Gå til innhold

Hemorider

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merket en blemme utenfor 'åpningen' når jeg var på do i sta. Det har også svidd litt de siste dagene, så regner med at jeg har fått hemorider :(

Hadde håpet i det lengste at jeg ville unngå det!

Noen andre som har fått det, og som har noen råd??

Er 28 uker på vei...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alcos anal el lignende på apoteket, følg bruksanvisning og du vil merke bedring.

Skrevet

Knipeøvelser kan forebygge fleire til ein viss grad. Pass på masse drikke - vann er best - samt kost som ikkje gir forstoppelse/treg mage. Masse frukt og grønt. Bruk gjerne drikkeflaske som du fyller ofte - drikker så uendelig mykje meir då merker eg.

Pleier bli bedre etter fødsel, men obs! Ikkje puss nesa eller lignande når du sit på do etter fødsel - fekk masse hemorider etter sist fødsel på den måten. Stå og knip det som er mulig dersom du må pusse nesa eller slikt etter fødsel. Bruk evt is/kulde på - både no og etter fødsel. Fint å legge isbiter i eingangshanske - evt med klut mellom hanske og hud. Ofte og kort tid. Det får hemoridene til å trekke seg sammen.

God bedring og lykke til videre.

Skrevet

Tusen takk for tips! Har fått time hos lege til lørdag, greit å få sjekket det om det er hemorider eller åreknuter. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...