Gå til innhold

mensen smerter+blødninger siden igår :( nesten 15.uker

Anbefalte innlegg

igår begynte jeg og blø fort og masse, etter sex. Tenkte d kunne være normalt selv om jg syns det var litt for mye, måtte ta på meg bind"!" >Og idag når jg våknet har jeg veldig mensen smerter, med fortsatt blødning "men bare brunt" og ikke alt for mye.

Prøvde å ringe legevakta men de stenger kl åtte, ringte da kl syv.... S prøver jg å ringe fast legen jeg ikke har. nettopp flytta til ny kommune ognår jg bytta lege, blir den legen ikke fast legen min før første i kommende mnd:( kjempe redd, er hjemme med sønnen min og så får jo ikke dratt på noer undersøkelse uansett kanskje? samboeren jobber heldigvis ikke så langt unna her, men tar jo ikk tlf!!

Er jg hysterisk??? elr har dere noen opplevelser?

Fortsetter under...

Jeg har ingen erfaringer med blødninger så sent i svangerskapet, har mistet i SA to ganger før, men det var i uke 7 og 10 ca. Men jeg synes du bør ringe føden jeg, for å få en UL som kan vise hvorfor du blør. Og jeg synes IKKE du er hysterisk. Ble du avvist av den nye legen din? De bør jo være litt greie og ta deg inn selv om det ikke er den første ennå da, de har mest sannsynlig mottatt papirene dine nå. Bare ring dem du, om du ikke når frem på føden. Lykke til!

Du har rett på nødvendig helsehjelp i den kommunen du oppholder deg. Om ikke fastlegen din har "tiltrådt" ennå, er det sikkert en lege med daglegevakt i kommunen der du bor, og der skal du kunne få hjelp.

Lykke til- håper det ordner seg!

Ring og få en sjekk, det er nok det lureste!

Men en liten trøst fra min side:

Da vi hadde sex forrige gang (er 15 uker på vei), fikk jeg kraftige mens- smerter hele dagen... Ble ganske beskymra, men de gav seg heldigvis når kvelden kom. Vet ikke hvor normalt dette er?

Men det kan jo tenkes at du har hvert uheldig å sprukket et blodkar. I tillegg til å få menssmerter slik som jeg hadde?

Håper vertfall du finner utav det og at det får greit! Ikke kjekt å blø i svangerskapet:(

Annonse

etter at samboeren min ringte etter meg fikk jeg en time der halv to.. så da gjenstår det og se..

Ja hadde slike blødninger etter sex noen ganger selv, selvfølgelig før 2.trimester, men d varte aldri. nå er det var i over tolv timer :( Legen virket ikke så inntr. og sa bare at jeg fikk komme på en sjekk og se hva d var.

Husker sist svangerskap også at noen ganger kan leger og sykehus virke så like gyldig på ting som "kan være galt. Akuratt som om noen av de er lei av gravide kvinner haha

litt hormonell trist her ja ;) men får jo snart svar håper jeg , bare jeg ikke må ha GU for må ha med sønnen inn til legen siden jg er hjemme med han

Hei! Nå er du vel ferdig med undersøkelsen, men det blir jo oftest innvendig UL når man sjekker slikt. Men da kan helt sikkert en sykepleier passe barnet ditt mens det pågår. Håper alt har gått bra m deg i dag!

haha, jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte av legetimen min idag!!!!

Jeg kom ditt, måtte vente en time over tiden, og appåtl var det en vikar som ikke hadde fått noen form for bedskjed om hva som feilet meg, deretter prøvde jeg og forklare og ble avbrutt hele tiden.

Så det endte opp med at han tok første gangs kontroll på meg. Som om jeg ikke allerede har hatt den, sa jo til han at jeg ikke trenge de prøvene og det var ikke problemet... neinei sier han så kommer du bare med urin prøve imorra så får vi alt på kontroll arket ditt!!!

Men furte meg har satt en grandiosa i ovnen her blir det ingen middag! også drar jeg til legevakta, merker at ting er som det ikke skal, om d kanskje bare er noe emd morkaka så vil jg kunne sove godt. elr idet minste ha intimitet med min kjære... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...