Gjest Løvemusene Skrevet 6. august 2012 #26 Skrevet 6. august 2012 Hehe tusen takk for at du gleder deg sammen med meg <3 Du ang denne veldige merkelige sjenerte tanta du har på besøk, blør du rødt?? Fordi jeg tror du kan ringe inn dette som mens... eventuellt, du har fått et nr. for å ringe inn mens ikke sant? Ring de i morgen på klokkeslettet deres og fortell om det, de som avgjør om du kan regne dette som mens eller ikke. Og da vil de mest sannsynlig spørre om når det begynte å komme fersk blod.. er ganske sikker på det. Hvis du er på tredje dagen i morgen har du ikke tid til å vente på svar på den eposten, eller er det legen der du går til aih du skrev til? jeg hadde ringt om jeg hadde vært deg. Usikker på om de tar deg inn til ul for å sjekke dette, vet ikke om de kan sjekke det? mer sannsynlig at de kan se det på blodprøve tenker jeg... nå ble jeg også usikker, håper du finner ut av det fort fort For håpe for din del at det bare er en luksusmens Etter de siste mnd. som jeg har vært gjennom aih, icsi osv så har jeg også hatt betydlig svakere mens, og jeg har ikke den verste mensen til vanlig, tre dager fersk blod med bare smerter første dagen. to dager spotting før og etterpå. Så ikke unormalt at det blir mer/mindre av alle disse rare tingene legene vil ha oss til å spise Jo fordi du SKAL ha aih nå i august, det har jeg bestemt!!
all i want is u Skrevet 6. august 2012 Forfatter #27 Skrevet 6. august 2012 Ja blør litt rødt. Husker ikke når første tegn til rødt var.. kanskje igår... æsssj, hadde ikke tenkt på det jeg at jeg måtte følge med på det. Har jo ALLTID hatt gigamens :/ men veldig bra å vite at du også har opplevd merkelig mensen! Håper at det betyr at det ikke er noe galt og at vi kan gjennomføre aih. Ser for meg at kanskje slimhinna mi kan være føkka opp nå siden jeg bør så lite, eller at det er noe annet galt som gjør at aih må utsettes til jeg får skikkelig mens neste gang... Men satser på at det bare er jeg som overtenker det. Har ikke noe tlfnr forresten. De forrige gangene har jeg bare begynt å medisinere meg selv på dag 3 uten å spørre noen. Bestilt UL så snart jeg kunne etter det. Anyway... Skulle gjerne vært lege selv! Slippe å ha masse spørsmål. Jeg kan kanskje sende mail og i tillegg ringe. Mailadressen er direkte til legen, og han har svart ganske raskt tidligere. Jeg skal kjøre til jobb kl.4:45 i morgen tidlig (eller i natt da), så kanskje leser han den når han kommer på jobb og kan svare før pasientene begynner å strømme inn... Luksusmens, hihi. Nytt ord! Det er vel det motsatte av gigamens det da Så kjekt når du bestemmer Løvemusen! Tror du skal få bestemme enda mer for meg! Tusen takk for så raskt svar forresten Håper du får en supergod natts søvn med to rykende ferske gullegg i magen!!! Sender deg all positiv energi som jeg kan klare å grave frem her! Bare pøser på!!
Gjest Løvemusene Skrevet 6. august 2012 #28 Skrevet 6. august 2012 Ring samme nr. som du ringer når du bestiller UL hvis du ikke får svar på mail, men krysser fingre for at han svarer Masse lykke til. Forresten, jeg tror at enten så får man mens eller så får man ikke mens. Sånn halvveis luksusmens går under mens. Sorry det ble det samme ordet litt vel mange ganger. Fysj Unnskyld meg! Kjøre til jobb 4.45? Hva i helsike??? Det er helt umenneskelig, hvordan klarer du det?? WOW.... jeg er i koma når klokka ringer 6.45....! Hjelp meg å komme over sjokket nå, please... Tusen takk, håper du også får sove godt i natt, og at du får klart og tydelig svar i løpet av i morra dagen om når det blir ny aih. Når i august altså. Og at du tar sprøyta i morra hihi. Nommen så søt du er! Sender deg MASSE positiv energi i retur! Jeg får litt ekstra energi av runene mine om dagen, så du får masse god kraft tilbake fra meg <3
Lurifax og knøttene Skrevet 6. august 2012 #29 Skrevet 6. august 2012 Hei! Blander meg litt inn her, helt upassende! Meeen, har du lyst til å kaste runer for meg, Løvemusen? Pliiiis?
all i want is u Skrevet 6. august 2012 Forfatter #30 Skrevet 6. august 2012 Skal gjøre som du sier. Ringe samme nr Takk Og jeg er enig. Mens er mens, mens ingen mens er ikke mens... Uææh, ja jeg skal kjøre 4:45 og sov allerede altfor lite natt til i dag... kjøre med vinduene åpne, full gjennomtrekk, musikk på fullt! Men ja, det er virkelig umenneskelig, hehe. Blir forhåpentlig bare disse 2 dagene denne uka, og så satser jeg på det blir lenge til neste gang. Måtte bare steppe inn litt pga sommerferieavvikling... Hihi, tusen takk for runekraften :) Goooo natt!!!
Gjest Løvemusene Skrevet 7. august 2012 #31 Skrevet 7. august 2012 Da er jeg spent på om du får en dato idag! Masse lykke til! Hehe det er ikke hver dag altså, nei det var bra. Helt sjukt, det er jo midt på natta Si fra når du vet noe, jeg sitter her å krysser alt jeg har for deg! Så spent!!! ;D <3 Lurifax, hehe selvfølgelig kan jeg kaste runer for deg, er et par andre også som venter på svar i dag Kan jeg bare få fornavnet ditt til jeg kommer hjem i ettermiddag, så er det no problemo Trenger ikke fødselsdato eller noe. Klems
all i want is u Skrevet 7. august 2012 Forfatter #32 Skrevet 7. august 2012 Neineinei!!! Nå klikker jeg snart. Selvfølgelig hadde de stengt på klinikken fra kl.12 idag. Jeg som tenkte jeg skulle gi legen tid til å svare frem til lønsj, og så kunne jeg ringe ham hvis han ikke hadde svart. Da er jeg i samme situasjon som en annen her inne på forumet... får ikke tak i legen, og det er mulig at jeg kommer til å ødelegge denne syklusen ved at jeg begynner for sent med sprøytene! ... og jeg som råda hu andre her inne til å ringe ned alle sykehus som finnes... Jeg burde visst at jeg selv aldri hadde turt å gjøre det! :/ Løvemusen... jeg tror jeg er altfor føkka opp til å kunne ta denne avgjørelsen selv. Tingen er, jeg kan jo bare begynne på sprøytene i dag. Hvis jeg begynner for tidlig så skal det ikke være skjedd noe galt (det sa legen første gang jeg tok sprøytene i allefall, og da måtte jeg bare vente et par dager før jeg startet opp igjen). MEN!!!! Jeg har SELVFøLGELIG begynt å tenke tanken om HVA HVIS jeg faktisk er gravid men likevel blør?? Da kan jeg jo ikke ta sprøytene...... Jeg er så dum!!!!! Men... til mitt forsvar: * Jeg hadde menssmerter rundt til for implantasjon - noe jeg er usikker på om jeg har opplevd før * Jeg har ingen menssmerter nå - noe jeg definitivt aldri har opplevd før * Jeg har superlite blod som kommer ut I FORHOLD TIL normalt - noe som aldri har skjedd før * Disse røde små prikkene fortsetter å dukke opp... * Min mor sier at hun blødde noe svart gurkegreier OG noe blod under sitt første svangerskap. På hvilket tidspunkt husker hun ikke helt sier hun. Hun tror ikke det var blod, men svart gurke. Det jeg har er blodkoagler, litt lyst tynt blod og litt svart gurke. Jeg tok selvfølgelig clearblue graviditetstest i dag morges (siden jeg jo stod opp kl.4:40 og hadde så god tid - NOT!). Negativ. SELVFøLGELIG! Kan ikke du bestemme for meg Løvemusen?? Skal jeg springe på apoteket og kjøpe Puregon for å sette sprøyta i kveld???? Beklager altså at jeg er så tullete nå og faktisk tror på det jeg leser på nettet om folk som har vært gravide selv om de blødde normal mengde.... Det er vel dette man kaller å kun se det man vil se. å tro på julenissen.... :/
all i want is u Skrevet 7. august 2012 Forfatter #33 Skrevet 7. august 2012 Kanskje jeg skal prøve meg på å ringe til privat lege for å få tatt en blodprøve og sjekke hcg? Kan prøve å snike meg unna jobb i morgen for å få det gjort. Så kan jeg begynne på sprøytene etter at jeg har fått dette håpet mitt avkrefta?? Og håpe på at jeg ikke har begynt for sent??? :/ Arg, føler meg så håpløs!
Gjest Løvemusene Skrevet 7. august 2012 #34 Skrevet 7. august 2012 NEEIII jeg så jo mailen din ALT FOR SENT Nå er apotektet stengt...! Kanskje noen har åpent enda. Hadde jeg vært deg så hadde jeg reist å kjøpt og satt den første sprøyta i dag, men det var meg, fordi jeg er verdens mest utolmodige og forventer at sykehusene bøyer seg etter alt jeg gjør og foretar meg Dette her må du bestemme helt av deg selv, det du må finne ut er hvor skadelig det er for deg å ta den sprøyta i kveld og eventuelt slutte med det i morgen, og du tar den sjansen så gjør du det i kveld! Svarte han aldri på mailen?? Typiiiisk Jeg tror ikke du er gravid, da hadde den testen blitt positiv... men kroppen din gjennomgår noe helt annet om dagen som gjør at du får så mange symptomer og tulletante... poster dette og skriver videre jeg
Gjest Løvemusene Skrevet 7. august 2012 #35 Skrevet 7. august 2012 Hvor farlig er den sprøyta for en eventuell graviditet da??? Huff nå skjønner jeg at du er tullete, det hadde en hver person blitt, skulle ønske legene fikk ferieforbud altså!! Har hvis jeg ikke husker feil hørt om de som begynte på dag 5 også, for krysse alt vi har for at du får begynne i morgen hvis du får tak i de tidlig! Kan være en ide å ta den hcg hos legen hvis du har mulighet..
all i want is u Skrevet 7. august 2012 Forfatter #36 Skrevet 7. august 2012 Tusen takk for svar snille du Og for all del ikke tenk på at du såg dette for sent! Det gjør ingenting. Det er mitt ansvar. Jeg hadde nok ikke gått på apoteket uansett tror jeg hvis du hadde bedt meg om å gjøre det.. har kjent det på meg nå ila kvelden at så lenge jeg har en øøøøørliten prosent håp om at dette ikke er mensen, så ville jeg ikke klart å satt sprøyta uansett. Og da må det jo bare bli som det blir... Jeg kan ikke få både i pose og sekk. Vet at jeg kommer til å angre kjempe masse.. det hjalp sikkert ikke på at jeg hadde den drømmen om abort. Tenker på det nå da selvsagt, at tenk hvis jeg ødelegger noe som endelig er blitt.... Aner ikke hvor farlig sprøyta er for en eventuell graviditet, men antar at det er skadelig.. Ja, leger burde hatt ferieforbud, hehe. Definitivt Hvis jeg drar til privat lege i morgen så skal jeg i allefall ikke fortelle at jeg blør. Da kommer de til å kikke dumt på meg og sende meg hjem igjen tenker jeg. Men nå er jeg så tullete at jeg tror jeg bare Må få et 100% sikkert bevis på at jeg ikke ødelegger noe nå hvis jeg tar sprøyta. Skal prøve å ringe klinikken også da selvfølgelig i morgen, så får jeg se hva jeg ender opp med. Snakk om drama! Hehe. Føles som en såpeopera dette her nå snart Takk så mye for engasjementet ditt og svarene dine. Setter veldig pris på det! Hvordan går det forresten med deg?? Går timene tregt eller holder du ut?? Du må huske å fortelle hvis du kjenner noe tegn til kvalme eller no. Er så spent på hvordan dette går! En eller to Tror jeg må komme meg i senga nå. Det tok på å stå opp så tidlig i dag ja! Følte meg ekstra flink faktisk siden du også syntes at det var umenneskelig. Litt sånn superwoman følelse som hjalp på å få meg opp av senga God natt!
all i want is u Skrevet 8. august 2012 Forfatter #37 Skrevet 8. august 2012 Mornings Nå har jeg voknet til at jeg muligens har hatt en virkelighetssjekk i løpet av natta... Det vil si, jeg drømte faktisk at jeg fikk positiv graviditetstest da. Så det var no skikkelig drit å faktisk vokne og finne ut at dette bare var en drøm. Føltes veldig virkelig. Men... Jeg tror jeg innser nå at dette her bare er tull av meg.... Jeg drar til apoteket ila arbeidsdagen og kjøper Puregon og setter første sprøyta i ettermiddag. Tar en sjefsavgjørelse Så håper jeg at det ikke er for sent. Håper arbeidsdagen din går superkjapt sånn at du er enda nærmere IKM
Gjest Løvemusene Skrevet 8. august 2012 #38 Skrevet 8. august 2012 Hei baben! Hva både drømmer om abort OG graviditet, du er helt opplsukt du, hæ?? Søtt da Så du har tatt en sjefsavgjørelse! Jeg støtter deg uansett hva du gjør, jeg krysser alt jeg har for at du velger det riktige og at en av legene får svart deg fort i dag om det er greit å starte... Er visst veldig lite info ute på nettet ang. når det er vanlig å starte på Puregon.. men det jeg vil tro da.. etter å ha vært gjennom 1 aih, er at det har ikke så mye å si, fordi da tar du eventuellt bare en dag mindre eller mer og de retter det opp igjen når du har vært på UL, og du skal jo ta eggløsningssprøyte uansett når egget/eggene er poppeklare.. hjemme hadde jeg datoene for når jeg startet, har en mistanke om at jeg faktisk begynte på menopur på dag 5 hvis jeg ikke husker feil.. skal sjekke det! Men gikk jo på noen andre tabletter først da. Jo her går det som passe, jeg er super glad men helt desperat i forhold til klokka og tiden, jeg teller timer hele dagen lang, jeg takler ikke å vente enda 8 dager før jeg tester hjemme :/ Det er såååå lenge, vræl... å ja, jeg sitter å venter på kvalme og alt som er, kom med det, jeg gleder meg Luft i magen og alt det der.. jippi..... haha... Håper du også får en fin og rask dag på jobben og at du får noe fornuftige svar av legene. Jeg HåPER du er i gang i dag! <3 Lykke til!
all i want is u Skrevet 8. august 2012 Forfatter #39 Skrevet 8. august 2012 Gjett hvem som fikk det sykt travelt på arbeid i dag og som ikke fikk anledning til å ringe til klinikken! Great. Men, nå har jeg handla Puregon og satt første sprøyta. Tror kanskje du har rett. At det ikke har så mye å si hvilken dag jeg starter på. Altså sånn rent teoretisk så skjønner jeg ikke hvordan det kan ha noe å si... Har også sendt ny epost, denne gangen til fellesinboxen til klinikken og ikke spesifikt til den ene legen. Har skrevet at jeg har begynt med sprøytene og at jeg trenger time til UL for sjekk av eggposene. Så får vi se om og hva de svarer. Helt horribelt egentlig å tenke på at jeg gambler med så dyre dråper som Puregonen er... Men nå er jeg så forbanna, både på meg selv, på leger og på verden generelt. Det var ingen andre enn meg og et kjærestepar på apoteket nå, og dama var selvfølgelig høygravid. Så, er nok derfor jeg inkluderte verden i den forbannelsen min Skjønner deg såååååååååå godt at du ikke takler å vente!! Det er så forbaska vanskelig!!! Hadde "normale" folk bare visst hvor vanskelig det er.... Sender deg all min tålmodighet nå!!! siden jeg ikke trenger den selv før etter en eventuell aih Kan ikke skryte på meg at jeg har så mye tålmodighet i utgangspunktet da, men litt er nå i allefall bedre enn ingenting! Er helt enig!! Aaaaah, morning sickness! Hva jeg skulle gjort for å få spy hver morgen som følge av graviditet!!!! Vondt i ryggen, vondt i musa, vondt i hodet, vondt i puppene, vondt i lilletåa - BRING IT ON!!!! Nei, nå må jeg trøstespise litt for å få ned aggresjonen etter å ha sett hu der høygravide, hehe. Men, det eneste vi har i hus er vel yoghurt tror jeg. Knekkebrød... Eller tran? Hm. Hva skal jeg velge mon tro. Gå til butikken og handle noe annet??? Neeeeh, det blir for mye aktivitet akkurat nå Tror vi har en pose melis når jeg tenker meg om... ta frem gamle uvaner fra barndommen og blande melis med vann for å lage glasur! I'm a genius! Forresten.. Lurer på om jeg skal oppdatere min egen signatur nå til "Venter på Løvemusens blåe kryss"
Gjest Løvemusene Skrevet 8. august 2012 #40 Skrevet 8. august 2012 Wow da er du i gang jo! Grattis da, da satset du på at graviditet er utelukket og at det er mensen du har hatt på besøk. Håper du får svar i morgen. Jeg er sikker på at du får din aih altså! Hva i alle dager den gravide b** i veien din, makan til... :@ blæææ Gled deg til du og jeg er de som skal gni den feite magen vår oppi trynet på andre... og gjett om vi skal gni! Siden du er så snill å hjelper meg med å få tiden til å gå skal jeg gjøre det samme når du har fått din inseminasjon også Skal heie skikkelig på deg Hahaha helt enig, jeg tar i mot alle svangerskapsplager, they're welcome Men den derre sugen på et eller annet usunt håper jeg uteblir, jeg håper jeg blir dilla på noe sunt. Hater sunt, så oddsen er der. Nå fikk jeg også lyst på melissuppe. Har faktisk aldri spist det alene sånn i massevis. Hmm, på toppen av nybakte varme muffins er digg hehe å muffins... Føler du deg bedre? Håper du får en fin kveld Og jeg støtter deg i valget med å starte på medisineringen idag Hehe så søt du er, venter du på mitt blåe kryss Og tre uker kommer ditt blåe kryss!! <3
Gjest Løvemusene Skrevet 8. august 2012 #41 Skrevet 8. august 2012 Angående venting... jeg er driiiiitleeeeei allerede på dag 2 :@
all i want is u Skrevet 9. august 2012 Forfatter #42 Skrevet 9. august 2012 Offf ja, selvfølgelig er du lei allerede! Tror venting i 24 timer hadde vært mer enn nok for de fleste i den situasjonen!! Egentlig burde tida fra naturlig prøving, inseminasjon og innsett ved ivf til 12 ukers graviditet tatt 24 timer når jeg tenker meg om... Regner med du er enig Har fått svar på mailen som jeg sendte til klinikken forresten, men de har bare svart at de skal kontakte meg for å gi meg time til UL før aih (for sjekk av eggposene). De har ikke skrevet noe om at jeg kanskje bør sjekkes med UL allerede sånn at vi kan finne ut om jeg eventuelt har startet for tidlig med sprøytene. Noe jeg nå frykter etter at jeg så og si sluttet å blø etter at jeg tok sprøyta i går... Vet ikke om det kan tolkes dit henn at jeg har begynt for tidlig. Vil så gjerne høre med dem på klinikken men føler meg som en pest og en plage hvis jeg skal maile deg en gang til. Hvis det skulle vise seg om en ukes tid på UL at jeg har begynt for tidlig så vil jeg bli veldig skuffet over at man på privat klinikk ikke gjør ting mer grundig. Det skulle ikke være nødvendig for meg å mase meg til å bli sjekket nå når jeg allerede har forklart at jeg er veldig usikker på hvilken syklusdag jeg egentlig har startet opp med sprøytene. Hvis det skjer så er det bra at vi er satt opp til første samtale på offentlig sykehus i september. Da skal jeg forhåpentlig ikke tilbake til det private igjen... Forresten.. Har du også hatt en viss utvikling på sprøytefronten?? Det jeg mener er..... Da jeg begynte å ta sprøytene første gangene så satte jeg meg inn på kontoret sammen med samboeren og ba ham om å være sammen med meg med fokus på meg (og ikke dataen, hehe) mens jeg tok sprøyta. Jeg la meg ned på sofaen der inne, brettet skikkelig godt opp genseren og festet den i bh'en for å hindre at den falt ned (eller gjerne tok av meg genseren dersom det ikke var for kaldt der inne), desinfiserte veeeldig grundig rundt stikkstedet, telte om igjen og om igjen opp til 50 IE for å være sikker på at jeg hadde målt riktig, spissen måtte settes på forsiktig for å få den i riktig vinkel inn på pennen, og til slutt konsentrerte jeg meg suuuperhardt og gjorde det jeg kunne for å lage den mest perfekte hudfolden!! .......men så i går da... Da var jeg visst var ferdig med prosessen på sikkert et halvt minutt Reiv opp pakninga med Puregon og heiv den inni pennen. Desinfiserte veldig kjapt, dro frem en spiss og satte sprøyta i stående posisjon med genseren i kjeften. "Så!", tenkte jeg, "nå gjør jeg det slik som en gammel traver ville gjort det, no fuzz, rett på sak!" Har du fått vite av mor di hvilke cravings hun hadde da hun var gravid da??? Min mor hadde dilla på sylteagurker da hun gikk gravid med meg. Sikkert derfor jeg ikke takler smaken av dem, hehe Søstera mi hadde dilla på appelsiner under sitt første svangerskap og kunne ikke sette tenna i noe som helst som lignet kjøtt (selv om hun alltid har vært skikkelig glad i kjøtt), mens de to andre svangerskapene så har hun kun villet ha sjokolade og kjøtt. Rare greier å gni feit mage oppi trynet til andre var forresten en veldig spennende formulering! i simply cannot wait! supert at du støtter meg i valget med å starte medisineringen på egen hånd nå føles bedre nå ja, takk. Det er slik som det alltid har vært... man blir i bedre humør etter som man nærmer seg nytt forsøk Dagene før eggløsning er jeg alltid i godt humør. Husker jeg har vært ultrahorny også de gangene vi har prøvd selv, og så har jeg plutselig blitt veldig lite interessert i sengeaktivitet etter eggløsning. Sikkert passelig forvirrende for samboeren Jesss. Men da skal ikke jeg legge ut om min horniness til deg sånn noe mer her. Nok intime detaljer kanskje Snart 24 timer gått siden forrige gang du skreiv til meg = 24 timer nærmere test, jeeei! Blåe kryss skal snart dukke opp både her og der! Vi satser stort på april/mai baby begge to <3
Gjest Løvemusene Skrevet 9. august 2012 #43 Skrevet 9. august 2012 Hei baben, mailen din kom i grevens tid her, satt å så på klokka, fortsatt en time til jeg skal hjem fra jobb, holdt på å gå på veggen her... for hjemme går i hvertfall tiden LITT fortere enn på jobb, da gjør jeg morsomme ting Du ang. den mailen du fikk, jeg tror ikke det er så viktig om du tok sprøyta for tidlig eller for sent, dette fikser de på UL uansett, enten får du beskjed om å ta mindre doser eller større doser, og EL sprøyte for du også, de tar kontrollen 100% så ikke bekymre deg om at du kom skeivt ut! Haha det med sprøyter... jaaa første aih'en vår, vi skulle ta den første sprøyta hjemme uten noen som helst opplæring av sykehuset. Mannen min trodde han måtte løpe etter meg med hov.. hehe men jeg satt rolig. Han skulle sette den på meg. Når han tok spissen på sprøyten i været og trykket ut luftboblene begynte jeg å hylgrine, jeg var direkte LIVREDD. En nybegynner skulle sette sprøyte på meg uten noen som helst opplæring! (fikk innføring av damene på forumet her da) Det gikk greit! Andre dagen så var jeg stolt og gråt ikke, tredje dagen enda enklere men han måtte fortsatt gjøre det. Så kom IVF/ICSI forsøket vårt da!! Det var noe annet, for da skulle første sprøyta settes KVELDEN FøR bryllupet vårt! Jeg var jo ikke hjemme da, var hos forloveren min! Satt på badet der helt alene, og bare smack!! Så var den inne. Ingen angst ingenting. Og i 11 dager gjorde jeg dette, helt alene, hver kveld. Nå er vi herda! Er det ikke herlig????? Så vi har nok en ganske lik erfaring der! Bare du var tøff nok til å gjøre det selv hele tiden da hehe. Hmm det skal jeg spørre moren min om Hehe tror det er helt normalt å være kåt i en annen dimensjon før og under EL. Jeg slet/sliter også helt sinnsykt med det, stakkars mann. Men så går det litt over etter EL, og jeg ber ikke om det først for å si det sånn Nå under fryseforsøket har jeg gått på medisiner i 3 uker nå, og lysten er helt vekke. Nå hadde jeg ikke fått noe uansett da, mannen er så redd for å skremme eggies som han sier hehe... Holder du til oppi Trondheim var det? For ellers kunne vi trilla sammen neste år PS. Bra du har sluttet å blø, medisinene har tatt kontrollen og det er slik det skal være! Nå har kroppen din sikkert begynt å lage slimhinnen! Masse lykke til, si fra når du vet om UL, gleder meg til å få bekreftet at det blir aih på deg
all i want is u Skrevet 9. august 2012 Forfatter #44 Skrevet 9. august 2012 Hihi, så bra at det laange skriveriet mitt kom til nytte for å få tida til å gå fortere :) Angående for sprøytene mine så er det ikke utviklingen av eggposene jeg er bekymret for men slimhinna. Den skal vel så vidt jeg har skjønt støtes skikkelig av ila mensen, så dersom den ikke har fått gjort det så har jeg begynt for tidlig med sprøytene..? Trodde det var sånn, men jeg har jo ikke peiling da. Det var ei sykepleier som skulle ta kontakt med meg ifm timen, så da får jeg eventuelt forklare dette til henne. Tror ikke hun tar kontakt før mandag da siden de er på kurs hele uka virket det som.. så jeg får bare satse på at jeg tar feil angående slimhinna siden det på mandag allerede er gått 5-6 dager siden jeg startet opp... Fantastisk historie Hehe, med hov du Og så dagen før bryllupet! Herlighet. Stakkars. Men så flink du var da når du var så redd! Jeg vil nå si at du var mye tøffere enn meg jeg da Men ja, veldig deilig å være herda. Noen ganger lurer jeg forresten på om nåla egentlig sitter inni der (kjenner ingenting), mens andre ganger kjennes det ut som noen prøver å komme igjennom huden min med teskje. Jeg syntes det var kjempe vondt første gangen, så jeg grua meg villt til neste dag. Men da skjedde det motsatte, at jeg trodde jeg så syner og at spissen ikke var inni huden, så da tenkte jeg at det der skulle jeg overleve likevel Hehe, skremme eggies. Brilliant formulering Skjønner ham godt da Skulle akkurat til å skrive i forrige "mail" at jeg syntes synd på samboeren min som må leve med en kjæreste som svinger sånn, men så kom jeg til å tenke på at vi tross alt har det verst. Så jeg trakk det tilbake Nei holder til i Rogaland. Du da? åååååh, har så lyst til å være en av dem som triller!! Helt utrolig hvor mange av dem som finnes rundt omkring. Skulle trodd folk ikke gjør noe annet enn å pule, lage unger og kjøpe barnevogner! ..hehe, sier jeg når jeg også faktisk har kjøpt vogn. Pule gjør jeg også. Bare de ungene som mangler... så kanskje jeg ikke skal kjefte på disse andre Lurer på om jeg har forferdelig dårlig humor nå forresten. Det tar på å kjøre til jobb i 5 tida to av tre morgener. Skylder på det! ...og når jeg først snakker om tidlige morgener.... zzzzzleepy.... Skal definitivt si ifra når jeg vet om UL Håper du har lagt noen kjekke planer for helga sånn at tida går fort Skal prøve å hjelpe deg med å jukse med verdensuret sånn at klokka går raskere
Gjest Løvemusene Skrevet 10. august 2012 #45 Skrevet 10. august 2012 (endret) God morgen! Hmm skjønner problemstillingen ang. slimhinna, får håpe at du får ordentlig svar av sykepleieren! Du fortsetter på sprøytene utover nå? Skal du ta de i mange dager? I forkant av min aih var det bare 5 dager med tabletter og 3 dager med menopur sprøyter, jeg endte opp med å utvikle to egg av det. Ja det er merkelig det der at noen ganger kjenner man ikke at nåla går inn en gang, og andre ganger gjør huden litt motstand før nåla går inn. Jeg har jo alltid hatt sprøyteskrekk og blodprøveskrekk, begge er herda nå etter denne prøvinga. Midt under aih og icsi forsøkene våre så var det blodprøver hver eneste uke, jeesez! Og har erfart at det kommer ann på sykepleierene som tar prøvene som oftest. Dessuten bruker de barnenål på meg hver gang, tror fortsatt ikke jeg tør å bruke voksennål haha flaut... Rogalaaaand, så langt unna :'( Mannen er fra Hordaland, så vi er borti området titt og ofte da, men det er kanskje et lite stykke likevel Vi bor utenfor Oslo vi da. Vi har all rett til å kjefte på de andre så lenge de gnir feite mager i trynene våre og går rundt og er gravid og sånn, har små babyer og sånn. Sånne urettferdige ting Jobber fortsatt med den dumme klokka, har rista i den, gjort alt jeg kan. Tiden vil ikke gå. Idag tidlig når jeg stod opp så tenkte jeg.. "wtf, er det BARE rugedag 4!?" Det er jo ingenting! Føler jeg har ruget i en evighet?! Men nå er det heldigvis helg om 7 timer, det skal bli godt. Helgen vil gå fort håper jeg! Har du planer i helgen da slik at du får tenkt på andre ting?? Ha en fin fredag <3 Endret 10. august 2012 av Løvemusen
Gjest Løvemusene Skrevet 10. august 2012 #46 Skrevet 10. august 2012 Emm er veldig usikker på hva jeg mente med det siste ordet der! Sikkert HELG
all i want is u Skrevet 11. august 2012 Forfatter #47 Skrevet 11. august 2012 Tenk! Dag 5! Du er nesten halvveis Hvordan går det?? Jeg fikk snakket med sykepleieren i går. Ble dessverre ikke noe klokere av det. De kunne uansett ikke ta meg inn til UL før mandag for å sjekke om jeg var begynt for tidlig... og dersom jeg skal ha aih så må jeg inn til UL på fredag. Så det er ikke mange dagene forskjell, i tillegg til at sykepleieren mente at Puregon'en må brukes opp nå når jeg først har åpnet den. Legen skrev til meg for et par måneder siden at så lenge jeg oppbevarte den i kjøleskap så skulle det gå fint å bruke allerede åpnet pakning.... Forvirrende. Men, jeg føler i allefall at jeg da likså godt kan vente til fredag. Hvis det viser seg da at jeg har gjort noe veldig feil, så hadde det uansett ikke hjulpet meg å finne det ut på mandag i stedet dersom Puregon'en ikke kan brukes neste syklus. ...vet forresten ikke når aih vil bli da. Kanskje mandagen, evt tirsdagen. Sykepleieren sa forresten ifm at jeg fortalte om den merkelige blødningen min at kanksje dette ikke var en god syklus. Så jeg er ganske pessimistisk allerede nå og er uheldigvis tilbake i skikkelig dritt humør. Var drit forbanna på samboeren i dag morges. Idiotiske greier. Kun fordi han sa i går kveld at han ikke ville bli med meg i senga da jeg skulle legge meg for å kose litt (altså bare ligge der, no more than 1st base). Han påsto at han skulle legge seg en time senere (midnatt), og da ble det så stress å måtte ta av og på seg to ganger ila en time. Da jeg vokna i dag morges og spurte ham når han la seg, så svarte han kl.2. Så da ble jeg pissesur. Siden jeg sa til ham kvelden før at han sikkert kom til å legge seg kl.2 likevel, noe han nektet for. Da jeg spurte ham i dag morges hvorfor han da ikke gadd å kose så svarte han at da måtte han ha lagt seg 10 minutter over 2. Og da ble jeg jo ENDA surere. Selvfølgelig. Har du hørt noe så idiotisk og tullete å bli sur for!??? Jeg stod opp, dusja, stelte meg og dro ut. Sa så vidt ha det til ham, og 5 timer senere kom jeg tilbake. Da følte jeg meg relativt dust da han stod som et spørsmålstegn og lurte på hva som var galt. Har ikke tatt det opp enda. Tenkte jeg skulle prøve å bare skylde på hormonene og ikke si noe spesifikt om hvorfor jeg var forbanna. Er faktisk sur nå også når jeg forteller om det. Helt utrolig! Men, jeg fikk nå iallefall vaska bilen både innvendig og utvendig på de 5 timene. Så det var i allefall godt for noe! Nok om det! Hvordan er en barnenål da? Den er kanskje litt tynnere enn voksennål? Du får bare si i tilfelle at du må bruke den fordi du har så tynne årer! Jeg svimer forresten alltid nesten av når ejg blir tatt blodprøve av. Må be om å få ligge mens de gjør det. Det er vel mer flaut! Ja selvfølgelig bor dere utenfor Oslo. Jeg kom på det etter at jeg hadde skrevet det at dere måtte jo nesten bo der borte siden dere bruker Riksen. Men ja, blir nok et stykke da ja hvis han er fra Hordaland :/ aaaah, trille! Kommer ikke over det. Gleeeder meg sånn til jeg kan si "jeg skal ut å trille"!!... *drømmedrømme* Tenk du da, du skal kanskje trille på ekstra stor vogn! Med plass til 2 <3 Håper du ikke har problemer med å få tida til å gå!! Jobber hardt her med et eksperimentelt forsøk på mental påvirkning av verdensuret. Prøver å pushe timeviseren så mye som mulig 15 minutter til dagens sprøyte. Tror jeg tar meg en sjokoladebit etterpå. Som belønning. Det er jo tross alt lørdag Lykke til videre med ruginga!!!!!
Gjest Løvemusene Skrevet 12. august 2012 #48 Skrevet 12. august 2012 Hey you Nå er jeg på dag 6 og fortsatt like desperat. Det er første gang i historien jeg føler at helgen går for sakte I går begynte jeg på et puzzlespill liksom, hva var det for et innspill liksom. Gjør hva som helst for å få hodet på andre ting... Hvordan går det med deg? Og har du bestemt deg for om du tar UL på mandag eller om du fortsetter til fredag? Er enig at det like greit å fortsette. Du vet legene er veldig på'n hvis de ser en mulighet for at ting kan gå dårligere enn forventet, kanskje de hadde stoppet deg på mandag, men at det kunne ha gått bra om du fortsatte. Så nå som du først har brukt pengene på det dyreste og først har startet så er det like greit å kjøre løpet ut og satse på at dere får deres aih. Det viktigste er at du lager et egg, og det gjør du jo Jeg skjønner at dette går på humøret altså. Håper samboeren din også skjønner det, at å gjennomgå dette PLUSS medisinene kan bli dumme resultater Ja man bli sur av de dummeste ting, og jeg forstår hvorfor du reagerte på måten du gjorde på samboeren din, jeg hadde nok gjort det samme. Men ikke sikkert jeg hadde vært i stand til å innse sik du gjorde at det jeg sa og måten jeg oppførte meg på var tullete hehe. Hvor langt unna bor du Bergen da? Vi kunne jo ha trillet sammen der en gang i fremtiden hehe Tusen takk for den massive støtten mot verdensuret. Jeg må vel konstantere at jeg hater klokka nå. Jeg hadde håpet jeg kunne sove til 15 idag, kort dag hadde jeg trengt! Men neida, våknet 11.00 og bare neiiiii nok en lang dag. I morra mandag blir aller verst. Tirsdag morgen skal jeg teste for første gang. 2 dager igjen! Hvordan går det med deg i dag?? Håper du koser deg ute i sola og at du får en fiiiiin skrullete søndag
all i want is u Skrevet 12. august 2012 Forfatter #49 Skrevet 12. august 2012 ååh jaah, du skulle begynne å teste dag 8 du ja! og jeg som skrev at du snart var halvveis.. er vant med å ha dag 14 som testedagen jeg. tester jo selvsagt mye tidligere enn det jeg også da but anyway! blir nok deilig å kunne begynne å teste, men huskhuskhusk at det er tidlig!! leste at du ikke hadde fått noen symptomer enda, men som du skrev.. fremdeles tidlig!! du har toooo gullegg, og miiiinst ett av dem SKAL være i god gang med å stelle i stand til 9-måneders overnatting i livmora di :) men ja, merkelig det greiene der at helga faktisk kan gå sakte. jeg hadde aldri trodd at jeg noen gang kom til å føle det. helg har alltid vært hellig tid som plutselig er over før man vet ordet av det. men nå er den over for denne gang! og ila uka som kommer så skal det lyse et blått kryss foran deg det var bra at jeg ikke er den eneste som blir så sur og grinete av sånne små ting eller, ønsker jo ikke at andre folk skal ha det sånn egentlig da.. men greit å vite at det ikke bare er jeg som er bitch av natur eller no Det tar meg cirka 4 timer å komme meg til Bergen med buss. Har ikke vært der på mange år nå men det kan jo godt hende at det vil passe å komme en tur opp en gang men da må vi klare å taime riktig nå da! sånn at det ikke blir så stort mellomrom mellom BFPene Har hatt meg en passelig skrullete søndag her. Kommet godt over enns med samboeren, men klarte å starte en diskusjon angående giftemål med min kjære mor. Tror hun ble litt frustrert da jeg påsto at vi (jeg og samboeren) likså godt kunne reise på romantisk tur et sted for å gifte oss i stedenfor å gifte oss i Norge, siden vi ville få mer for pengene på en sånn tur enn her i dette dyre landet. Jeg la ut om hvordan den dagen er for oss og ikke for eventuelle gjester, og at ingen burde bli fornærma hvis vi ønsker å ha vårt spesielle øyeblikk for oss selv. Så kunne vi heller samles til en god middag på restaurant med familien når vi kom hjem... Muuulig jeg var hormonell da jeg la ut om dette Men når jeg tenker meg om så høres det egentlig fremdeles litt fornuftig, hehe Tar forresten UL fredag. Kjører på og håper på det beste, nemlig 2 egg Travel dag på jobben venter i morgen. Satser på at det at jeg har det travelt vil føre til at dagen vil gå raskt også for deg Lykke til med å få morgendagen til å gå!!!!! Teller ned jeg også til første testdagen din
Gjest Løvemusene Skrevet 13. august 2012 #50 Skrevet 13. august 2012 Stemmer jo det, får nok ikke svaret 100% før det har gått 14 dager med blodprøve. Når jeg går på de medisinene jeg går på så kommer ikke mensen før jeg slutter på de. Og hvis hjemmetestene viser falsk negativt er det jo dumt å slutte på tablettene uten å få det bekreftet med blodprøve, kan risikere å abortere den lille spiren. Så teller ned til mandag 20. også, men måtte dele opp ventetiden litt med hjemmetesting hehe. Gikk helgen sakte for deg også? Må innrømme at det var bedre enn å være på jobb da, her går tiden enda saktere. Jeg vet ikke om jeg har begynt å bli lei jobben eller om det er disse babygreiene som gjør at jeg mister motivasjonen helt.. men jeg føler jeg kjeder meg konstant på jobben, teller bare timer til kl. 16... Så dere har lyst å gifte dere i utlandet? Høres ut som en romantisk ide Men du vet foreldre, de ønsker jo at alt skal være tradisjonellt, så moren din kommer nok ikke til å "godta" den løsningen med det første, men vil nok etterhvert. Det er jo dere som bestemmer det Og ja det koster å gifte seg i Norge :/ eller det den den store festen som koster da. Håper du får fin mandag også at tiden flyyyr for deg frem til fredag, du må jo være utrolig spent...! Jeg hadde dødd tror jeg, men må jo satse på at alt er bra i magen din og at to egg driver å modner der Hvis tre egg modner, hva gjør dere da? Må det avbrytes eller gjennomfører dere aih da? I danmark kan de punktere overflødige eggposer, det er jo ikke lov i strenge norge. Hvor mange fikk du sist? Mandaaaaag. URK!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå