Gå til innhold

Når kjente dere liv?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Morro :) Føler jeg kjenner noe når jeg har lagt meg, og er jo akkurat da man vil kjenne litt liv såpass tidlig ;) Spennende!! I går kørte vi hjertelyden helt tydelig her hjemme. Har en sønn på snart 2, som synes det er veldig gøy å høre babyhjerte <3 Så hører vi litt på han sitt hjerte også ;)

Annonse

Med første kjente jeg med sikkerhet i uke 18. Med nr. to mente jeg at jeg kjente liv i uke 15, men kunne med sikkerhet si at jeg kjente spark i uke 16. Nå er jeg 14 uker, og har hatt en fornemmelse i en uke om at jeg har kjent liv. De siste dagene synes jeg liksom at det blir litt tydeligere, men jeg kan enda ikke med sikkerhet si at det er babyen som sparker, eller evt. andre "aktiviteter" i magen, tarmer og slikt;)

Nettopp på grunn av slike tråder som dette - hvor "alle" kjenner liv fra uke 14-15 - ble jeg superparanoid da jeg som førstegangsfødende ikke kunne kjenne noen ting som helst i uke 20. Morkaken min lå heller ikke foran for å dempe bevegelsene.

Først da jeg hadde passert 21 uker, kunne jeg kjenne små dult.

Nettopp på grunn av slike tråder som dette - hvor "alle" kjenner liv fra uke 14-15 - ble jeg superparanoid da jeg som førstegangsfødende ikke kunne kjenne noen ting som helst i uke 20. Morkaken min lå heller ikke foran for å dempe bevegelsene. Først da jeg hadde passert 21 uker, kunne jeg kjenne små dult.

Kanskje babyen ligger/lå langt nede? Det gjorde gutten vår på UL. Så da kjente jeg ikke så mye. På skjermen så vi at han sparka meg i blæra, men det kunne jeg ikke kjenne.

Er no i de siste 2 ukene (fra uke 20) at jeg har kjent han hver dag :)

Men skjønner godt at du blir paranoid.. Kanskje håpe at hvis du har en rolig baby i magen så får du en rolig baby når den kommer ut. Og motsatt :)

Annonse

Jeg merka det dagen etter ordinær ul, rundt uke 18. Hadde nok kjent litt uka før og, men var så usikker på om det var baby eller ikke.

Nå er jeg 24 i dag, og ligger hver kveld og ser hele magen bevege seg <3 Like gøy hver gang og se den blir helt skjev osv. Aktiv liten krabat jeg har ;D

Nettopp på grunn av slike tråder som dette - hvor "alle" kjenner liv fra uke 14-15 - ble jeg superparanoid da jeg som førstegangsfødende ikke kunne kjenne noen ting som helst i uke 20. Morkaken min lå heller ikke foran for å dempe bevegelsene. Først da jeg hadde passert 21 uker, kunne jeg kjenne små dult.

Var ikke ment som noe negativt til de som ikke kjenner altså! Kjente ikke selv med nr før sent, men lurte på om det virkelig var mulig å kjenne så tidlig som nå :)

første gang kjente jeg ingenting før uke 20/21, å sent i uke 21 kunne mannen kjenne det utenpå :) nå er jeg 13+2 og går bare å venter på å kjenne noe. men har heller ikke hørt hjertelyd med doppleren, vet det var liv 11+6 så håper på at dette skal gå bra :)

er første min og jeg kjente liv for første gang i uke 15, og hver dag fra uke 16 :) sambo kjente liv utenpå i uke 18... er nå 24+5, og lille jenta ommøblerer hulen sin kraftig flere ganger om dagen, magen hopper og spretter som bare det! :) veldig koselig tid

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...