mammatetogansketette:)) Skrevet 23. juli 2012 #1 Del Skrevet 23. juli 2012 http://www.dinepenger.no/bruke/baby-sjokket/2025588 Er det slik det er? Kjøper den gjennomsnittlige førstefødende alt dette? Eller er lista så sterkt farget av hvem som har laget listen at dette kun er oversikt over det som tilbys... Er dette reklame for kondomer eller for disse leverandørene... mulig vordende foreldre kan tips om ting de også burde kjøpt på denne listen.. Men bra de tar opp temaet da, var selv (og er) veldig opptatt av å kjøpe det vi etterhvert ser at vi faktisk trenger, og kjøper endel brukt... likevel ble etpar produkter solgt omtrent ubrukt etter førstemann.... ;- ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143956747-baby-sjokket-artikkel-i-vg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hercule Poirot Skrevet 23. juli 2012 #2 Del Skrevet 23. juli 2012 Å fyttirakker'n! Men sÅ var det stort sett valgt pÅ øverste hylle ogsÅ, da! Ikke noe som helst problem Å gjøre dette atskillig billigere. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143956747-baby-sjokket-artikkel-i-vg/#findComment-144411342 Del på andre sider Flere delingsvalg…
valkyrien Skrevet 24. juli 2012 #3 Del Skrevet 24. juli 2012 Vi kjøpte inn vogn, bilsete, vugge og stellebord før ungen kom. Klær hadde vi bare noen få plagg av i starten. Vogna ble kjøpt brukt, så alt i alt brukte vi ca 5000 på innkjøp før barnet kom. Men blir litt fascinert over de som Må ha alt nytt, og gjerne det dyreste som er å få tak i... Spesielt hvis de i tillegg har dårlig råd i utgangspunktet... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143956747-baby-sjokket-artikkel-i-vg/#findComment-144412373 Del på andre sider Flere delingsvalg…
super_s Skrevet 24. juli 2012 #4 Del Skrevet 24. juli 2012 Jeg og gubben så på dette i går kveld, og fikk lettere hakeslepp da vi så på alt detta. Fatter ikke at det er mulig å kunne bruke så mye. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143956747-baby-sjokket-artikkel-i-vg/#findComment-144412397 Del på andre sider Flere delingsvalg…
3 nøtter til Askepott Skrevet 24. juli 2012 #5 Del Skrevet 24. juli 2012 Vi har brukt max 1500 kr på ungen våres til nå og han er 18 mnd. alt annet har vi fått eller arvet. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143956747-baby-sjokket-artikkel-i-vg/#findComment-144412627 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jentene mine og jeg:) Skrevet 24. juli 2012 #6 Del Skrevet 24. juli 2012 Vi brukte 15000 på alt babyutstyr tilsammen, alt nytt men mye på salg. Skal snart tas i bruk for tredje gang. Kun madrassen kjøpes ny. Så jeg har vel brukt i gjennomsnitt litt over 5000 på hvert barn. Og jeg syntes det var dyrt... Ble litt overrasket da jeg så den lista, ja. Vi har forresten ikke fått annen enn klær og leker til de små, så alt utstyr vi trengte inkluderes i de 15000. Mye av det fant vi også ut at vi ikke egentlig hadde trengt likevel. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143956747-baby-sjokket-artikkel-i-vg/#findComment-144412786 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dini Skrevet 24. juli 2012 #7 Del Skrevet 24. juli 2012 Hmm.. lurer på hvor mye vi har brukt på babyen vår egentlig.. Men tviler på det er 46.000 kr. Det kommer selvfølgelig ikke an på prisen man bruker på ungen som gjør deg til en god forelder uansett. Hehe, skal ikke være lett å lure seg rundt i jungelen av alt man "skal ha" og "må ha" til sin første baby. Ta alt med en klype salt Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143956747-baby-sjokket-artikkel-i-vg/#findComment-144413589 Del på andre sider Flere delingsvalg…
respektatauten Skrevet 24. juli 2012 #8 Del Skrevet 24. juli 2012 her er vår liste, den endte IKKE på 46.000! gulpekluter - en trenger ikke 15 stk! smekker er heller ikke nødvendig, og kan kjøpes når behovet eventuellt melder seg.. bleiebøtte er tull, egne håndklær er unødvendig, badetermometer overlever en veldig fint uten, febertermometer er anbefalt og mest nøyaktig et som måler i rumpa og en får fint fungerende på apoteket til under 100kr, 560 KRONER i kremer og såper??? det er GALSKAP! badestol er ikke et must om en har begrenset med midler eller plass, bilstolbeskytter er ikke et must siden trekket på det aktuelle setet de har på lista lett kan vaskes, pose er heller ikke 100% nødvendig, vogndyne eller et godt pledd er like praktisk, i maxicosi'n er det integrert solskjerm og dermed ikke nødvendig med ekstra solskjermer, uro og speil er mer kjekkt og ha enn et must. reiseseng er ikke noe en Må ha, og ei heller bæresjal.. vippestol er også smak og behag.. Tisselaken til1600 KROENER?? DET tar kaka og er vanvittig!! lekegrind kan man klare seg uten og det samme med sengeklosser.. mye av dette er tull og unødvendig, og ALT kan kjøpes dersom og når behovet melder seg.. og mye kan en finne til halve prisen om en gidder å lete litt i andre butikker.. selv har vi arvet mye av dette "tullet" og for å være ærlig er det mer til irritasjon med tanke på at det skal oppbevares og kanskje brukes 2-3 ganger - fordi en har det, ikke fordi en trenger det.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143956747-baby-sjokket-artikkel-i-vg/#findComment-144413851 Del på andre sider Flere delingsvalg…
BareMas Skrevet 25. juli 2012 #9 Del Skrevet 25. juli 2012 her er vår liste, den endte IKKE på 46.000! gulpekluter - en trenger ikke 15 stk! smekker er heller ikke nødvendig, og kan kjøpes når behovet eventuellt melder seg.. bleiebøtte er tull, egne håndklær er unødvendig, badetermometer overlever en veldig fint uten, febertermometer er anbefalt og mest nøyaktig et som måler i rumpa og en får fint fungerende på apoteket til under 100kr, 560 KRONER i kremer og såper??? det er GALSKAP! badestol er ikke et must om en har begrenset med midler eller plass, bilstolbeskytter er ikke et must siden trekket på det aktuelle setet de har på lista lett kan vaskes, pose er heller ikke 100% nødvendig, vogndyne eller et godt pledd er like praktisk, i maxicosi'n er det integrert solskjerm og dermed ikke nødvendig med ekstra solskjermer, uro og speil er mer kjekkt og ha enn et must. reiseseng er ikke noe en Må ha, og ei heller bæresjal.. vippestol er også smak og behag.. Tisselaken til1600 KROENER?? DET tar kaka og er vanvittig!! lekegrind kan man klare seg uten og det samme med sengeklosser.. mye av dette er tull og unødvendig, og ALT kan kjøpes dersom og når behovet melder seg.. og mye kan en finne til halve prisen om en gidder å lete litt i andre butikker.. selv har vi arvet mye av dette "tullet" og for å være ærlig er det mer til irritasjon med tanke på at det skal oppbevares og kanskje brukes 2-3 ganger - fordi en har det, ikke fordi en trenger det.. Må si jeg ble ganske sjokkert da jeg så sånne ting som bilstolbeskytter, koppholder til vogn og sengeklosser jeg også! Første som slo meg var "Sengeklosser??? Hva F*** er det??" Det er da sannelig alt man skal ha også. Jeg har verken koppholder eller bilstolbeskytter, og 5mnd senere så savner jeg det heller ikke. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143956747-baby-sjokket-artikkel-i-vg/#findComment-144414406 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gammelamazon Skrevet 26. juli 2012 #10 Del Skrevet 26. juli 2012 gulpekluter - en trenger ikke 15 stk! He, he, jo, da, med gulpe/reflux-unger som min trenger man absolutt 15 stk gulpekluter, om ikke det dobbelte...;-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143956747-baby-sjokket-artikkel-i-vg/#findComment-144416414 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mphs Skrevet 26. juli 2012 #11 Del Skrevet 26. juli 2012 Vi måtte ha mer enn 15 gulpekluter. Brukte de ikke bare tul gulp, men også for å legge unger hodet i vognen,sengen,sofaen... trengte også mye fler en 15 vaskekluter. Sikkert det dobbelte eller mer, men jeg kjøpte mye av slikt på Sparkjøp og der er det mye billigere Vi brukte 25 000 kr til første og 10 000 kr til andre i startpakke. Det alle bør vite at dette bare er en start og unger er DYRT i hva de trenger opp gjennom alle år. Ikke bare tenke på hva de koster den første tiden og få sjokk når man må betale for barnepass og videre klær/utstyr + fritidsaktiviteter ++ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143956747-baby-sjokket-artikkel-i-vg/#findComment-144416917 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 26. juli 2012 #12 Del Skrevet 26. juli 2012 her er vår liste, den endte IKKE på 46.000! gulpekluter - en trenger ikke 15 stk! smekker er heller ikke nødvendig, og kan kjøpes når behovet eventuellt melder seg.. bleiebøtte er tull, egne håndklær er unødvendig, badetermometer overlever en veldig fint uten, febertermometer er anbefalt og mest nøyaktig et som måler i rumpa og en får fint fungerende på apoteket til under 100kr, 560 KRONER i kremer og såper??? det er GALSKAP! badestol er ikke et must om en har begrenset med midler eller plass, bilstolbeskytter er ikke et must siden trekket på det aktuelle setet de har på lista lett kan vaskes, pose er heller ikke 100% nødvendig, vogndyne eller et godt pledd er like praktisk, i maxicosi'n er det integrert solskjerm og dermed ikke nødvendig med ekstra solskjermer, uro og speil er mer kjekkt og ha enn et must. reiseseng er ikke noe en Må ha, og ei heller bæresjal.. vippestol er også smak og behag.. Tisselaken til1600 KROENER?? DET tar kaka og er vanvittig!! lekegrind kan man klare seg uten og det samme med sengeklosser.. mye av dette er tull og unødvendig, og ALT kan kjøpes dersom og når behovet melder seg.. og mye kan en finne til halve prisen om en gidder å lete litt i andre butikker.. selv har vi arvet mye av dette "tullet" og for å være ærlig er det mer til irritasjon med tanke på at det skal oppbevares og kanskje brukes 2-3 ganger - fordi en har det, ikke fordi en trenger det.. Det JEG synes tok kaka, var lammeskinnsjampo og soveklosser. Lurer enda på hva man bruker det til. Går det virkelig ikke an å bruke milo på lammeskinn? Hvis man vasker det for hånd vel å merke Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143956747-baby-sjokket-artikkel-i-vg/#findComment-144417058 Del på andre sider Flere delingsvalg…
☆☆☆ Skrevet 26. juli 2012 #13 Del Skrevet 26. juli 2012 her er vår liste, den endte IKKE på 46.000! gulpekluter - en trenger ikke 15 stk! smekker er heller ikke nødvendig, og kan kjøpes når behovet eventuellt melder seg.. bleiebøtte er tull, egne håndklær er unødvendig, badetermometer overlever en veldig fint uten, febertermometer er anbefalt og mest nøyaktig et som måler i rumpa og en får fint fungerende på apoteket til under 100kr, 560 KRONER i kremer og såper??? det er GALSKAP! badestol er ikke et must om en har begrenset med midler eller plass, bilstolbeskytter er ikke et must siden trekket på det aktuelle setet de har på lista lett kan vaskes, pose er heller ikke 100% nødvendig, vogndyne eller et godt pledd er like praktisk, i maxicosi'n er det integrert solskjerm og dermed ikke nødvendig med ekstra solskjermer, uro og speil er mer kjekkt og ha enn et must. reiseseng er ikke noe en Må ha, og ei heller bæresjal.. vippestol er også smak og behag.. Tisselaken til1600 KROENER?? DET tar kaka og er vanvittig!! lekegrind kan man klare seg uten og det samme med sengeklosser.. mye av dette er tull og unødvendig, og ALT kan kjøpes dersom og når behovet melder seg.. og mye kan en finne til halve prisen om en gidder å lete litt i andre butikker.. selv har vi arvet mye av dette "tullet" og for å være ærlig er det mer til irritasjon med tanke på at det skal oppbevares og kanskje brukes 2-3 ganger - fordi en har det, ikke fordi en trenger det.. Det JEG synes tok kaka, var lammeskinnsjampo og soveklosser. Lurer enda på hva man bruker det til. Går det virkelig ikke an å bruke milo på lammeskinn? Hvis man vasker det for hånd vel å merke Slengte lammeskinnet i maskina med milo, jeg. Funka utmerket. Soveklosser må jeg google, aner ikke hva det er.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143956747-baby-sjokket-artikkel-i-vg/#findComment-144417111 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mphs Skrevet 26. juli 2012 #14 Del Skrevet 26. juli 2012 her er vår liste, den endte IKKE på 46.000! gulpekluter - en trenger ikke 15 stk! smekker er heller ikke nødvendig, og kan kjøpes når behovet eventuellt melder seg.. bleiebøtte er tull, egne håndklær er unødvendig, badetermometer overlever en veldig fint uten, febertermometer er anbefalt og mest nøyaktig et som måler i rumpa og en får fint fungerende på apoteket til under 100kr, 560 KRONER i kremer og såper??? det er GALSKAP! badestol er ikke et must om en har begrenset med midler eller plass, bilstolbeskytter er ikke et must siden trekket på det aktuelle setet de har på lista lett kan vaskes, pose er heller ikke 100% nødvendig, vogndyne eller et godt pledd er like praktisk, i maxicosi'n er det integrert solskjerm og dermed ikke nødvendig med ekstra solskjermer, uro og speil er mer kjekkt og ha enn et must. reiseseng er ikke noe en Må ha, og ei heller bæresjal.. vippestol er også smak og behag.. Tisselaken til1600 KROENER?? DET tar kaka og er vanvittig!! lekegrind kan man klare seg uten og det samme med sengeklosser.. mye av dette er tull og unødvendig, og ALT kan kjøpes dersom og når behovet melder seg.. og mye kan en finne til halve prisen om en gidder å lete litt i andre butikker.. selv har vi arvet mye av dette "tullet" og for å være ærlig er det mer til irritasjon med tanke på at det skal oppbevares og kanskje brukes 2-3 ganger - fordi en har det, ikke fordi en trenger det.. Det JEG synes tok kaka, var lammeskinnsjampo og soveklosser. Lurer enda på hva man bruker det til. Går det virkelig ikke an å bruke milo på lammeskinn? Hvis man vasker det for hånd vel å merke Forstår at noen vil bruke lammeskinnsjampo for å bevare skinnet om de har kjøpt ett dyrt på Nøstebarn, men jeg brukte milo på lammeskinnene jeg kjøpte på Jysk.Soveklosser er for å legge under sengens ben for å kunne vugge ungen i søvn.(har ikke hatt det selv). Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143956747-baby-sjokket-artikkel-i-vg/#findComment-144417488 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mphs Skrevet 26. juli 2012 #15 Del Skrevet 26. juli 2012 her er vår liste, den endte IKKE på 46.000! gulpekluter - en trenger ikke 15 stk! smekker er heller ikke nødvendig, og kan kjøpes når behovet eventuellt melder seg.. bleiebøtte er tull, egne håndklær er unødvendig, badetermometer overlever en veldig fint uten, febertermometer er anbefalt og mest nøyaktig et som måler i rumpa og en får fint fungerende på apoteket til under 100kr, 560 KRONER i kremer og såper??? det er GALSKAP! badestol er ikke et must om en har begrenset med midler eller plass, bilstolbeskytter er ikke et must siden trekket på det aktuelle setet de har på lista lett kan vaskes, pose er heller ikke 100% nødvendig, vogndyne eller et godt pledd er like praktisk, i maxicosi'n er det integrert solskjerm og dermed ikke nødvendig med ekstra solskjermer, uro og speil er mer kjekkt og ha enn et must. reiseseng er ikke noe en Må ha, og ei heller bæresjal.. vippestol er også smak og behag.. Tisselaken til1600 KROENER?? DET tar kaka og er vanvittig!! lekegrind kan man klare seg uten og det samme med sengeklosser.. mye av dette er tull og unødvendig, og ALT kan kjøpes dersom og når behovet melder seg.. og mye kan en finne til halve prisen om en gidder å lete litt i andre butikker.. selv har vi arvet mye av dette "tullet" og for å være ærlig er det mer til irritasjon med tanke på at det skal oppbevares og kanskje brukes 2-3 ganger - fordi en har det, ikke fordi en trenger det.. Det JEG synes tok kaka, var lammeskinnsjampo og soveklosser. Lurer enda på hva man bruker det til. Går det virkelig ikke an å bruke milo på lammeskinn? Hvis man vasker det for hånd vel å merke Forstår at noen vil bruke lammeskinnsjampo for å bevare skinnet om de har kjøpt ett dyrt på Nøstebarn, men jeg brukte milo på lammeskinnene jeg kjøpte på Jysk. Soveklosser er for å legge under sengens ben for å kunne vugge ungen i søvn.(har ikke hatt det selv). Var vist ikke soveklossene du kunne gynge sengen med. Men har sett det også. De var for å heve hodeenden på sengen. Noe jeg brukte bøker til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143956747-baby-sjokket-artikkel-i-vg/#findComment-144417495 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hercule Poirot Skrevet 26. juli 2012 #16 Del Skrevet 26. juli 2012 Tisselaken til 1600 og kremer/såpe til 560 syns jeg var det drygeste, pluss alt som var helt unødvendig, som f.eks koppholder til vogn, bilstolpose og stelleveske. Dessuten er det galskap å gi 1200 kroner for 6 bodyer. Hele klesbudsjettet kunne minst vært halvert. Det er ikke lenge siden jeg så 3 bodyer for hundrelappen på Name It. Ikke rart det blir dyrt når man velger kun det dyreste av alt! Seng til 1300? Hvorfor det? Sniglar på Ikea koster noen få hundrelapper og gjør absolutt nytten. På Clas Ohlson får du babycall til 300 penger, ergo tusen kroner billigere. Galskapen lenge leve, vi har for god råd i dette landet - egentlig. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143956747-baby-sjokket-artikkel-i-vg/#findComment-144417502 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå