6 cm til baby på brystet på 11 minutter!!!

11 minutter. så DET VAR KUN 4 rier som var syykt vonde. ALt før det var helt greit!!

Fødselen var kontrollert og rolig, riene var kortere enn før, men også mer intense og kom tettere. De gikk liksom rett opp og rett ned, bygde seg ikke opp på samme måte som tidligere.

Jeg var veldig redd for igangsetting, men det var heelt greit og ikke mer vondt enn de andre fødslene.

Det som var vondt, skikkelig vondt var da jeg åpnet meg Så fort da de tok vannet skikkelig. da klarte jeg såvidt å henge med.

Men jordmoren sa at det var som om kroppen først dA forstod at den var i fødsel. Det var en god fødselsopplevelse, selvom sluttfasen ble litt vel heftig.

Masse lykke til:)

Skrevet

Ble igansatt sist. Kl.08 om morgen, hadde føderom osv, men bar i byen å handlet med samboer, ingen vondter. Fikk ny pille på kvelden, husker ikke helt hvilken tid det ble intenst, men vannet gikk hvertfall kl.01.30 og gutten var ute kl.10.55 på morgenen. Alså jeg syns at rier er vonde uansett. Men jeg ble igansatt før, så en lurer naturen litt. Klare fint smertene osv, men sier det hver gang, aldri igjen!!! ;) nå skal jeg igansettes igjen om 4 uker :-P men selvfølgelug litt kjekkere når der starter av seg selv :)

Skrevet

Ble igansatt med nr 2. 6 dager på overtid pga lite fostervann.

Fra første rie til hun var ute tok det 2 timer og 41 minutter :) drømmefødsel :)

Skrevet

Fint å lese om andres erfaringer. Jeg skal også settes i gang denne gangen - men før termin. pga traumatisk fødsel forrige gang...Settes den i gang nå, kan jeg få en jordmor som kjenner min historie med på fødselen - og det føles som en stor trygghet! Men har jo også vært redd for om riene blir heftigere...men de legene jeg har snakket med mener det ikke er så mye verre, som regel. Og riene sist gang var helt uten pauser, så jeg tror ikke det kan bli så mye verre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...