Anette1987 Skrevet 24. juli 2012 #1 Skrevet 24. juli 2012 Fant ut at eg var gravid for 2 uker siden, er ca. 6 uker nå. I går morges begynte det med brunt utflod på papiret og utover dagen ble det bare mer og mer rødlig og til slutt klumper og en mild mensblødning... Huff.. hadde så lyst at dette skulle gå fint! Men tror nok at eg har SA, aldri opplevd det før så vet ikke helt hvordan det er men kan liksom ikke tro at en kan blø så mye uten å miste selv om når eg googler ser eg jo at mange opplever det.. Men tør ikke ha det håpet! Ringte legen i dag og forklarte. Han sa at det mest sannsynlig er SA men at det selvfølgelig ikke trengte å være det. Mente det ikke var nødvendig med noe sjekk av noe slag. Sa at hvis eg ville sjekke det kunne eg ta en test neste uke.. Men hcg nivået kan vel fortsatt være såpass høyt at det slår ut selv om eg har mistet?
79kvinne Skrevet 24. juli 2012 #2 Skrevet 24. juli 2012 Huff, det var leit håper det går bra med deg.. kan få utslag på gtest i noen uker etter å ha mistet, så de skulle heller ha sjekka med hcg måling for å sett om den faller..
Anette1987 Skrevet 24. juli 2012 Forfatter #3 Skrevet 24. juli 2012 Huff, det var leit håper det går bra med deg.. kan få utslag på gtest i noen uker etter å ha mistet, så de skulle heller ha sjekka med hcg måling for å sett om den faller.. Ja det eg og mente! Får se an blødningen i morgen.. Men skal på jobb natt på sykehjem i morgen og hele helgen og hvis det skulle være en liten sjanse for at det forsatt er liv skulle eg jo sikkert holdt meg i ro...
79kvinne Skrevet 24. juli 2012 #4 Skrevet 24. juli 2012 kunne vært en ide og holdt seg i ro ja. vanskelig i pleien det.. du får prøve å unngå mest mulig løft? vet ikke hvor mange det er på vakt i gangen, om det lar seg gjøre.. egenmelding?
Anette1987 Skrevet 24. juli 2012 Forfatter #5 Skrevet 24. juli 2012 kunne vært en ide og holdt seg i ro ja. vanskelig i pleien det.. du får prøve å unngå mest mulig løft? vet ikke hvor mange det er på vakt i gangen, om det lar seg gjøre.. egenmelding? Vi er bare to men satser på at det er rolig! Får ta meg en tlf til legen i morgen og høre om de kan ta hcg test så eg har noe å gå ut ifra..
79kvinne Skrevet 25. juli 2012 #6 Skrevet 25. juli 2012 Lykke til iallefall. Håper alt viser seg å være i orden. Må få høre hvirdan det går..
*venter en liten gutt feb* Skrevet 25. juli 2012 #7 Skrevet 25. juli 2012 HCG er i kroppen ca 14 dager etter en SA fikk jeg beskjed om, men skulle du ikke ha prøvd å få tatt en UL for å se hva som skjer?????? håper det går bra med deg.
Anette1987 Skrevet 25. juli 2012 Forfatter #8 Skrevet 25. juli 2012 Virket ikke så ivrig på det der ute på kontoret! Fikk kranglet meg til sånn blodprøve i dag då, men den måtte jo sendes til Haukeland så aner ikke korti svaret kommer,. Ska no prøve å gå på jobb i natt og se kordan det går! Så får eg se ka hcg nivået ligger på og prøve å krangle til meg en ul når de ringer med svaret! Er jo grusomt å gå rundt å ikke vite.. Blør jo litt enda men ikke så mye lenger.. Og har jo nesten ikke hatt vondt!
79kvinne Skrevet 25. juli 2012 #9 Skrevet 25. juli 2012 du bør ta 2 hcg prøver med 2 dagers mellomrom, for å se om den stiger eller synker. jeg tok kun en hcg da jeg var i uke 8, og den var på 16000. hos meg døde fostrer rundt uke 4 og måtte ta medisinsk abort i uke 10+5 .. krev en til når de ringer med resultatet!!
lille lavendel Skrevet 25. juli 2012 #10 Skrevet 25. juli 2012 Hei jeg er 8+5 nå, og har allerede hatt to blødninger, og det har gått bra begge gangene. Den siste blødningen varte ei uke, og det var både (sorry detaljer) nytt og gammelt blod + litt slim, men ingen smerter. Så, ta hcg prøver, tenk positivt og prøv å ikke stresse. Dette kan gå bra )
Anette1987 Skrevet 25. juli 2012 Forfatter #11 Skrevet 25. juli 2012 Fint å høre fra flere at det kan gå fint! Men tør ikke ha for store håp! Får reise ut å ta en blodprøve til på fredag. Så kjenner eg at uansett at eg ikke burde vært på jobb i natt så tror eg ska høre om en sykemelding til helgen.. Tok kontakt med volvat for å se om eg kunne fått en ul der men selvfølgelig ikke ledige timer på en god stund. Men er et til privat sykehus så vi skal prøve å kontakte i morgen.. Vil ha et endelig svar så vi har noe å gå etter!
lille lavendel Skrevet 26. juli 2012 #12 Skrevet 26. juli 2012 Skjønner det veldig godt, hadde virkelig noen tøffe dager her før det ble konstatert liv. få deg en sykemelding og hold deg i ro
Anette1987 Skrevet 26. juli 2012 Forfatter #13 Skrevet 26. juli 2012 Blir ny blodprøve i morgen, umulig å komme til på privat klinikker for ul.. Men har fått sykemelding, så får bare slå meg til ro med det og vente til mandag på svaret på blodprøven. Tusen takk for støttende ord
baby84 Skrevet 26. juli 2012 #14 Skrevet 26. juli 2012 Masse lykke til! Har selv blødd i en ukes tid nå! Fikk innvendig ul på sykehuset etter henvisning fra fastlege (på dagen), hvor vi så en veldig liten spire. Men sjekket også hcg med to dagers mellomrom for å se om det vi så i magen levde eller ei.. Gynekolog ringer meg i morgen for å gi meg svar! Er så sykt stressa og nervøs! Helt forferdelig å gå rundt å ikke vite!! Krysser fingrene for oss
Anette1987 Skrevet 27. juli 2012 Forfatter #15 Skrevet 27. juli 2012 Fikk svar på blodprøven som eg tok på onsdag og den var 152 som etter det eg leser er svært lavt.. Så tror eg har spontan abortert! Får bare krysse fingrene for at eg blir gravid igjen på første forsøk Masse lykke til, til alle dere her inne! Tror eg takker for meg og satser på at eg er tilbake snart
Jaffs Skrevet 29. juli 2012 #17 Skrevet 29. juli 2012 Jeg har selv opplevd 1 sa er før jeg fikk mine 2 friske gutter. Men du kan evt prøve en graviditets test for er du 6 uker på vei skal du få en ganske så positiv test. Det fikk ikke jeg når jeg mistet, fikk positiv men streken ble var svak etter blødningene. Når jeg ble gravid etter den sa så gikk jeg og tok graviditets tester hele tiden for var livredd for at jeg skulle miste igjen og da var streken sterk Og graviditeten gikk strålende
baby84 Skrevet 29. juli 2012 #18 Skrevet 29. juli 2012 Huff, sender varme tanker!! Fikk heldigvis en gladnyhet fra gyn. at hcg har steget. Lykkelig! Skal på ny ul for å se hva som forårsaker blødninger og om spiren har vokst litt. Klarer ikke slappe helt av enda. Masse lykke til med prøvinga!! Klem
*venter en liten gutt feb* Skrevet 30. juli 2012 #19 Skrevet 30. juli 2012 sender deg varme tanker og ønsker deg lykke til med prøvinga.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå