Gå til innhold

hvordan fortelle at du er gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

leste på klikk.no nå om 10 kreative måter å si det på...

så siden jeg er ny i "gamet" hvordan si det til familie og venner?

og når bør man si det?

hvor og når sa du at du var gravid? og reaksjoner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fortalte mamma og pappa , svigermor og svigerfar så fort jeg fikk vite det , kansje en dag etter , syns de også skulle få vite at de skulle få et barnebarn . Men resten har jeg fortalt når jeg har vært på ultralyd og sett at hjerte banket og at alt var bra :)

Skrevet

Jeg ga mamma en rose og et kort. Inni kortet sto det:

Gratulerer, du skal bli bestemor :) <3

Skrevet

Vi fortalte de kommende besteforeldrene det i uke 12/13. Kjøpte et kaffekrus til hver, på min mamma sin sto det "Til verdens beste mormor", også la vi ved et lite brev fra spiren i magen som fortalte når h*n vil komme til verden.

Så fortalte vi det til annen nær familie/slekt litt etter det. "Hele verden" fikk ikke vite noe før etter ultralyden i uke 19.

Skrevet

Mange vet det til meg, mamma, pappa, søsteren min, og noen venner, er kun 7 uker, men ettersom jeg skulle flytte og hadde hatt blødninger valgte jeg å si det, så jeg slapp å bære for mye!

Skrevet

jeg gikk på HM og kjøpte en liten baby-lue, pakket den inn, gikk på kontoret til samboeren min og ba han pakke den opp:) Det ble veldig godt tatt i mot. Han har sagt flere ganger at han syntes at det var en kreativ måte å fortelle det:) eller ringte jeg til nærmeste familie og venner siden de bor langt unna. Etter 3 mnd så la jeg det bare ut på facebook:)

Skrevet

Jeg sa det til foreldrene mine og svigermor i uke 6. Skulle være med foreldrene mine en helg, og var kvalm, så var like greit å si det. Sa bare "vi har noe å fortelle dere, dere skal bli besteforeldre", ikke veldig kreativt, men det var overaskelse nok at vi var gravide;) Fortalte en god veninne det samtidig. Kommende oldeforeldre fikk vite det i uke 7, og resten får vite det etter ultralyd i uke 12:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...