Anonym bruker Skrevet 24. juli 2012 #76 Skrevet 24. juli 2012 Hupps, glemte du deg? Jeg er heldigvis ikke gammel, så da er det vel jeg som eier krigen. Og ja, jeg leser også Harstad Tidende, gitt! Vel, meningene dine er typiske for pensjonister med lavt kunnskapsnivå, navlebeskuende Norgesfokus og aggressive meninger. Ofte er de samme pensjonistene aktive innvandringsmotstandere (ref Gjems-Onstad). Litt på samme måte som ytre høyre bruker krigen i nasjonalistisk ærend i Storbritannia, noe liberale og opplyste mennesker tar avstand fra: http://www.guardian.co.uk/world/2002/nov/19/eu.germany
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2012 #77 Skrevet 24. juli 2012 Fylletur?? tar det helt av her eller.....vi en en vanlig familie som ville besøke plassen med våre barn. My bad. Bare lære om ene siden? Hvilken ene side? I den tyske konsentrasjonsleirene var det kun en side og den het Hitler. Kan noen innlogget rapportere denne tråden så den blir slettet...folk eier jo ikke normal folkeskikk.
Gjest Antarctica Skrevet 24. juli 2012 #78 Skrevet 24. juli 2012 Du leser så uansett ikke noe av det jeg skriver, advokaten, så jeg kan si hva jeg vil. For eksempel at da jeg studerte tysk var 2.verdenskrigshistorie pensum. Og at jeg verken er russer eller pensjonist, og heller ikke mann.
Gjest Antarctica Skrevet 24. juli 2012 #80 Skrevet 24. juli 2012 Ja, og jeg slår ihjel kjedelige dager på et forum fullt av gravide kvinner i 30-åra! Der finner jeg mine sjelefrender, sånne som deg!
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2012 #81 Skrevet 24. juli 2012 Hvis man starter en tråd med tittelen "Ville du gått i konsentrasjonseir med ungene?" kan man ikke forvente å få en kose-dulle-tråd.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2012 #82 Skrevet 24. juli 2012 Hupps, glemte du deg? Jeg er heldigvis ikke gammel, så da er det vel jeg som eier krigen. Og ja, jeg leser også Harstad Tidende, gitt! Vel, meningene dine er typiske for pensjonister med lavt kunnskapsnivå, navlebeskuende Norgesfokus og aggressive meninger. Ofte er de samme pensjonistene aktive innvandringsmotstandere (ref Gjems-Onstad). Litt på samme måte som ytre høyre bruker krigen i nasjonalistisk ærend i Storbritannia, noe liberale og opplyste mennesker tar avstand fra: http://www.guardian....v/19/eu.germany For det første skulle denne familien reise til Tyskland. Sikkert ikke primært på grunn av konsentrasjonsleirene, men de vil vel ha med seg leirene når de først er der. Skal de ikke få lov til det fordi det finnes andre leirer andre steder? Navlebeskuende norgesfokus? Skal man ikke få lære sitt eget lands historie? Du kaller Baltikum og Finland Norges eget nabolag. Du har for så vidt rett i at Norge deler grense med Finland, men språklig, historisk og kulturelt står vi mye nærmere Tyskland enn Finland, for ikke å snakke om Baltikum. Det skjer vanvittige grusomheter i bl.a. Afrika. Selvfølgelig er det viktig at vi kjenner til dette, men det betyr da ikke at vi ikke også kan lære vår egen historie? Du kaller Pashla aggressiv. Jeg synes vel heller det er du selv som er aggressiv her, og innleggene dine har fint lite å gjøre med HIs spørsmål. Fryktelig leit det som har hendt med familien din, men det gir deg ikke monopol på sannheten.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2012 #83 Skrevet 24. juli 2012 Pashla har trakassert meg i en lang rekke tråder før dette.
Gjest Visten Skrevet 24. juli 2012 #84 Skrevet 24. juli 2012 under regimet av Mannerheim i Finland som valgte Å samarbeide med de allierte istedet for fascistene Ren historierevisjonisme. Finland, et lite land i Norden, ble overfalt av en av verdens største militærmakter og et totalitært stalinistisk regime. De "valgte" ikke Å samarbeide med "de allierte" (rettere sagt: Sovjet), de led et forutsigelig krigsnederlag mot overmakten og ble tvunget til diverse ting. Dere som klager over Finnmark: En halv million finner ble fordrevet fra hjemme sine og har ennÅ ikke fÅtt komme hjem, snart 70 År senere. Finland mistet ogsÅ 100 000 innbyggere i krigen. Norge hadde ogsÅ egne svin pÅ skogen ved tvangssterilisering, undertrykkelse osv av blant annet kvener, samer, sigøynere og jøder (det fantes en lov som ikke ga jøder adgang til riket i begynnelsen av 1900-tallet). Men det er helt greit? ALLE land har sine skavanker. SÅvidt meg bekjent har ikke tvangssterilisering vært et vanlig tiltak blant kvener og samer, men opplys meg gjerne?
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2012 #85 Skrevet 24. juli 2012 Hvis man starter en tråd med tittelen "Ville du gått i konsentrasjonseir med ungene?" kan man ikke forvente å få en kose-dulle-tråd. Nei vet du det hadde jeg ike forventet heller...har vært nok her inne til å vite at noe kose mose greier kan man plystre langt etter...men jeg hadde heller ikke forventet fem sider med krigsopplæring, feilinformering, skittkasting og generell lav iq...men sånn er det bare med folk - det må krangles om alt. Jeg er HELT sikker på at 85% her inne ikke kunne stått et sekund for det de lirte av seg av dritt om de ble konfrontert med det face to face.
Gjest Visten Skrevet 24. juli 2012 #86 Skrevet 24. juli 2012 Jeg har lest gjennom hele tråden og glemt hvor gamle barna til HI er, så jeg bare svarer for meg selv. Jeg ville ikke tatt mine barn med dit, de er for små og kan ikke sette denne grusomheten inn i en større sammenheng. Min morfar ble sendt via grini til sachenhausen og var der til de ble hentet av de hvite bussene, historiene derfra har vært utelukkende grusomme. Krig er grusomt og både sovjets gulagleirer og nazistenes konsentrasjonsleirer viser hvor genuint ondskapsfulle mennesker kan være.
Mor Løvehjerte Skrevet 24. juli 2012 #87 Skrevet 24. juli 2012 Hvor er den popcornspisende smilyen når man trenger den?!
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 24. juli 2012 #89 Skrevet 24. juli 2012 Hvor er den popcornspisende smilyen når man trenger den?! Jeg satt akkurat og skulle skrive inn symbolet da jeg leste svaret ditt Hadde det ikke vært for at overskriften står øverst på hver side så hadde jeg helt glemt hva det opprinnelige temaet i tråden var. For jeg datt ut et sted på side 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå