millepersille Skrevet 25. juli 2012 #1 Del Skrevet 25. juli 2012 Hei dere! Vi skulle egentlig ikke starte prøvinga før om 2-3mnd etter planen, men ting går jo selvsagt "aldri" etter planen...så nå er jeg her! Etter en liten "glipp" i kampens hete ;-) Hadde min første mens på 21mnd (har en sønn på 1år) tidlig denne måneden, ca. rundt 2.juli. I mitt hodet var jeg aaaaakkurat ferdig med tanta, så det var ikke så nøye å sette på kondom under hyggestunden tirsdag (den 17., la også inn aksjer 15., men jeg vet ikke om dette har noe å si). Det var ikke før jeg skulle plotte inn en ny hendelse i kalenderen at jeg ble oppmerksom på datoene!! What do you know, tok en el-test torsdag 19. og den var positiv. Siden har jeg tatt el-test 22., 23. og senest idag. Fortsatt positiv. Før mitt første svangerskap hadde jeg sykluser på 29 dager. Ammer fortsatt, 2-3 ggr daglig men ikke på nattestid. Tok en graviditetstest igår (RFSU), den var negativ. Idag har jeg følt meg skikkelig uggen. Sliten og trøtt, hodepine, kvalme, vondt i korsryggen (vondt å fise..hehe..virker som det er litt "hovent" innvendig? Noen som er typisk for tanta her i gården) Har en billigstrimmel liggende fra forrige svangerskap (*knis*).. er noe vits å teste? Skal innrømme at jeg faktisk ER litt spent på om det KAN være noe på gang, ergo blir så utrolig skuffet om det skulle vise seg å bare være innbilning :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143957107-4-pos-el-tester-de-siste-6-dagene-hva-kan-dette-bety-noen-detaljer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
all i want is u Skrevet 25. juli 2012 #2 Del Skrevet 25. juli 2012 Jeg trodde at man kan få positive ovulasjonstester dersom man er gravid!? Har googlet dette tidligere, og årsaken er at ovulasjonstester ikke skiller mellom hormonene LH (som stiger ved ovulasjon) og HCG (som stiger ved graviditet). Graviditetstestene derimot er spesifikke på HCG og måler ikke LH... Jeg hadde definitivt tatt en graviditetstest nå hadde jeg vært deg! Men det ER mulig at jeg tar feil angående disse testene da... så kanskje vente til noen andre også svarer deg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143957107-4-pos-el-tester-de-siste-6-dagene-hva-kan-dette-bety-noen-detaljer/#findComment-144415023 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå