Filosofina Skrevet 25. juli 2012 #1 Del Skrevet 25. juli 2012 Hei alle sammen! I 2007-2008 gikk jeg gravid med min første. En jente. Jeg ble veldig fort VELDIG dårlig, og innlagt på sykehus med intravenøst. Jeg var en av de "heldige" som hadde fått Hyperemesis. Ekstrem svangerskapskvalme. Etter fire sykehusinnleggelser og er stort vekttap og mange mislykkede forsøk på å bli bedre på medisiner, så fikk jeg sondeernæring. Denne reddet livet mitt rett og slett. Jeg var fortsatt kvalm hele svangerskapet, men jeg ble betydelig bedre. Så nå er jeg gravid igjen, denne gangen er jeg kommet til uke 14 uten å spy en eneste gang. Kvalm? å ja da... Men ikke noe som helst i nærheten sånn som sist. Jenter, det finnes håp! Det er ikke garantert at du blir så dårlig som sist! Bare så det er sagt. Forrige gang var det ingen medisiner som hjalp, denne gangen har jeg bare prøvd Phenergan, og fått den hjelpen jeg trenger av den til å klare å spise og holde nede mat. Ikke så grusomt som forventet Vi har en lukket gruppe på Facebook (en støttegruppe) for dem som sliter eller har slitt med Hyperemesis og ønsker å komme i kontakt med andre, dele sin historie og erfaring! Jeg har også nylig satt opp en side på Facebook. Dere finner begge deler dersom dere søker på Hyperemesis Norge. Hyperemesis er noe av det værste som finnes i hele verden!!! Fødsel er ingenting i forhold. Ingenting kan sammenlikned med smerten der er både fysisk og mentalt å lide av Hyperemesis. Derfor ønsker mange av oss å kunne støtte hverandre, og enda flere med tiden i denne plutselige og mektige kampen! Dersom du har Hyperemesis, og du leser dette i søken om å finne "trøst" eller bare føler deg alene. Ikke nøl med å finne oss. Du kan også skrive til meg privat på [email protected] Ikke sitt der alene med tårene. Del dem med andre som bryr seg og forstår! Jeg hadde aldri greid å gå igjennom et nytt svangerskap hvis ikke det var for støtten jeg har funnet hos andre Hyperemesis Survivors! Måtte du finne styrken du trenger til å gå igjennom det du må igjennom, og måtte kvalmen avta snart <3 Hilsen meg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143957053-hyperemesis-ekstrem-svangerskapskvalme/
Lillefot08 Skrevet 5. desember 2012 #2 Del Skrevet 5. desember 2012 Hei. Jeg var en av de heldige som i 2008 fikk hyperemesis! Det unner jeg ingen. Jeg gråt meg gjennom hele svangerskapet og har ikke turt tanken på en til. Jeg var for dårlig til å gå til legen og skulle bli innlagt, men da snudde det etter ca 3mnd med helvete !! Nå er jeg gravid igjen 6 uker og har nå begynt å bli kvalm. Ikke kastet opp. Men er så fryktelig redd for å bli like dårlig. Kjenner angsten hver gang kvalmen kommer. Håper jeg er like heldig som deg, hvis jeg kan kalle det det. At man i det minste slipper å kaste opp alt. Tom det du ikke har spist. Krysser fingrene for et bedre svangerskap denne gangen! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143957053-hyperemesis-ekstrem-svangerskapskvalme/#findComment-144804003
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå