CamillaJ Skrevet 25. juli 2012 #1 Skrevet 25. juli 2012 Har fått ånden over meg at jeg skal prøve akupunktur. En venninne av meg fødte i morges. EN uke FøR termindato, og kun etter to behandlinger. Noen med erfaringer? Gode, dårlige? Tell me! Har veldi lyst å prøve!
Hippiopp Skrevet 25. juli 2012 #2 Skrevet 25. juli 2012 Jeg gikk 10 dager over sist svangerskap. Så denne gangen har jeg prøvd meg på akupunktur. Har hatt to behandlinger og kjenner tydelig "murringer" utover dagen etter behandlingene. Det er rart for jeg har ikke kjent noen ting før dette. Skal intensivere behandlingen i dag og merker at jeg er svært spent. Vet ikke om det virker eller om at ting hadde skjedd slik uansett, men jeg har tro på tankens makt og syntes rett og slett det er deilig å ligge og slappe av under behandlingen. Har to uker til termin, så håpe håpe=) Eneste negative er at det er dyrt=/
3 små skatter Skrevet 25. juli 2012 #3 Skrevet 25. juli 2012 Har hatt to behandlinger, og skal ha to til neste uke. Denne uken er hun på ferie. Synes det virket kjempe posistivt og fikk mye bedre bekken dagen etter jeg hadde vært der.....synd hun er borte hele denne uken
CamillaJ Skrevet 25. juli 2012 Forfatter #4 Skrevet 25. juli 2012 Jeg ordnet meg time nå på mandag. Har termin 18.08, så hun nevnte at det ble å inneholde energi og modning. 450,- for første behandling og påfølgende timer 300,-. Hun bruker ca. en klokketime sa hun. Har tidligere ikke hatt tro på sånn der nåler og dritt, men etter at venninnen min fødte før termin tar om ikke annet desperasjonen over og gir meg lyst til å prøve:p Hadde jo vært helt topp dersom man om ikke annet får mer energi og overskudd til fødselen:D
vårsol73 Skrevet 25. juli 2012 #5 Skrevet 25. juli 2012 Synes det er alt for lite skepsis her på BIM til slike alternative metoder. Husk at det står en stor industri bak dette som vil at vi skal bruke penger på dette. Mange er i en litt sårbar situasjon før fødsel og er villige til å gjøre hva som helst for å få en enklere fødsel eller bare få fødselen overstått så fort som mulig. Ikke la dere utnytte av dette. Hvis man ser på forskning, er det faktisk utrolig få gode studier som viser at akupunktur har noe effekt overhode. For de fleste virker det faktisk ikke, det er bre en placebo effekt, vi ønsker at det skal virke, og de fleste ting går over! Her er forskningen på akupunktur og å starte fødsel oppsummert: http://www.compmed.u...induclabour.asp Ikke oppløftende, uansett for få og dårlige studier til å kunne konkludere. Grunnen til at mange føler det virker er at de tar akupunktur rett før en fødsel som uansett ville startet av seg selv. Jeg hadde aldri brukt pengene mine på et så usikkert foretak. Kjøp deg heller noe du har virkelig lyst på og gå en rask tur i stedet. Du kommer til å føde uansett når babyen er klar .
Hippiopp Skrevet 25. juli 2012 #6 Skrevet 25. juli 2012 Artikkelen du henviser til er kun en oppsummering av akupunktur for å starte fødsel. MIn jordmor/akupunktør er veldig påpasselig med å vise til at det ikke vil starte fødsel, men kan bidra til modning av livmorhals og musklene omkring. Husk på at en placebo effekt er jo også en effekt;) En har selv valget om man velger å prøve dette ut eller la være=)
Lea-Pea Skrevet 25. juli 2012 #7 Skrevet 25. juli 2012 Jeg skal også ta akupunktur. Men det er det legen min som setter, hun er autorisert medisinsk akupunktør. Jeg betaler ikke ne dritt for det Hun har egentlig ferie i to uker nå. Men siden JM også har ferie og jeg har krav på kontroll. Så kommer min lege inn på kontoret på lørdag for å ta kontrollen og sette nåler. Kjenner jeg gleder meg jeg også. Hun sa også at hun ikke hadde noen erfaring med at man fødte noe før. Men at hennes pasienter hadde fortalt at de hadde hatt raske fødsler, og da rundt termin datoen
Mammaigjen<3 Skrevet 25. juli 2012 #8 Skrevet 25. juli 2012 Jeg er utdannet akupunktør (6,5 års studie) og min erfaring er at det er effektivt både i forhold til hjelp ved ufrivillig barnløshet, modning og igangsetting av fødsel (ved overtid). - Men som akt annet; ulik reaksjon og effekt fra person til person. Mitt tips: bruk tid på å finne en god terapeut, da "akupunktør" ikke er en vernet tittel, og spriket er stort med tanke på kompetanse
CamillaJ Skrevet 25. juli 2012 Forfatter #9 Skrevet 25. juli 2012 Jeg er utdannet akupunktør (6,5 års studie) og min erfaring er at det er effektivt både i forhold til hjelp ved ufrivillig barnløshet, modning og igangsetting av fødsel (ved overtid). - Men som akt annet; ulik reaksjon og effekt fra person til person. Mitt tips: bruk tid på å finne en god terapeut, da "akupunktør" ikke er en vernet tittel, og spriket er stort med tanke på kompetanse Tusen takk for tips! Hun jeg skal til på mandag er utdannet sykepleier og jobbet som det i mange år. Siden ble hun utdannet akupunktør og har vært aktiv i 11 år i egen bedrift. Har gjort en del undersøkelser rundt hvem jeg vil gå til og faller stadig tilbake på henne som det beste alternativet. Tilsammen tre venninner av meg har hatt god effekt av behandling hos henne i forbindelse med fødsel.
ÅNA Skrevet 26. juli 2012 #10 Skrevet 26. juli 2012 Støtter akupunktøren over. Hadde modningsakupunktur sist. Fin og rask fødsel. God form fram til det (og etterpå). Mykje energi. Skal bestille meg time no - litt seint ute, men håpar ho er var hos sist som nesten utelukkande jobber med slikt ikkje har ferie. Han andre akupunktøren eg har gått til for andre ting ser ut til å vera på ferie. Akupunktur stimulerer kroppens imunforsvar, kan rette opp energibalanse, reduserer smerter (som tapper kroppen for energi) og gir avspenning - alt brukt på rette måten av kyndige sjølvsagt. Fødte 6-7 dager før termin sist - mulig eg hadde gjort uansett, men fekk ein fin opplevelse, og trur akupunkturen hjalp til.
CamillaJ Skrevet 26. juli 2012 Forfatter #11 Skrevet 26. juli 2012 Jeg liker virkelig det jeg hører her:D Blir bare mer og mer positiv til å prøve:D Selv om jeg i utgangspunktet har et anstrengt forhold til nåler, så er det rart hvor langt jeg tydeligvis er villig til å strekke meg for å gjøre ting enklere fram mot og under fødsel:p Mest av alt i verden gleder jeg meg til å møte Mini og se han sammen med pappan sin<3 Samme når han kommer, bare kan kommer til slutt<3<3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå