Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Han prater som en foss min sin, men det er masse babbel. Han virker liksom ikke så interessert i å gjenta ord vi sier. Det er ikke noe i veien med han, han gidder bare ikke, men babler i vei på sitt eget vis, med ordet traktor i annenhver setning...

Noen flere?

Fortsetter under...

Han prater som en foss min sin, men det er masse babbel. Han virker liksom ikke så interessert i å gjenta ord vi sier. Det er ikke noe i veien med han, han gidder bare ikke, men babler i vei på sitt eget vis, med ordet traktor i annenhver setning... Noen flere?

Min eldste kunne si "mamma", "pappa" og "traktor" da han var 2,5 år, og ville ikke så mye som prøve å gjenta noe vi sa. Men da han først begynte å prate så tok det bare uker før han snakket i setninger, så det ordner seg det der, de må bare komme på det selv.

Ja! Han kan noen få helt ordentlige ord. Har noen egne ord for noen ting, ellers er det mye babbel. Han ble to i juni. Håper det kommer mer når han skal begynne i barnehagen i august! Litt bekymra, så godt å høre at det ikke er helt uvanlig og at det ordner seg! :)

Min ble også to i juni. Har gått i bhg uten at det har hjulpet noe særlig. Han har lært å si "faen" i bhg da... Vi velger å si at han sier " få den" :P Er ikke bekymret, barnehagen nevnte det ikke en gang på foreldresamtalen. Men når jeg hører på andre unger på samme alder så preiker de jo i vei, men ikke mini her nei... Eller han preiker noe vanvittig da, men ikke forståelig. Greit å høre at her er flere uansett :-)

Jeg tror vi klarte å krysse ut ca 20 ord på skjemaet vi fikk før 2årskontrollen til vår eldste og den kontrollen var da han var ca 2år og 3mnd. De fleste av de 20 ordene hadde han lært seg etter han fyllte 2år. Nå er han 5år og har et helt normalt godt ordforråd. Han har noen ord han sier feil, men det blir færre og færre av dem. Vi fikk sjekket hørselen da han var 4år, men den var helt normal.

Lillebroren, derimot, skravler som en gal og kan fortelle oss omtrent det han vil og begge to er innen normalen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...