Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er helt ny her, og tenkte jeg skulle starte med å si pent hei tïl alle sammen.

Litt om meg selv. Jeg er 30 år, jeg og min mann har vært sammen i mange år. At vi ønsket oss barn var aldri tvil, men det har liksom ikke passet inn. Vi ønsket å gjøre en del ting først. For å være ærlig, synes vi begge det var veldig all right å bare være oss to også. Jeg må også innrømme at jeg har gått noen runder med meg selv, da det alltid er et spennende prosjekt i innland eller utland på jobben som får meg til å si "nei, ikke enda". (Uansett hvordan man vrir og vender på det, blir man satt tilbake når man blir gravid.)

Uansett, jeg har innsett at jeg ikke blir yngre og vi ønsker begge to å skape en familie sammen. Når alt kommer til alt, er det hva som er viktig. Familie går jobben en høy gang. Derfor gikk jeg av pillen for nøyaktig 15 dager siden. Er utrolig spent på hva høsten byr på. Jeg har gått på pillen i 13 år sammenhengende, så jeg er klar over at det kommer nok til å ta tid. Er også veldig spent på hvordan kroppen min reagerer på å ikke ta piller. Eneste pille jeg har tar nå, er folat.

Synes det ikke er enkelt å snakke åpent om prosessen jeg går inn i nå ovenfor venner etc, så supert at jeg fant et bra forum

Jaja, det var meg. Gleder meg til å følge dere alle!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143956667-hei-her-er-jeg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Så koslig med flere nye. Jeg er også ny her inne, bare lest litt en måneds tid og skrevet noen få svar :)

Selv er vi så vidt i gang med å prøve på nr 3, etter lengre vurdering av om det var nok med de to vi har fra før. Men nå er vi i gang, men har ikke noe hast så prøver å ikke stresse. Tenker at vi har det godt med de to vi har om ting ikke skulle klaffe :)

Er selv i begynnelsen av 30-årene, så synes at det for vår del var på tide å satse nå om vi skulle ha flere.

Du har rett i det med jobb, det vi alltid være noe som skjer, og til slutt må en bare satse. Tror ikke du kommer til å angre på å stifte familie, spennede jobbting kan man alltids gjøre seinere - selv om man kanskje får en liten karriere-stopp/pause ;)

Hei! Så koslig med flere nye. Jeg er også ny her inne, bare lest litt en måneds tid og skrevet noen få svar :) Selv er vi så vidt i gang med å prøve på nr 3, etter lengre vurdering av om det var nok med de to vi har fra før. Men nå er vi i gang, men har ikke noe hast så prøver å ikke stresse. Tenker at vi har det godt med de to vi har om ting ikke skulle klaffe :) Er selv i begynnelsen av 30-årene, så synes at det for vår del var på tide å satse nå om vi skulle ha flere. Du har rett i det med jobb, det vi alltid være noe som skjer, og til slutt må en bare satse. Tror ikke du kommer til å angre på å stifte familie, spennede jobbting kan man alltids gjøre seinere - selv om man kanskje får en liten karriere-stopp/pause ;)

Så spennende!

Vi tenker heller ikke å stresse, men det er rart med det når man først har bestemt seg. For min del kommer plutselig spørsmålene om kan man egentlig få barn, hvor lang tid vil det gå og hva kan jeg gjøre for å bli raskere gravid. Før jeg vet ord av det, sitter jeg her og teller dager i måneden og fører notater ;)

Velkommen :)

Jeg vil bare legge til en liten ting (av erfaring). Før mitt forrige svangerskap hadde jeg gått på pillen sammenhengende i ca 10år. Men jeg ble gravid på første pp.

Så alt kan skje. Kan gå med engang eller det kan gå flere måneder/år.

Så masse lykke til :D

Så bra å høre at det ikke nødvendigvis ikke trenger å ta lang tid!

Jeg har veldig fokus på å ikke stresse, men før man vet ord av det begynner man å telle dager og føre kalender :)

Er rart med det, men når man først har bestemt seg er det lett å bli utålmodig. :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...