Gå til innhold

Dere som har barn som bruker str 92 og 104, hvor gammel er de?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gutten min er 27 mnd og bruker str 92. Noen gensere i str 86 passer fremdeles. Har fått inntrykk av at han ikke er blant de største gutta, han var 86 cm høy og 12,5 kg tung på 2-årskontrollen.

Hehe....27 måneder???

Minstemor er 21 mnd og bruker str 98/104. (Altså når det er dobbelstr, ellers kjøper vi 98.)

Kan også bruke noe i 92, men kjøper ikke noe nytt i den str!

Jo, forresten - i jakker bruker hun 92 :D

Hun er lang for alderen, og bruker samme str i klær som fetteren på vel 3 år.

Jente som snart fyller 5. Hun holder på å gro ut av 98/104 nå, dvs noe passer fortsatt mens noe er blitt litt snaut. Har såvidt begynt å handle inn litt i str 110. Skostr 27 nå.

Str 92 var vel fra 2 år til 3-3,5 tror jeg. Det kommer mye an på hvilke merker/butikker klærne er fra også da.

Hun er normal i høyde og vekt, litt under midtstreken i percentilskjemaet.

Annonse

jenta mi på 2år og 8mnd bruker ende litt 86 og noe mer 92, hun er 88cm høy og 11kg..

gutten min på 8 mnd bruker 80, og klær til å ha utover høsten har jeg kjøpt 86/92..

jeg har ei lita jente som ligger på 97% percentilen på lengde og vekt i forhold til alder, og en stor gutt som ligger på 20% percentil i forhold til vekt og lengde for alderen..

jeg har av dette lært at en ikke skal sammenligne barn, fordi barn kan være VELDIG forskjellig uten at det ene er mer unormalt enn det andre. så lenge barna dine er friske og raske og utviklingen er normal, så er det nok meningen de ikke skal være store.. vi sliter litt med maten til eldste, JEG ser helst at hun spiser mer, men pga super utvilking fysisk og mentalt, og at det ikke er noe medisinsk som tilsier at hun er i fare er det bare slik hun er, småspist liten og nett med et godt hode og sterk vilje.

så lenge du ikke er direkte bekymret for helsen fordi du ser at de er preget av å være små av vekst eller at de spiser veldig lite så er det ingenting galt! noen barn må jo være små også :)

Min yngste gutt er 2 år og 3mnd og bruker delvis størrelse 86 og delvis 92 (han kan fortsatt bruke det meste av 86-klærne, men nye klær kjøper vi i 92 uten at det blir alt for stort til han). Eldste gutten min har akkurat fyllt 5år og han er på vei over i 110 nå. 104 er veldig akkurat både lengde på beina og armene.

Ingen av dem er veldig store for alderen, men ingen av dem er veldig små heller.

Gutten min er 27 mnd og bruker str 92. Noen gensere i str 86 passer fremdeles. Har fått inntrykk av at han ikke er blant de største gutta, han var 86 cm høy og 12,5 kg tung på 2-årskontrollen.

Hehe....27 måneder???

Hehe, ja? Utdyp gjerne.

Hehe....27 måneder???
Hehe, ja? Utdyp gjerne.

Skjønner heller ikke hva h*n reagerer på, men kanskje anonym 22:03 mener du skal bruke år når barnet er over 2?

Jeg er enig med deg synes mnd er fornuftig. Utviklingen skjer i rasende fart i den alderen og det kan være kjempeforskjell på samme barn om det er 27 eller 28 mnd; eller 2 år og 3 mnd eller 2 år og 4 mnd.

Datteren min på straks 3 år bruker str 92 og 98. Egentlig er str 92 perfekt, men fordi vi av plassmangel må tørketromle alle klærne krymper de så mye at vi må ha str 98 til henne i de fleste klær nå. Vesla er ikke så veldig stor av seg, er vel 92 cm lang og dermed litt kortere enn sine jevnaldrende.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...