Rosablader Skrevet 25. juli 2012 #1 Skrevet 25. juli 2012 Etter bare 6 mnd etter at jeg ble mamma for første gang, har jeg nå blitt gravid igjen. Samboeren er overlykkelig mens jeg er litt "redd". Merker jeg er kjempe sliten nå, og tenker på hvor mye mer jobb det blir med to små. Og ikke minst økonomien. Jeg får ikke tjent meg noe foreldrepenger fordi jobben min blir nå lagt ned og hvem vil da ansette en gravid jente. Det som også skremmer meg litt er at når jeg gikk gravid sist, så var jeg så dårlig gjennom hele svangerskapet, lå for det meste i senga eller hang over toalettet, vil IKKE det skal skje igjen nå som jeg har en liten bebbis her Vi hadde jo snakket om at vi ville ha nr to nokså tett som nr en, men det kom liksom som et sjokk, for trudde det ville ta litt lenger tid Jeg prøver også å få samboeren min på å flytte nærmere familien min, men han er så "hjemmekjær" at han nekter å prøve å bo len annen plass. Når jeg flyttet til hans by var det kun for å jobbe og prøve en ny by. å få kjæreste og barn her var jo ikke planen, men så dukket jo drømmemannen opp ) Men jeg kjenner det er så leit å bo hele 8 timer med bil unna min familie. Jeg har kun en venninne her, og kjenner det er litt for lite. (Har bodd her i over 2 år nå og det er ikke så lett å bli kjent med andre her) Vi har et vennepar som jeg har kjent hele livet og vi går supert sammen, og i tillegg så har ho termin i oktober som bor midt mellom min og hans familie og vi har snakket om at å bo der, det hadde jo vært midt i blinken. Men igjen, så vil ikke samboer prøve det. Skulle bare ønske samboer ville prøvd å flytte bare for ett års tid å så om han kunne trives. Er det noen andre her som har barn som er født nokså tette og vil dele sin mening om åssen det der?
Ronja26 Skrevet 25. juli 2012 #2 Skrevet 25. juli 2012 Jeg ble gravid da minsten var 3 måneder, og sliter tidvis med de samme tankene som du har. Jeg har vært utrolig dårlig og sliten i starten av svangerskapet, og virkelig sett mørkt på å få ansvar for to små.. MEN, var like sliten i forrige svangerskap, og jeg vet at det blir bedre! Når lillemann ble født hadde jeg masse energi og kosa meg virkelig. Sjonglerte skole og baby, og følte meg som superkvinnen Satser på at det blir likt med nestemann, selv om jeg vet at det er mer med to enn med en Får du barnehageplass for den største? Vi vurderer barnehage noen timer hver dag slik at jeg får litt avlastning og den største får litt mer stimulering. Vet enda ikke hvordan det blir, men er 14 uker på vei nå, og kjenner at energien er på vei tilbake. Vi er forresten veldig heldige og har familie i nærheten, tror jeg ville ha lagt saken frem flere ganger for samboeren din. Forklar situasjonen og hvordan du føler det, at du har behov for avlastning og et sosialt nettverk. Lykke til!
Ronja26 Skrevet 25. juli 2012 #3 Skrevet 25. juli 2012 PS. Meld deg hos Adecco eller andre før permisjonstiden din går ut. Fullt mulig å få kortere vikariater der om du ikke er så kresen. Har tross alt mye å si for neste permisjonsår!
Ullsokken Skrevet 25. juli 2012 #4 Skrevet 25. juli 2012 Du kan høre med nav om det er mulig å få forlenget permisjonen, slik at du går rett over i ny. Tror de kan gjøre det når man blir gravid når man har permisjon :-)
Rosablader Skrevet 26. juli 2012 Forfatter #5 Skrevet 26. juli 2012 Tusen takk for svar dere Håper det ordner seg =))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå