Anonym bruker Skrevet 24. juli 2012 #1 Skrevet 24. juli 2012 Skal vaske meg inn i en leilighet, som ikke er godt nok vasket. Hva er best å bruke? Er snakk om vask av kjøkken og bad. Salmiakk, eller noe annet? Vil det skal bli RENT! Noen som kan hjelpe?
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2012 #2 Skrevet 24. juli 2012 Å spritvaske kÅken er ikke aktuellt, bare sÅ det er sagt
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2012 #3 Skrevet 24. juli 2012 Bland zalo og salmiakk med varmt vann på sprayflasker, og bruk på alle flater. Det tar bakterier, fett, skitt osv... Men det er ordentlig sterkt da, så bruk hansker og sørg for full gjennomlufting mens du vasker!
Silly80 Skrevet 24. juli 2012 #4 Skrevet 24. juli 2012 Jeg bruker Salmiakk og litt grønnsåpe på kjøkken og klorin på badet. Kan blande litt grønnsåpe i klorinen også for luktas skyld Og Salmiakkvannet bør være kaldt, mens du skylder kluten i varmt vann. Tips fra vaskefirma jeg jobbet i for noen år siden
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2012 #5 Skrevet 24. juli 2012 Grønnsåpe er naturlig og bakterier vokser faktisk i lunkent grønnsåpevann, så man skal aldri vaske oppkast o.l. med grønnsåpevann. Men grønnsåpe lukter godt så det er fint å ta over gulvene med til slutt. Jeg ville vasket med salmiakk, bare husk hansker og utlufting.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2012 #6 Skrevet 24. juli 2012 Tusen takk for svar:) Er det noen overflater jeg ikke kan vaske med salmiakk?
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2012 #7 Skrevet 24. juli 2012 Malt tapet kan du oppleve at litt av malingen blir med på kulten. Men da kan du bare blande svakere, så går det greit. Det er bare å prøve forsiktig. Grønnsåpe er fett, og legger igjen et fettlag på det du vasker, som igjen gjør det raskere skittent igjen. Derfor blir det litt selvmotsigende å blande grønnsåpe (fett) og salmiakk (fettløsende). Prøv heller zalo og salmiakk:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå