Gå til innhold

legen mente jeg hadde lagt på meg mye!

Anbefalte innlegg

Er 24+0 i dag. Hadde gått opp 5 kg på 7 uker, men har tilsammen lagt på meg 6 kg til nå. Er det mye? Er normalvektig med en bmi på 20kg. Forrige sv.skap la jeg på meg tilsammen 9 kg og da la jeg på meg mest i starten og ikke noe på slutten.

Fortsetter under...

Jeg er 15 uker og noe og har lagt på meg 8-10 kg. Heldigvis er vekta hos legen snillere enn min. Har lagt på meg masse de andre gangene, og mest mot slutten. Det er også det vanligste, og det er jo legens jobb å si fra at det er noe man bør passe litt på. Selvom jeg går ned igjen og ikke har fått svangerskapsdiabetes eller andre komplikasjoner, så er det tungt og slitsomt å legge på seg masse. Og kan altså øke risikoen for både mor og barn.

Förresten så läste jag ett svar från en jormor igår att själva graviditeten väger 12 kg.

Så om man går upp mindre än 12 kg totalt så har man egentligen gått NED i vikt!

Vet inte om det det var fakta.. men eftersom att det var en jormor som skrivit det så tror jag på det :)

( så är det väl vanligt att plötsligt gå upp en del kg på kort tid, sen ingenting.. sen upp igen osv! :) )

Själv äter jag HELT normalt. Inget godis osv, tränar och rör på mej mycket men ändå.... äser ut..

Min kropp gör som det vill :/

10-15 kg er jo det normale og det som er ideelt å legge på seg, med tanke på å bli kvitt kiloene etterpå.

Jeg har alltid lagt på meg mest i begynnelsen av svangerskapet 4-5 mnd.

Denne gangen stopper dessverre vekta på noe og tyve....dessverre :(

Annonse

Gjest Nina10

Syns ikke det var gæærnt, jeg er 28+2 og gått opp 10 kilo. Jeg er litt bekymra for at det er mye men jordmora, som jeg vet er streng på dette, sier at vekta går opp som den skal og at det er helt normalt.. tullete av en lege og si sånt syns jeg..

toskeskap... ikke hør på han/hun (legen)

For øvrig er jeg 21 uker på vei og har hittil lagt på meg 6 kilo. men er overvektig fra før så prøver å passe på å spise sunt ihvertfall. vil ikke få svangerskaps diabetes. det står på engelske nettsider at du skal etter uke 21 legge på deg 0,3 kilo hver uke. vet ikke om det stemmer.

www.thebump.com og www.babycenter.com

masse gode tips :P

Jeg la på meg på slutten, men kan vel være individuelt? Er 16 i morgen, å har vel bare gått opp i underkant av 1kg... men slik var det sist også, kom på slutten, men var til sammen bare 8 kg, så fikk beskjed om å spise ei ekstra skive ved hvert måltid... æsj, det ville jeg ikke. Jeg spiser jo alltid til jeg er mett eller mer om det er veldig godt :P hehe

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...