Gå til innhold

Dere som har barn som bruker str 92 og 104, hvor gammel er de?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min treåring (gutt) bruker strl. 104, har noe i 110.. Større gensere enn bukser

Min 5 mndr gml jente bruker strl. 74/80.. (80 i bodyer siden 74 begynner å bli for korte/trange i skrittet)

Jeg har ganske store barn da, og liker heller å kle dem i litt for stort enn litt for smått...

Min 3-åring bruker 104 (kan ha 110 i sommerkjoler, t-skjorter o.l.) Hun er ca 101 cm høy.

Min 5-åring bruker 116 (kan ha 122 i sommerkjoler o.l.) Hun er ca 110 cm høy.

Mine jenter er ikke store, men heller ikke små. Ser i barnehagen at det er jenter på samme alder som er både mindre og større enn dem så jeg regner med mine er ganske gjennomsnittlige)

Jeg har en gutt på 3,5 år, og han bruker 92/98 i både gensere og bukser. Han er ca. 94/95 cm lang. Ikke av de største guttene akkurat, men så har han små foreldre å slekte på da. Han bruker generelt litt større str. i gensere enn bukser, da han er ganske kort i beina. 98 er ofte altfor langt i beina ennå.

Annonse

Annonse

Min nettopp 3-åring bruker 104. Hun er under gjennomsnittet stor i følge hs, så din 5-åring må jo være bitteliten. Men 2-åringen hørtes nokså normal ut, synes jeg.

104 cm og 3 år gammel kan umulig være så mye under snittet. I klesstørrelser er i hvert fall 98 - 3 år og 104 - 4 år. Mange kan bruke str.104 fra de er 4 til de er 5 år, så jeg synes ikke du skal være bekymret Tyrkisk pepper!

Jenta mi er 4 år og ca.100 cm lang og bruker str.104. Hun kan faktisk bruke enkelte plagg i str.98 og 110 også, da ulike klær har ulike størrelser.

Spør heller på helsestasjonen om du er bekymret, men det høres ikke ut som du har grunn til det:-)

Min nettopp 3-åring bruker 104. Hun er under gjennomsnittet stor i følge hs, så din 5-åring må jo være bitteliten. Men 2-åringen hørtes nokså normal ut, synes jeg.
104 cm og 3 år gammel kan umulig være så mye under snittet. I klesstørrelser er i hvert fall 98 - 3 år og 104 - 4 år. Mange kan bruke str.104 fra de er 4 til de er 5 år, så jeg synes ikke du skal være bekymret Tyrkisk pepper! Jenta mi er 4 år og ca.100 cm lang og bruker str.104. Hun kan faktisk bruke enkelte plagg i str.98 og 110 også, da ulike klær har ulike størrelser. Spør heller på helsestasjonen om du er bekymret, men det høres ikke ut som du har grunn til det:-)

Oooops, jeg leste at jenta di var 104 cm lang. Men ser nå du mente at hun brukte 104 i klær:-p

Hun er ca 101 cm og veier mellom 11 og 12 kg. Hun er ikke stor. Men en femåring med samme klærne, ser jeg for meg som bitteliten. Men slapp av HI, de vokser i rykk og napp. Hvis ikke helsesøster har sagt noe, ville jeg ikke vært bekymret. Var forresten bitteliten selv på den alderen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...