Anonym bruker Skrevet 23. juli 2012 #1 Skrevet 23. juli 2012 Her er det nuuuull tegn!! Ikke noe, er 3.gangsfødende. Med de andre to mener jeg å huske jeg ikke fikk noen form for forvarsel, men... åhr!
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2012 #2 Skrevet 23. juli 2012 Har ikke hatt NOEN tegn i forkant av noen av mine fødsler. Første fødsel ble igangsatt 1 uke over termin, tviler på den hadde startet av seg selv. Fødsel nr 2 startet av seg selv 3 dager før termin og begynte omtrent rett på pressrier, dvs den gikk rasende fort.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2012 #3 Skrevet 23. juli 2012 ingen tegn med første, men dagen før andremann hadde jeg vanvittig(!) nedpress. Trodde hele babyen skulle falle ut:/+ vonde kynnere
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2012 #4 Skrevet 23. juli 2012 Var veldig uggen og dårlig dagen før fødsel. Men regnet ikke det som et forsvarsel der og da. Ellers merket jeg ikke noe. Kynnere hadde jeg hatt siden uke 12, og de ble aldri verre eller annerledes.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2012 #6 Skrevet 23. juli 2012 Med førstemann hadde jeg ingen tegn i det hele tatt før fødselen startet. Med andremann hadde jeg "tegn" om at fødselen kom til å starte snart i flere uker før jeg faktisk fødte... Mao begge fødslene kom like overraskende når de faktisk startet.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2012 #7 Skrevet 23. juli 2012 Neiida...ingen tegn! Gikk 8 dager over termin, ingen signaler på fødsel. Våknet halv 1 på natta med skikkelige rier, og 5 timer senere var jeg 2 barnsmor
uhhuhher Skrevet 23. juli 2012 #8 Skrevet 23. juli 2012 Jeg var merkbart kvalm og veldig trøtt i dagene før fødselen.
HerGårDetUnna!!! Skrevet 23. juli 2012 #9 Skrevet 23. juli 2012 Jeg var veldig nedfor og lei meg i mnd før fødselen, men dagen før den startet gikk jeg i en slags ubeskrivelig lykkerus! Dagen etter startet fødselen brått og var over på 2,5 time.
zrah Skrevet 23. juli 2012 #10 Skrevet 23. juli 2012 (endret) Nei, ingen forvarsel. Vært plaget med kynnere nesten hele svangerskapet (fra 8. uker ca).. Plutselig ble kynnerne vonde(var jo rier da, men tenkte det bare var kynnere), startet 23:00, kom på sykehuset 04:00 med 5 cm åpning, 05:00 var det 10 cm og 37 minutter etterpå var jenta mi ute. Fin og rask fødsel :-) Endret 23. juli 2012 av zrah
Nimas Skrevet 23. juli 2012 #11 Skrevet 23. juli 2012 Jeg vet faktisk ikke jeg, vi var midt oppi oppussing og nedvask og jeg tok meg rett og slett ikke tid til å kjenne etter. I ettertid mener jeg at jeg hadde mer ryggvondt/bekkensmerte enn vanlig, men ... Så veldig tydelig var det vel ikke for når vannet gikk kom det som ett sjokk. Dette var 6 uker før termin og de siste ukene skulle jeg bruke til å forberede meg.. No need for that
Gjøkeredet③ Skrevet 23. juli 2012 #12 Skrevet 23. juli 2012 Her er det nuuuull tegn!! Ikke noe, er 3.gangsfødende. Med de andre to mener jeg å huske jeg ikke fikk noen form for forvarsel, men... åhr! Ingen tegn på forhånd med noen av mine. Med nr. 1 ble jeg satt i gang 14 dager over termin. Med nummer 2 og 3 gikk vannet "plutselig" når jeg var på do 5 og 4 dager før termin
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2012 #13 Skrevet 23. juli 2012 Slimpropp gikk utover kvelden, rier startet i 22-23 tida, og fødselen ferdig rundt 01-02 tida. To fødsler. Kan vel si at slimproppen har vært en forvarsel:-) Går å venter på fødsel nr tre nå. Spennende å se om det blir likt, eller helt forskjellig:-)
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2012 #14 Skrevet 23. juli 2012 Åh, sÅ deilig Å høre! Kanskje det er hÅp for meg da... i og med det ikke er nooooen tegn her - men at jeg likevel er 5 dager pÅ overtid Dette var til god trøst Takk!!!!
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2012 #15 Skrevet 23. juli 2012 Smårier/kynnere og slimpropp som gikk.. Sånn var det begge ganger.. Kom aldri overraskende på her
anonymemammaen Skrevet 23. juli 2012 #16 Skrevet 23. juli 2012 Måtte plutselig tisse på natten de to siste dagene før fødsel noe som aldri skjedde tidligere, vondter som kom og gikk også gikk slimproppen dagen før fødsel. Kjente på meg at det nærmet seg og tok vel alt det som forvarsler ja.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2012 #17 Skrevet 23. juli 2012 Ved første så var det ingen tegn før vannet gikk, eller hintet var vel at jeg hadde termin den dagen. Men jeg var helt sikker på at jeg kom til å gå lenge over tiden, siden jeg hadde ikke hatt en eneste kynner eller vondt i det hele tatt. Andre gang var det ikke noe forvarsel før riene startet med 5min mellomrom. Denne gangen var jeg også sikker på at det ikke skulle bli noen fødsel med det første, og at fødselen skulle starte på termindagen denne gangen også hadde jeg null tro på. Men joda, en times tid etter jeg hadde prøvd å overtale mamma om at jeg ikke skulle føde idag og at hun ikke trengte å ta med seg eldstejenta så startet riene. Mamma bare lo når jeg ringte en time etter hun dro og sa vi dro på føden. "hva var det jeg sa?" Men denne gangen hadde jeg vært uggen i magen lenge før. Det startet på julaften, den første termindagen jeg fikk. Skikkelig vondt i magen som føltes ut som veer, men det var bare løs mage. Slik var det veldig ofte før det roet seg noen dager før jeg fødte. Da var alt bra.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2012 #18 Skrevet 23. juli 2012 Med første hadde jeg mensmurringer fra tirsdag formiddag som ble sterkere og sterkere utover dagen. Dro på sykehuset onsdag morgen, og hadde da 4 cm åpning, gikk 20 timer til før babyen var ute... Så ja, på en måte, skjønte at noe var i gang. Andre gangen begynte slimproppen å gå dagen før fødselen. Den dagen jeg fødte sto jeg opp og gikk på do og da kom resten av slimproppen. Gikk i dusjen og da kom riene. Dro på sykehuset noen timer senere, 4 cm åpning da, fødselen tok 7 timer.
Von Hertelhofen Skrevet 23. juli 2012 #19 Skrevet 23. juli 2012 Var hos jordmor på onsdagen. Hun sa at jeg kunne forvente fødsel innen helgen. Den dagen gikk også slimproppen. På torsdagen hadde jeg en del modningsrier. På fredagen begynte riene, og babyen ble født på lørdagen
skinnfilla Skrevet 23. juli 2012 #20 Skrevet 23. juli 2012 Her var det 5 timer fra null til jenta var ute. 10dager før termin. Kjente det pipla litt vann først. Trodde jeg pissa litt jeg.... Så litt murring i en halvtime , så ble det vondt! Rakk ikke verken epidural eller noe for jeg venta tre timer før jeg ringte og heiv oss i bilen. Første jenta tok gode 19 timer så trodde ikke helt det skulle skje noe. Fikk dritsjokk når hun plutselig ble født:)
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2012 #21 Skrevet 23. juli 2012 Første fødsel - tegningsblødning kl ti om morgenen, rier først ut på ettermiddagen Andre fødsel - tegnignsblødning kl ti om kvelden, rier et par timer etter..
JenteOgGutterMamma! Skrevet 23. juli 2012 #22 Skrevet 23. juli 2012 (endret) Har født 6 barn og har ikke hatt noen tegn til fødsel før det plutselig satte igang! Dei 4 siste har bare "ploppet" ut nesten uten vonde åpningsrier...så har bl.a født i sykebil ;-) Og med nr. 6 så hadde jeg 9 cm uten at jeg hadde vonde åpningsrier... så kroppen er noen ganger et mysterium! Lykke til! :-) Endret 23. juli 2012 av JenteOgGutterMamma!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå