all i want is u Skrevet 25. juli 2012 #1 Skrevet 25. juli 2012 Er det flere enn meg som ikke har selvkontroll og som følgelig blir helt surrete i hodet av å telle dager, kjenne etter, google symptomer for n'te gang osv osv???? Jeg gjør det HELE tida, selv om jeg har sagt til meg selv at jeg IKKE skal gjøre det!! Det bare skjer. Sitter her foran dataen for å sjekke mail og facebook etter jobb. Og så vips! så vokner jeg av at jeg sitter å gjør det jeg ikke skal gjøre. Husker ikke hvordan jeg startet å gjøre det en gang.... Ila denne syklusen har jeg kjent og kjent og kjent etter om jeg kunne kjenne eggløsning. Mener selv den var 20.juli... så nå kjenner jeg, teller dager, kjenner, teller, kjenner, googler diverse som f.eks. "tid fra eggløsning til implantasjon", "festeblødning"... selv om jeg har googlet det en millioooon ganger før!!!! Bare vil sååå gjerne bli en av disse lykkehistoriene... Det kom litt gøsj utav meg rundt det jeg mener var eggløsning denne gangen. Nå er det gøsj igjen, og jeg kjenner noe mensenmurringer som jeg aldri før har kjent så tidlig som dette. Klarer ikke la være å tenke, fundere, drømme.... :o/
<3 2G <3 Skrevet 25. juli 2012 #2 Skrevet 25. juli 2012 Jaaaaaaa, helt klart!!! Har vært så ille til tider at når gubben har spurt om vi har planer i helga så svarer jeg; Nei, ikke EL denne helga kjære!! Utrolig slitsomt å være hyperfølsom på spørsmål om hvordan går det med deg? Er sikker på at "alle" tenker har du ikke blitt gravid enda? Noen dager er ikke så ille, bare merkelig tomme... Surrer enda, men vet jeg bytter uke på torsdager så håper det blir bedre.
all i want is u Skrevet 25. juli 2012 Forfatter #3 Skrevet 25. juli 2012 Kjenner til alt det der! Før telte jeg dagene etter når neste fridag fra jobb var... Men nå er jeg blitt så rar at arbeidsdager og helger går om hverandre. Det eneste jeg egentlig husker av kalenderen er når forrige EL var og når IKM forventes (eller omvendt). Hvis det noen gang skjer at jeg blir gravid så kommer nok dette til å henge lenge i kroppen tenker jeg! Der satte du forresten ord på noe jeg ikke har tenkt på hvordan jeg skal beskrive enda. Men ja, noen dager er faktisk merkelig tomme... Håper du får den forventede bedringen da etter i morgen
Gjest Løvemusene Skrevet 26. juli 2012 #4 Skrevet 26. juli 2012 Ja så absolutt!! Veit akkurat hvordan du har det! Har nedtellingskalender hjemme hvor jeg teller alle dagene i uka, nedtellingskalender på jobben med jobbdager, og til og med timer....! Hvor mange dager til el/egginnsett, hvor mange dager til positiv test.... hver måned må jeg utvide kalenderen min. Nå har den blitt to år lang... Kan jo umulig være normalt å holde på sånn. Jeg angrer på at jeg ikke har "levd" de siste årene og nytet tiden sammen med mannen, sommeren osv.. bare fokusert på dette og latt dette ødelegge så mange dager. Klarer fortsatt ikke å skjerpe meg da, hehe.. Har du funnet ut om du får inseminasjon i august da?
all i want is u Skrevet 26. juli 2012 Forfatter #5 Skrevet 26. juli 2012 Ja tenk hvor lang kalenderen faktisk er blitt. Ikke kommer lenger enn 1,5 år her jeg da, men likevel. Det har alltid vært min største frykt at jeg skulle ha problemer med å få barn, men jeg hadde ikke forestilt meg egentlig at det faktisk skulle bli sånn. I allefall ikke siden min søster er superfruktbar. Må minne meg selv på det veldig ofte. Dette med å prøve å nyte dagen i dag og ikke tenke så mye på fremtiden. Det er tross alt masse stress og utfordringer med å ha barn! Så man må virkelig nyte tida man har alene med sin kjære. Føler jeg klarer det inni mellom, uten at jeg skal skryte på meg for mange av slike stunder/dager. Jeg klarer det sikkert inni mellom fordi jeg tror jeg lengter litt mer etter å ha kontroll over min egen kropp enn jeg lengter etter å bli mamma. Det vil si, jeg kunne ha venta litt til med å bli mamma dersom jeg hadde visst HELT sikkert at jeg ville bli gravid når jeg selv bestemte det. Jeg kan godt vente 2 år, men da må noen garantere at jeg faktisk får et barn om 2 år og deretter neste barn når jeg måtte ønske det.... Men jeg har ikke tid til å utsette prøvinga når alt er så uvisst og jeg er blitt 30 allerede... Hehe, det ble langt. Hva var poenget? Jo, at man må nyte dagen Det må vi bli bedre på Har fått beskjed om at jeg får plass til aih i august! Så det er veldig bra. Sitter likevel med en vond følelse. Er nok bara lettere paranoid, men det er så mye tull som har kommet i veien helt siden vi begynte med assistert befruktning... Hvordan ligger du an mtp syklus og plan videre nå da Løvemusen?? Er en stund siden jeg leste oppdatering fra deg nå tror jeg...
Gjest Løvemusene Skrevet 27. juli 2012 #6 Skrevet 27. juli 2012 Jeg skjønner så veldig godt hvordan du tenker. Jeg tenkte det samme før, syntest synd på de som gikk gjennom prøverør. Tenk å være så utrolig uinformert på et tema, jeg hadde ikke peiling på hva det gikk ut på, bare syntest synd på de som ikke fikk barn, og tenkte at "fy faen så heldig jeg er som slipper det". Hvordan kunne jeg vite det? Tok jo grådig feil da.... Helt enig med deg, det er vanskelig å huske å nyte dagene. Det viktigste er at man kan se tilbake og tenke "jaja jeg hadde det nå fint mens vi ventet" istedet for slik jeg føler nå, alt jeg kunne ha levd hvis jeg visste det skulle ta så lang tid, da kunne jeg innstilt meg på det. Istedet har hver eneste måned hver delt i to faser, mens-el, og el-mans (som av en eller annen grunn virker dobbel så lang som den første fasen) Men ja, nyte dagene!! Hadde det bare kommet lit sol vett, så hadde det gjort jobben litt enklere for oss tror du ikke?? Skal du på noe ferie da? Gratulerer med aih i august da!! Når i august blir det?? Jeg har fått fryseinnsett første dagen sykehuset åpner etter ferien sin, jeg fikk mensen i absolutt siste liten så det gikk. hadde jeg fått mensen en dag før gikk det ikke, så jeg er heldig. Får bare håpe at slimhinnen min ser bra ut og at egget overlever tining. Har 2 på frys men håper jo selvsagt at det første overlever så det andre kan spares til søsken eventuellt... Så 6.august er dagen for meg! Mitt lille gullegg <3 Ikke ha en vond følelse kjære deg, jeg har en god følelse ang deg. Får veldig positive vibber ang deg!! Du kommer til å ligge ganske likt med meg eller? aih samme uke som meg?
all i want is u Skrevet 27. juli 2012 Forfatter #7 Skrevet 27. juli 2012 Åh sÅ bra at det klaffet for deg sÅnn at du fikk gjøre det allerede i begynnelsen av august! Ikke det.. Å vente fra juni til august føles leeeenge, men likevel. Godt at det ikke ble enda lengre! Skal krysse alt jeg har for deg at slimhinna ikke slÅr seg vrang og for at det er to gullegg som ligger pÅ frys nÅ Hehe, veldig sant. El-mens er definitivt dobbel sÅ lang!!! Jeg henger litt etter deg sÅnn syklusmessig. Venter mensen faktisk rundt 6.august, sÅ aih blir vel rundt 20.august tenker jeg. SÅ kjekt at du fÅr positive vibber Skal prøve Å kjenne pÅ det samme som deg angÅende meg selv, Å ha trua mener jeg. Dumt Å være sÅ pessimistisk som jeg har vært de siste dagene. Man ødelegger bare for seg selv. Men det er vel disse humørsvingningene da... De som gjør meg extra tullete Ferie ja. Det har jeg hatt. Var syk i 2,5 av 4 uker, inkludert pÅ ferieturen til Storbritannia. Typisk min flaks, hehe. Men du da? Har dere hatt noe ferie? FÅtt koblet litt av og fÅtt samlet opp energitanken siden juni?
Gjest Løvemusene Skrevet 29. juli 2012 #8 Skrevet 29. juli 2012 tuusen takk for det :) Du vi har all lov til å skrulle når vi går gjennom alt det vi gjør Jeg er absolutt feil person til å si at det ikke er lurt å være pessimistisk, jeg er en av norges største pessimister selv hehe. Jeg syns det er bedre å bli positivt overraska enn å bli skuffet.. Men så er det jo noe som heter "tenk positive tanker og det positive skjer".... det er noe å tenke på det også! Ventetiden din mellom mens og aih, vil være rugeperioden min. Da kan vi holde hverandre med selskap mens vi venter hehe Huff da, syk på ferie, aldri kult! Håper du fikk nytet den litt likevel da? Hørtes uansett digg ut med 4 uker borte fra jobb! Vi skal ikke på bryllupsreisa før om en måned vi... så jeg teller dager for alle penga hehe. Reiser til Florida, gleder oss veldig til å komme bort bare han og meg. Hadde vært moro med et lite gull i magen da.. Hvis det går dårlig med forsøket så skal jeg trøste meg med drinker på stranda og kjøre de verste berg og dalbanene jeg finner der borte Håper du har hatt en fin skrulle-helg
all i want is u Skrevet 30. juli 2012 Forfatter #9 Skrevet 30. juli 2012 Tuller du? Florida?? oooh the excitement! Hvor lenge blir dere da?? Skjønner godt at du gleder deg til å komme deg bort. Kvalitetstid sammen er viktig. Og jeg støtter den med drinkene og rollercoasteren. Definitivt! Ikke misunnelig i det hele tatt Fikk nytt mesteparten av ferien faktisk ja tross alt, så skal ikke klage mer over det Det var en passelig skrullete helg ja. Men i dag har jeg vært på nippet til å klikke totalt pga ventinga og uvissheten. Nå har vi bare mikset på egen hånd denne gangen, og jeg sa til meg selv at jeg IKKE skulle tenke på om vi kanskje hadde klart det denne syklusen. Men klarer jeg å holde meg? Neeeeeei!! For hver gang jeg er på do så holder jeg pusten mens jeg kikker ned i dassen for å se om det kommer noe brunt gugge. "vææær sååå snillll INGENTING BRUNT!!!!!" tenker jeg da... jeg VET jo at jeg ikke er gravid, men håpet er der likevel. Tenk hvor enklere det hadde vært hvis vi bare kunne skrudd av hjernen!? Tenk å ha dager der man ikke har andre tanker annet enn hva man vil ha til middag og lignende. All grubling lagt på hylla. åh, noen gi meg en sånn hjerne!! Nei.. nå får jeg sjekke værvarslet og få meg ut en tur hvis det skal være opphold! Trenger å lufte hodet Håper du har en mer "sane" dag enn meg!
Gjest Løvemusene Skrevet 30. juli 2012 #10 Skrevet 30. juli 2012 Jepp, to hele uker der nede skal bli godt, har ikke vært på ferie på altfor mange år, så vi tenkte at hvis vi får barn snart er det like greit å slå på stortromma, kan bli lenge til neste skikkelige ferie... Gaaah, jeg kjenner så altfor godt hvordan du beskriver dagen din. Selvfølgelig håper man på et mirakel, og SæRLIG den siste gangen før et nytt aih/ivf forsøk.. husker det så godt, og selvom jeg begynte å spotte så var det rett på google og "spotting likevel gravid" osv, som vanlig,. hver eneste måned! Jepp, misunner de med mindre problemer altså. Gjør det. Hvorfor kan ikke vi få til det mest naturlige som finnes i verden liksom, hvor urettferdig er ikke det.. Sender deg en stor skrulle-klem og håper at tanta de holder seg vekke, slik at du slipper dette tullet fremover. Og hvis ikke så håper jeg at du greier å smøre deg med tolmodighet frem til testdag...! Hadde en altfor deppa dag i dag, satt 8 timer på jobb og glodde i veggen, klarte ikke gjøre noenting. Uvisstheten om at jeg faktisk får et egg neste mandag, og om de overlever.. er horribelt å leve med!
all i want is u Skrevet 30. juli 2012 Forfatter #11 Skrevet 30. juli 2012 To uker i Florida har du definitivt fortjent!!! Det blir sikkert en opplevelse for livet. Og jeg skal krysse alt som krysses kan for at du får en enda bedre historie utav det...at lille gull har vært på tur til store amerika i mammas mage <3 hehe, må jo le litt også da. Det er rart hvor likt man tenker når man er oppi en sånn situasjon. Mååå liksom finne noen som har fortalt på et eller annet forum at de har spottet tross positiv test. Gjerne finne en lege/gynekolog som har uttalt seg om det... Tullete hoder vi har Misunner definitivt de som slipper dette ja. Var med ei venninne i dag som er i uke 30 eller no med sitt andre barn. Prøvde så hardt jeg kunne å ikke kikke for mye på magen hennes... kjenner at jeg så gjerne skulle ha hatt en sånn en. En kul å stryke på... :'( Får ta det med litt humor for å ikke grave meg enda mer ned i det negative ved å si at jeg i allefall får sette pris på min smale midje litt lenger enn mange andre! Regner med at etter en sånn kul så er det ikke mye smal midje igjen hos meg! Du SKAL få et egg neste mandag! Skal skal skal. Og det skal være det første av de to som de tiner opp!! *håååååp* Takk så mye for skrulleklemmen den betegnelsen var perfekt! den gjør enda bedre enn en vanlig klem! Sender mange av dem også til deg med ønske om en mye bedre dag i morgen
all i want is u Skrevet 30. juli 2012 Forfatter #12 Skrevet 30. juli 2012 ...Løvemusen? Jeg tror noen snart må kommer her for å fike til meg i trynet hver gang jeg gjør noe jeg ikke burde gjort... må bare fortelle dette før jeg legger meg. Vil ikke nevne det til samboeren, siden han sikkert bare får falske forhåpninger og ender opp med å tro at jeg er sprø Var i dusjen nå. Der oppdaget jeg mange bittebittesmå mørkrøde prikker på puppene. Et par litt rundt omkring liksom. Og et par mellom dem også. Det syke her er at jeg husker da jeg var liten og jeg pekte på en sånn prikk på min egen mor. Da sa hun "Ja det er din feil at jeg har fått disse prikkene, fordi de fikk jeg da jeg var gravid med deg"... HVORFOR HAR JEG IKKE LAGT MERKE TIL DISSE FøR??? Hehehe. Går det an å bli mer rar i hodet enn meg? Ler av meg selv her jeg sitter. Dette blir bare for dumt at jeg skal henge meg opp i disse prikkene. Og tror du ikke jeg sprang utav dusjen halvnaken bort til dataen for å google "tiny red dots on breasts"? SELVFøLGELIG er det mange som har hatt små røde flekker på brystene når de har vært gravide! Man finner jo alltid de resultatene man ønsker på internett så lenge man søker på noen lunde normale ting da. Nei. Nå er det sengetid!! Slutt å tenk. I morgen våkner du nok opp med brun gugge likevel! Eller, får det sikkert når jeg har kommet meg på jobb. Som en velkomstgave fra jobben - The ultimate timing God natt
Gjest Løvemusene Skrevet 31. juli 2012 #13 Skrevet 31. juli 2012 Hey you Takk for koselige meldinger hihi, måtte flire litt av den siste når du fløy på internett i går og googla dotsene dine, det hadde jeg gjort også, selvfølgelig!! Men du?? Så utrolig spennende, hva er ikke bedre enn NYE symptomer???? Dette var kjempe spennende, når pleier du vanligvis å begynne å spotte?? Nå fikk jeg et stort håp for deg også! Krysser fingre for at du har fått det mirakelet du venter på nå! Så flink og sterk du er som klarer å henge med gravide venninner.. hadde jeg aldri taklet, jeg hadde blitt grønn, eller lille av misunnelse.. og ikke klart å løfte blikket av magen hehe. jeg føler meg så teit når jeg møter gravide på butikken e.l. er redd de ser at jeg glaner, huff.. ikke bra Hehe tusen takk for det, så søt du er Ja håper virkelig jeg får et lite gull egg neste mandag. For da begynner skrullinga mi for fullt! Du vet, moren min hadde vært hos en sånn gammel guru i india og spurt han om han så graviditet på meg.. han hadde gitt henne en konkret dato tilbake for hvilken dag jeg kommer til å føde neste år. Og det er 10 dager før termin hvis jeg blir gravid nå i august, syns det er så spennende. Kastet også runer for meg selv og fikk opp svangerskap i august. Hvor sprøtt hadde det ikke vært om begge fikk rett.. Håper du har en fin dag i dag, og at guffamixen har holdt seg laaang unna! Hvordan går det med prikkene? Jeg vil også ha prikker!! Stoooor skrulle-klem!! <3
all i want is u Skrevet 31. juli 2012 Forfatter #14 Skrevet 31. juli 2012 Hihi Ja får håpe at jeg sprang så pass kjapt forbi vinduene her at naboene ikke noe med seg Det er jo det som er det dumme her da.. jeg vet jo ikke om det faktisk er NYE symptomer. For alt jeg vet så har jeg alltid hatt disse prikkene, men bare ikke lagt merke til dem før! :/ Jeg blir snart KReeeisiii! Denne spottinga mi er heller ikke noe å stole på. Det kan komme alt fra 2 til 9 dager før gigamens-dagen min. Pilte forresten også til dassen på jobb i dag da jeg plutselig kjente noe jeg mente var gugge som kom ut der nede. Fikk panikk og tenkte "neineineiii!", men så viste det seg å ikke være noe. Sikkert bare luft eller no. Dårlig gjort å gjøre meg så stressa syns jeg! Ja ikke sant! Jeg føler det nesten likt å kikke på gravide for tiden som å kikke på politifolk. Blir ukomfortabel og stressa på samme måte i begge situasjoner, men blir aldri misunnelig på politiet da. Det er vel den store forskjellen Uansett. virkelig vanskelig å ikke glane. Det bare skjer. Plutselig så har jeg stirret på magen uten å vite om det. Jeg henger forresten ikke mye med venninner som er gravide eller som nettopp har fått barn, så jeg er ikke såå sterk. Har problemer med å være med tantebarn til og med, så jeg fortjener ikke særlig skryt egentlig Er jo uansett veldigveldig glad på deres vegne, uavhengig om de har slitt med å få barnet eller ikke. Så bittelitt tid til dem klarer jeg. Har du mange venner som er gravide eller har fått barn som du har måttet kutte ut?? åh, det kuleste da med den spådommen!! Fantastisk hvis det hadde stemt! Jeg må innrømme at jeg har store problemer med å bestemme meg om jeg tror på sånt no. Det er vel med meg som med alle andre.. så lenge det er positive ting som spås for fremtiden så er det vanskelig å ikke tro på det - eller rettere sagt, å håpe Jeg har selv blitt spådd en gang, og der fikk jeg blant annet beskjed om at jeg skulle bli lykkelig gift og at hun så et barn i fremtiden min. Og to hunder Spurte ikke om det kun var det ene barnet hun så.. angrer litt på det Men en guru i India da! Hehe. Tror nok jeg hadde trodd enda mer på det enn hun dama jeg gikk til. Dette hørtes litt mer mystisk ut Dette her blir bare en mer og mer sprø og kul historie for din del da! Runer og guru som spådde lille gull, en av to som var igjen og gull som allerede har vært i USA Litt av en historie hvis det klaffer denne gangen Jeg får gå å kikke litt mer på disse prikkene. Har hatt meg 3 do-pauser idag på jobb hvor jeg har dratt av meg toppen og sett på puppene... Tenk hvis jeg hadde glemt å låst døra da! Haha da skulle jeg sagt "hallooo, ser du ikke at jeg er opptatt!?". Det er vel tross alt nettopp dette do-pauser er lagd for på jobb, er det ikke? At man skal få tid til å se godt på sine egne pupper og vurdere røde prikker? :D JA til puppepause! <3 Ps. Var dagen din i dag bedre???
Gjest Løvemusene Skrevet 31. juli 2012 #15 Skrevet 31. juli 2012 Halla! Vi sier at de prikkene ikke har vært der før... hehe, ok? Følg med på om de blir flere fra nå i hvertfall, spennende! Du kan spotte opp til 9 dager ja, men da er det jo foreløpig godt at du ikke har begynt. 6 dager igjen..? Hehe, jeg syns du er flink likevel jeg, jeg begynner å sjalu hvis ei død hore på Csi miami viste seg å være 4 uker gravid da hun døde liksom, vi er på det nivået.. kan vel kalles syklig sjalusi hehe. Ikke så veldig stolt av det nei. Har heldigvis bare ei venninne som er gift og har barn. Husker hun fortalte meg at hun slutta på pilla, og vips, hun ble gravid på første forsøk. Jeg ble så lei meg men viste det aldri til henne. Jeg håpte jeg skulle bli gravid før hun fødte.. rakk det ikke. Nå er ungen 1,5 år og ingenting har skjedd Møter henne sjelden da, men mest fordi jeg syns det er vanskelig å vite hva vi ska snakke om, blir så mange pinlige stille øyeblikk fordi hun er jo i en helt annen verden enn meg nå. Snakker om ungen og barnehagen osv... jeg er ikke helt med for å si det sånn, og når ungen skriker fordi mor gikk på prøverommet så blir jeg helt lamslått, hva gjør man da??! Regner med at man skjønner sånn når man har sin egen unge. Håper det, ellers må jeg gå mammakurs! Jeg gleder meg veeeldig til å få stor mage, og gå rundt å holde på den og vise den frem. Gjør du? Kjøpe babyting og bygge rede... hihi Ja det hadde vært såå fint om det hadde stemt.. moren min hadde spurt guruen for 15 år siden om når jeg skulle gifte meg også, han hadde da svart når jeg var 27. Han bomma med 2 måneder.... Så får håpe han er treffsikker altså, men ble veldig satt ut da han kom med en spesifikk dato for fødsel, syns jo det er litt riski liksom. Er vanskelig å tro på sånt jeg vet, og jeg har sjelden fått det jeg har blitt spådd av andre spådamer, på alternativmessen osv. Men jeg har drevet med litt tarot selv, har lagt de bort nå og nå har jeg begynt med runer. Får se hvor lenge det varer, jobber fortsatt med å utvikle intuisjonen min Men må vel ærlig innrømme at jeg kommer til å "tro" mye mer hvis jeg blir gravid nå, og særlig hvis jeg føder ti dager før termin hehe. Har du to hunder da og er lykkelig gift da?? Haha måtte begynne å le, ser for meg at du glemmer å låse døra og det kommer inn noen i det du står med toppen over ansiktet, og den andre personen "wow" hehe... så du får være forsiktig med disse puppepausene fremover, lol.. Idag føltes dagen litt lettere, og jeg kjenner at depresjonen letter litt nå som det nærmer seg august. Måneden jeg har så store forventninger til.. I morgen på ultralyd får jeg vel beskjeden om det blir innsett eller ikke, også er det bare å vente i spenning på om de overlever Tusen takk for at du heier på meg, det setter jeg veldig masse pris på Hvilket sykehus er det du får aih på da? Jeg tilhører Riksen. Håper skrulletirsdag var en bra dag for deg! <3
all i want is u Skrevet 1. august 2012 Forfatter #16 Skrevet 1. august 2012 Jeeei!! Leste på den nye tråden din at slimhinna di var fin!! Flott start!! Dette blir spennende. Og så med begge eggene da! åååååh, har drømt om tvillinger jeg også ...forresten så hjelper det faktisk ikke på de loppene jeg har i rumpa at jeg nå faktisk venter på svar på andre sine resultater også Alt blir jo så ekstra spennende når man vet at de andre også sliter og når man er oppi det samtidig. Ikke helt synkronisert da, men likevel iiiiik! Forventet mens er mandag for meg. Eller, natt til mandag. Men jeg burde få tydelige tegn til mensen allerede på lørdag eller søndag egentlig... Tok en av disse billige graviditetstestene fra Ebay i dag morges. Selvfølgelig negativ. Vet ikke hvordan jeg skal tolke dette. Mener selv at jeg er 12 dpo, men det er fremdeles i allefall 4 dager til jeg skal ha gigamens... da skal gigamens liksom komme på dag 16 etter eggløsning da.. Er det ikke dag 14 som er normalt da? ...nei, hjernen min er ikke i form nå kjenner jeg. Brukt for mye de siste dagene. Uansett, skal prøve å se positivt på at det enda ikke er kommet noe gurk. Hehe, har vurdert mammakurs jeg også Liker best andres situasjon når jeg ser kulen på magen. Når jeg ser eller hører noen skrikerunger så får jeg bare helt fnatt og tenker at dette her passer jeg ikke til. Men, det blir nok annerledes når man får sitt eget barn. I følge søstera mi så er det det i allefall, og vi to er ganske like så da satser jeg på det Jeg har forresten allerede begynt å kjøpe babyting. Sprakk i april tror jeg det var. Da klarte jeg ikke holde meg lenger. Barnevogn har jeg også allerede kjøpt. Hehe. Whops! Really? Bomma han med 2 måneder? Jaix! Freaky Da hadde jeg virkelig ikke klart å styre unna å tro på resten av spådommen altså! Kult at du har holdt på med tarot selv. Har ei svigerinne som spådde meg med d i fjor, og det stemte for så vidt selv om det var en halvdiffus spådom. Det var liksom fifty-fifty, og kortene viste riktig halvdel. Anyway. Mulighetene for et lykkelig ekteskap er der definitivt (ellers hadde jeg jo ikke sagt ja til å gifte meg hehe), og når vi flytter i oktober blir det nok kanskje en hund også. Foreløpig altså så har ingenting av det som spådama spådde skjedd, men det er lyse utsikter Så bra at dagen føltes bedre i går. Og jeg regner med at dagen i dag har vært enda bedre enn det igjen også siden du fikk så gode nyheter på UL. SUPERT! Vi har hoppet rett på privat aih mens vi venter på å komme inn på sykehuset til IVF. Pågangen på den private klinikken virker ikke å være så så stor at det blir et problem mtp plassen. Har mistet 2 sykluser pga ferien deres, det er det eneste. I tillegg til at de gjorde feil og ikke fjernet det de skulle fjerne i januar. Så har vel egentlig gått glipp av enda flere sykluser (og penger), men men. Riksen er vel offentlig så vidt jeg har skjønt, eller? Leser i allefall at det er mye ventetid der selv når man er under behandling. Er veldig glad for at vi foreløpig får hjulene til å gå selv ved utgiftene til privat klinikk. Værre blir det når vi skal over på IVF da.. men den tid den sorg. Nei, nå må jeg mekke middag til syk samboer. Det blir en utfordring i dag. Fjordland! Klem
Gjest Løvemusene Skrevet 1. august 2012 #17 Skrevet 1. august 2012 God kveld Jepp, det gikk kjempe fint på UL idag, og jeg fikk beskjed om å ringe mandag morgen for å høre hvordan opptiningen går. Men ble veldig overrasket da jeg fant ut at de hadde fryst ned begge sammen. Man gjør jo ikke det når damen er ung og ikke har "dårlig" tid med å få barn, da får man et og et egg. Så nå må jeg instille meg på at jeg kanskje blir gravid med tvillinger, og vet ikke helt hva jeg syns om det riktig enda alt er selvsagt velkommen, men kunne jeg valgt hadde jeg valgt 1. Gleder meg uansett helt horribelt mye til mandag nå! Bare HåPER minst et overlever Ja, dag 14 er vanlig, "normalt" men jeg får også gigamens (digga ordet haha nytt ord på tante) på dag 16. Har syklus på 30 dager. Tror nok det også er helt normalt Ingen gurkeguffe er gode nyheter, keep up the good work! Haha har du vært å handlet barnevogn allerede! Den er jo... stor! Hvor er det du har den?? Hehe, jeg har kjøpt en god del babyklær da, de siste to årene. En sånn brun drakt med ører, poter og liten stumpehale, hehe... sånn høstdrakt. Gleder meg til å putte noe oppi den hehe. Men barnevogn var tøft gjort. Fant den fine vogna i danmark for et år siden.. hadde veldig lyst å kjøpe den, men det er vanskelig å sjule den hjemme for besøkende kanskje Hva slags vogn har du kjøpt? Hvordan har dagen din vært da? Teller du også ned til helg? Min har vært mye mye bedre enn disse foregående dagene. Merker tydelig at deppinga gir seg, men har fortsatt stor mangel på motivasjon på kontoret, sitter bare å daffer hele dagen, huff dårlig samvittighet Har veldig lyst å tro på spådommene ja, og det virker mer og mer som at det faktisk kan skje den måneden som kommer, har så utrolig store forhåpninger nå hihi Har til og med forlenget nedtellingskalenderen min til "termin".. sykt I know Ooohh dere kjører privat ja! Det er luxus! Først i køen og ikke noe samlebånd! Herlig, får håpe den sitter nå på aih i august, og at det ikke blir noe ivf på dere! Riksen er offentlig sykehus ja, et av to offentlige sykehus i Oslo. Ja, det er lange køer der.. jeg var heldig og kom inn i siste liten nå i august, de åpner etter ferien 6.aug så var flaks. Hadde jeg fått mensen en dag før ville det ikke gått, og vi hadde havnet langt uti september.. da er vi i usa, så ville blitt oktober Så legen deres har sendt henvisning til offentlig sykehus for ivf? Kjedelig at de ikke fikk gjort jobben ordentlig første gangen de prøvde. Hva var det du opererte vekk, kan jeg spørre om det? Håper du har hatt en fin kveld, med fjordland og greier hehe Kleeemz
all i want is u Skrevet 2. august 2012 Forfatter #18 Skrevet 2. august 2012 Uh, har lovd å starte på middagen (ikke Fjordland idag, hehe). Men må bare svare litt først Skjønner godt at tvillinger ikke er noe du hadde sett for deg. Det er nok veldig slitsomt kan jeg tenke meg! For min del så har jeg gått over til å nesten ønske at jeg får det, sånn at jeg slipper å gå igjennom dette en gang til. Med all prøvinga og skuffelsene mener jeg. Og for ikke å nevne utgiftene. Men hvis jeg hadde vært superfruktbar og kunne velge så hadde jeg valgt å få en og en jeg også.. Uansett, da blir dette spennende på mandag!! Krysser fingrene for opptininga!! Hehe, ja gigamens er et av mine mange selvlagde ord. Godt du likte det så kan du hjelpe meg med å spre det hihi Gynekologen reagerer hver gang jeg sier det faktisk. Første gangene såg han ut som et spørsmålstegn i et par sekund før det gikk opp for ham hva jeg mente. Han er defintivt ikke så løs som meg i språket. Husker jeg sa på første UL under utredninga at "Ja, så da er tida kommet for at jeg stripper bak denne greia her da, hehe". Da var han stille et par sekunder før han sa alvorlig "Du skal ta av deg nedentil".... Vi var altså ikke på bølgelengde åh, det må ha vært vanskelig å gå ifra den vogna i Danmark! Har hatt et par sånne opplevelser med klær og bamser og diverse før jeg sprakk i april... Har forresten også kjøpt stellepute Vogna er en brukt emmaljunga nitro city, kjøpt på Finn! Og løsningen på plassproblemet ble over garasjen til mine foreldre. Hadde allerede rett før fortalt dem hvor lenge vi hadde prøvd å få barn. Klarte ikke holde meg lenger. Så de har stilt seg positive til at jeg kan stæsje en del hos dem fremover skulle jeg finne på å kjøpe andre ting også. Problemet blir hvis jeg får tvillinger, da må jeg selge vogna igjen ...aaaaw, det hørtes jo supernusselig ut!! Med ører og poter og sånt *smelt* Huffda... nå maser han på middag her. Skriver mer siden!
all i want is u Skrevet 2. august 2012 Forfatter #19 Skrevet 2. august 2012 mat lagd og mat spist ehm, ingen nedtelling til helg her nei. Bare til IKM Gruer meg nesten litt til helga fordi da vet jeg at jeg kommer til å måtte finne på ting selv for å få tiden til å gå. Ingen oppgaver som jeg Må få gjort slik som på jobb. Men er likevel lik deg om dagen. Vanskelig å konsentrere seg. Faller bort når folk snakker til meg og har plutselig ikke fått med meg hva de sa fordi jeg tenker på baby :/ Nedtelling til termin ja, hehe. Det er en klassiker hos meg også. pregnology.com og babycenter.com har jeg brukt siden oktober i 2010. hadde to måneder det året hvor vi hadde ubeskyttet sex uten å egentlig prøve å få barn, men jeg måtte jo sjekke termindatoen likevel siden jeg jo i all hemmelighet faktisk ønsket meg et resultat av hompinga Har funnet ut at jeg denne gangen vil få termin 13.april. (Bank i bordet!) Hva med deg? Ja det var utrolig bra at dere slapp å vente til oktober!!! Tror jeg hadde vært enda mer kokko i hodet hvis jeg hadde måttet ta dette offentlig med enda mer venting. Hater å vente. All venting er drit. Vente i handlekø på butikken. Vente i bilkø på vei hjem fra jobb. Vente på et brev i posten (uansett hvilket brev det gjelder). Eier ikke tålmodighet! Hååååper sånn for din del at det klaffer for dere denne gangen sånn at det ikke ødelegger usa turen deres på noen måte. Bare at det gjør den enda bedre!! Det var fastlegen min faktisk som sendte henvisninga. Turde ikke spørre der vi går til aih. Følte meg litt sviker på en måte.. Men heldigvis gikk det fint for fastlegen å bare høre meg fortelle min "sykehistorie". Trengte ikke noe bevis på at det faktisk stemte. Det var polypper i livmora jeg fjernet. De trodde først det var 1 og at de hadde fjerna den i januar. Skrev også i journalen at det var uoversiktelig inni der, så de burde egentlig ha dobbeltsjekket to-tre uker senere for å se om de hadde fått den bort. Først i april fant de noe på UL der inne igjen. Da burde de også ha skjønt at de hadde gjort feil, men istedenfor gikk de diverse omveier og dobbeltsjekket først i begynnelsen av juni. Da ble det nytt inngrep og det viste seg å være 3 stykk der inne. To veldig små og en litt større. Uansett, er veldig glad for at de er borte nå i allefall. Fikk se når de skar dem vekk på skjermen. Ganske kult å se sin egen livmor på innsida Tok forresten ny test i dag morges. Negativ. Da jeg kom hjem i dag fant jeg ut på facebook at enda ei jeg kjenner faktisk har fått barn. Visste ikke hun var gravid en gang. De bor på østlandet og jeg har ikke kontakt med dem lenger annet enn ved å "like" ting på FB. Men likevel. Er sensitiv for alt om dagen. Det er no DRITT å få vite at folk har blitt gravide uten prøvetid. å lese ting som "prinsessa/prinsen vår" under bildet gjør nesten fysisk vondt. ...arg. Krangler med samboeren nå. Om klesvask! Ypperlig. Tror jeg kan konstatere at jeg ønsker denne dagen unnagjort så fort som mulig :/ æssjda. Nå ble dette veldig negativt her. Og ikke kommer jeg på noe morsomt å avslutte med heller Satser på å komme sterkt tilbake en annen dag Håper siste arbeidsdag går fint i morgen!! Og at du får slappet av og kost deg i helga før det begynner på mandag Gjøre magen god og klar til lille gull <3
Gjest Løvemusene Skrevet 2. august 2012 #20 Skrevet 2. august 2012 God kveld! Sorry at jeg ikke har svart tidligere, fikk et lite besøk som varte litt lengre enn tenkt Vi skal passe katten for noen folk i sommer, og fant tonen med de når de var innom bare for å hilse på i forkant. De ble i 3 timer :/ Haha må ærlig innrømme at du bruker mange kule ord og uttrykk jeg ikke hører så ofte, jeg leser og lærer! Hehe (feks ooh the exitement/gigamens/homping hehehe) Hahaha ser for meg den sure gamle grinebiteren av en gynekolog som ikke er med på samme bølgelengde i det hele tatt, hehe kleeeeint! Jaa du skulle sett den kule vogna, var kombivogn. Sort med hvite damasklignende mønster her og der, skikkelig designervogn, og den kosta rundt 3500 hvis jeg ikke husker feil. Bra kvalitet var det og. Skrev ned navnet på den på mobilen min, som senere døde så får vel aldri tak i den igjen Så bra at du har lagringsplass hos foreldrene dine da, så snilt av de. Ja er deilig å ha noen som bryr seg masse om oss å fortelle denne hemmeligheten til. Sa det til moren min, og hun dro jo rett på tempelet i india og spurte denne synske guruen om mine fremtidsutsikter Hvis du får tvillinger kan du selge vogna di til meg hehe. Du hadde ikm mandag? Vi teller ned til samme dag Jeg må dele opp perioden min fremover for å ikke gå på veggen. 12 dager etter innsett før jeg kan teste positivt. Kan ikke telle i 12 dager, da kommer jeg ikke til å fungere verken på jobb eller hjemme det blir leeeeenge. Skal google og finne ut om jeg kan teste tidligere i og med at egget er noen dager gammelt når jeg får det. Lurer på om det fester seg fortere...! Whohooo termin 13 april!! Min termin blir 29.april! Men guruen i india sa jeg skulle føde 19 hehehe. (ya right) Så bra at de fikk ut alt nå, kjempe glad på dine vegne! Hehe ja det er artig å se alt de gjør på ultralyd. Før aih'en vår skulle vi sjekke om eggstokkene mine var åpne, var på en sånn splitterny greie på ahus hvor de gjorde dette med noe som het hydroskopi eller noe sånt? I stedet for laproskopi (usikker på skrivemåten). Det de gjorde var å fylle meg med vann og skyte inn luft, og så at det ble bobler på skjermen, boblene gikk oppover eggstokkene og slik så de at det var åpent. Herlig å se på haha. Også når de tok ut egg under prøverørsforsøket nå i juni, hehe. Poppp popp poppp, egg etter egg. Jeg måtte le litt, selvom det var vondt. Må ha vært all morfinen de dytta i meg Slutt å se og les om andres babyer, det har ingenting godt for seg gled deg til du skal gni babyinfo all over them senere Har du fått noen flere symptomer da?? Hvordan går det med prikkene forresten, har de blitt tydligere eller sterkere? Huff da, ikke krangle da Men husk at du bor med en mann da, hehe. De er ikke alltid så... smarte hehe bare tuller eller. Håper du har hatt en fin dag, i morra er det FREEEEEEEDAAAAAG <3 <3 <3 <3 Og jeg skal på kino å se Madagaskar på engelsk hihi. Planer??
all i want is u Skrevet 3. august 2012 Forfatter #21 Skrevet 3. august 2012 Er på jobb så må svare mer senere.. Just to say, dagen begynte med negativ test og 15 minutter senere kom første gurk utav meg :'( prøver å trøste meg med at dette bare var en runde uten hjelp, og at det sikkert går bedre når det kommer litt sprøyter og sånn inn i bildet.. Selv om jeg selvfølgelig mest tenker at det ikke er no vits. At vi likså godt kan gi opp. *sukk* dette er no skikkelig møkk... må nok kjøpe meg noe godis idag ja
Gjest Løvemusene Skrevet 3. august 2012 #22 Skrevet 3. august 2012 ÅÅÅ sÅ trist! Det er fredag, du kan nyte sÅ mye godis du vil! Jeg skjønner det, dette med spotting. Men tenk fordelen med Å spotte da. Du innser at du ikke er gravid samtidig som at du har fortsatt et hÅp om at du er det, siden de fleste som spotter ogsÅ gjør dette første mÅneden de er gravid. SÅ hvis/om tanta melder seg senere sÅ er ikke skuffelsen SÅ STOR som den kunne vært om du ikke spottet først. Skjønte du meg.....? Det er fortsatt hÅp, og ikke ta det sÅÅ tungt vennen PÅ siste ivf forsøket sÅ kom mensen brÅtt, uten spotting først. Fy fader sÅ stor skuffelsen ble, trodde jo jeg var gravid siden spottinga uteble liksom HÅper du fÅr en fin dag pÅ jobb! Skal prøve Å fÅ gjort litt i dag jeg ogsÅ hehe
all i want is u Skrevet 5. august 2012 Forfatter #23 Skrevet 5. august 2012 Beklager mitt fravær Løvemusen! ...har vært i forferdelig humør siden fredag... mye grining (i smug). Hjalp ikke at jeg drømte om at jeg satt på do og aborterte en baby på størrelse med en håndflate :/ har ikke vært sammen med noen i helga andre enn samboeren. så vidt vært utendørs selv om været har vært fint. men etter en del trening i dag så føler jeg meg mye bedre nå ikveld. Skjønner ikke hvorfor det tok sånn av denne gangen. Det var jo ikke noe spesielt som skjedde en gang. Bare nok en syklus hvor mensen kom. Ikke noe dramatikk i det hele tatt. Idiotiske hjerne! Har tenkt på deg og det som venter deg i morgen!! Er kjempe spent på hva resultatet blir Når på dagen har du time?? Formiddag eller ettermiddag?? Må sikre at jeg kan gå inn her og sjekke tilfelle du har oppdatert Tusentusen takk forresten for at du prøvde å muntre meg opp på fredag. Det hjalp! Skjønte veldig godt poenget ditt. Kan forestille meg at jeg hadde vært superknust hvis mensen plutselig hadde dukket opp sånn som det hos meg. Jeg hadde definitivt trodd at jeg var gravid. Det må ha vært skikkelig vondt. Uff. Men ja, godt poeng i allefall Håper helga har gått fort for deg og at du får sove i natt!! MASSSSSE LYKKE TIL I MORGEN!!!!!! :)
Gjest Løvemusene Skrevet 6. august 2012 #24 Skrevet 6. august 2012 ÅÅÅ sÅ trist Å lese at du hadde en sÅ tøff helg Huff a meg, sender deg en stor oppmuntrende klem! HÅper virkelig denne uken her blir mye bedre for deg! Har tanta meldt sin ankomst? Da kan du kanskje ringe inn og sette opp aih snart? HÅper selvsagt hun ikke kom og at spottinga stoppet men da hadde du kanskje hatt en bedre helg. Vet sÅ godt hvordan du hadde det i helgen, sÅ bra at du hadde din kjære ved siden av deg. Og det er lov Å grÅte, vi gjennomgÅr noe som er sykt urettferdig.... :@ Jepp, idag er dagen, fortsatt 2,5 time til jeg skal ringe sykehuset. Jeg tisser pÅ meg snart Tusen tusen takk for det søte snille deg! <3
all i want is u Skrevet 6. august 2012 Forfatter #25 Skrevet 6. august 2012 Åh, jeg ble sÅÅÅ glad i dag da jeg leste at begge to klarte seg :) Det gjorde humøret mitt enda bedre, sÅ nÅ er det virkelig pÅ vei opp igjen altsÅ. Gleeeeder meg sÅnnnn til om ikm'en din. Da skal det virkelig være en ikm ogsÅ!! Med andre ord, ingen mens skal være kommet Denne syklusen min var kjempe rar denne gangen. Skjønner ikke hva som skjer, men det er sikkert fordi de har proppa meg med sÅ mye forskjellig pÅ de 2-3 siste mÅnedene. Først p-piller i 3 uker, sÅ synarela i 3 uker, sÅ puregon... Bruker dette som unnskyldning til at jeg trodde jeg virkelig var gravid denne gangen og for at mensen nÅ er helt pÅ ville veier.... du skjønner, normalt sÅ blør jeg jo sÅ vanvittig kraftig. GÅr normalt rett fra spotting i flere dager til BæM! sÅ er gigamens der med masse smerter. Men nÅ har jeg ikke hatt noe smerter whatsoever, samtidig som det verken er den vanlige spottinga mi eller den vanlige gigamensen! Jeg blør mer enn bare spotting, men det er definitivt ikke noe som i min verden kan karakteriseres som mens. Sikkert sÅnn det er Å ha mensen for mange andre jenter, men ikke meg..... I tillegg har jeg funnet enda flere røde prikker, nÅ pÅ armene! Og... i tillegg hadde jeg jo mensensmerter i et par dager rundt det jeg mente at var tiden fra og etter implantasjon..... Ikke det, jeg bør jo ikke klage da. Er kjempe glad for Å slippe de fæle menssmertene og slippe Å blø ut x antall bukser fordi det renner utover bindets grenser Men, problemet mitt nÅ er at jeg ikke vet om jeg har hatt min første mensdag!!! Legen har sagt at min gigamensdag er min første dag, men hva hvis jeg nÅ ikke fÅr gigamensdagen min denne gangen???!!? Hvilken da skal jeg regne som min første dag da!?? Jeg har formulert en e-post til legen som jeg sender i morgen dersom gigamens ikke er kommet ila natta... Er sÅ redd for at jeg kaster bort denne syklusen her (siden jeg ikke finner første mensdag) og ikke rekker Å fÅ begynt med sprøytene innen dag 3. SÅ vidt jeg har skjønt sÅ mÅ man begynne innen dag 3, ellers virker det ikke? ...Har iallefall skrevet til ham hvordan ting ligger an og har spurt da om jeg bør/kan komme inn til UL for sjekk. De kan vel se pÅ UL om jeg har hatt min første mensdag eller ikke, kan de ikke????? Tullerusk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå