Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nå i uke 38+1 å går her enda å ruger (på tvillinger). Eller gå er noe eg knapt klare. Gjør så vondt i bekkenet. Slit me å finne en måte å ligge på når eg skal sove. Har i tillegg en blodprosent i underkant av 9 og totalt fri for jern og ferritin. Så sliten er bare forbokstaven. Både av å gå gravid og i mangel på blod. Om morran når eg står opp er eg så hoven i kroppen at eg knapt klare å åpne øyan, ser ut som noen som har slått til meg.

å det ser ut som de små har all verdens tid. å alle rundt meg spørr/maser om når tvillingene kommer å det sliter jo på meg også siden eg også venter, men gjør ikke ventetida noe kortere når alle maser. å nå har eg jo gått over ei uka lenger enn hva eg gikk me min første sønn, å han var alene. Har hatt to innleggelser på sykehuset å trodd at det var noe på gang men begge gangene gangene var det falsk alarm :( Håper bare noe skjer snart. Enten skikkelige rier eller at vannet går. Har ca 1-2 cm åpning. Men kommer liksom ikke videre.

Skal på kontroll og UL i morra håper dem gjør noe da. Min faste jordmor ønska for to uker siden at dem satt i gang fødselen da siden ho såg på meg at eg da var sliten. Sist kontroll ville dem gi meg jern i utgangspunktet men de på indremedisin ville ikke pga for stor risiko.Så nå håper eg at dem heller kan starte fødselen og gi meg blod og jern etter fødselen.

litt klaging pga mye frustrasjon :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler med deg. Håper vannet flommer snart :oP

Skrevet

Prøv å fokusere på hvor flink kroppen din er, og har vært! Du har klart å bære tvillingene så lenge, at de er best mulig rustet for livet utenfor magen. Du har knallharde dager nå, men du nærmer deg for hert minutt øyeblikket da det hele er over! Lykke til!!

Skrevet

Off kjære deg, måtte vannet fosse i natt :) tvi tvi :)

Skrevet

Å kjære vene, all sympati og bøyer meg i støvet. Synes det er tungt nok med EN, og har ikke hatt spes stor mage heller. 6 dager på overtid nå og så møkklei av å vente. De må vel kunne hjelpe deg når du har bært tvillinger så nærme termin!? Da fortjener du jaggu å få slippe nå! Lykke til!

Skrevet

er jo ganske så stolt over å klart å gå så lenge å vet jo de små har det best inne så lenge som mulig men nå er det TUNGT. På forrige jordmor kontroll var SF-målet på 48-50 cm alt etter over hvilket barn dem målte så er på størrelse me en mamut snart hihi. Men nå håper dem hjelper meg igang vist ikke vannet renner snart av seg selv :)

Skrevet

Så fantastisk at du har gått så lenge med tvillinger! :)

Er det ikke ganske vanlig å sette i gang fødsel eller få keisersnitt en god stund før termin når man venter to?

Synes så absolutt at du har god grunn til å klage. Håper du ikke må vente altfor mye lengre nå :)

Skrevet

Føler med deg. Sleit litt med nattesøvn for ett par uker siden. Plutselig siste uken sover jeg som en Stein. Bare 2 tisseturer om natten. Er 38+4 nå og egentlig klar etter helga. Men du skal få all mitt fødestøv. For kan godt gå litt lengre....

Krysser fingra for at du føder før meg :-) masse lykke til når to små mirakler ønsker å trekke sine første åndedrag ;-)

Skrevet

På noen sykehus starter dem fødselen eller gir keisersnitt fra uke 36, men ikke i Tromsø :( men håper virkelig dem gjør noe i morra da :) En lege sa at hadde det ikke skjedd noe til 1 aug så blei dem å gjøre noe da har eg ei uka igjen. Men håper jo at det skjer før 1 aug.

Med tanke på at første mann kom 3 uke før termin og sleit me å puste selv så er eg stolt over å klart å kommet meg så langt.

Er de siste ukene/dagene at det har vært vanskelig å sove. Sover noen timer så er eg våken i flere timer, men sovner igjen tidlig på morran 6-7tida å da sover eg gjerne til en plass mellom 11 og 13 da uten nesten å være våken hihi

Skrevet

Og jeg som hadde håp om å få en dato mellom uke 37-38 med mine... Da er vel det bare å glemme. Jaja. Misunner deg hvertfall ikke. Jeg er i fin form ennå (er jo tre uker etter deg) Håper det setter i gang i løpet av veldig kort tid. Skal sende alle gode fødetanker nordover.

Skrevet

er de siste 2-3 ukene som har vært tung og tøff. Følte det nesten kom over natta. Familien såg det mye på meg fra lørdag 7 juli til vi møttes noen daga senere, for da på bursdagen til bestemora mi var formen enda fin, var tungt men ikke sånn tungt som det er nå.

Men noen steder så setter dem i gang tidligere, men her i nord er dem TREIG det gjelder om det er bare en også :/

Skrevet

Å himmel, føler veldig veldig med deg...

Fikk satt min egen situasjon i perspektiv ogsÅ, og det har jeg nok litt godt av her jeg sitter og "synes synd" pÅ meg selv.

Masse masse lykke til, og hÅper som mine medskribenter her inne at vannet gÅr i natt.

Klemmer

Skrevet

Sympatien flyg fra Balsfjord og oppover tell Finnsnes tell dæg!

Vet du ka, æ syns du e fantastisk flink som hold ut. Tænk d e to små mirakel inni dær, og du har klart å holdt dæ i dett gode skinn i 38 uke! Du klare to uke tell! GOOOOOOOO SUNRUN!!!!!:D

Skrevet

Har ikke frustrasjonen vært stor før så er den ENORM nå. Akkurat kommet fra kontroll på sykehuset å den jævla legen mente at formen min var alt for fin til å gjøre noe. At eg har lagt på meg ca 15 kg på under 3 uker og blodtrykk som stiger og LAV blodprosent såg han ikke på. Han såg bare på at barna hadde det bra. En lege tidlig i svangerskapet sa at eg skulle bli satt i gang 1 aug, men denne dusten, sa tidligst dagen før termin altså to uker til. Lure på korsen eg skal klare det, er jo en kamp å klare å gå på do. Så korsen han kunne si min form er fin fatte eg ikke.Barna er nå ca 3 og 3,4 kg. Ikke rart det er tungt :(

Gla eg skal til mi faste jordmor på torsdag, håper ho kan hjelpe meg :D ho håpet for to uker siden at dem satt meg i gang da men den gang ei. Men håper virkelig at ho kan hjelpe meg på torsdag, enten me stripping eller noe annet, blir sååååååååååååååååååååå lei. Mest lyst å låse meg inne å gråte.

Skrevet

Nei, vettu hva. Det der syns jeg nesten er på grensen til uforsvarlig. Du skal tross alt ha litt krefter til å føde disse barna og til tiden etterpå. Dagen før termin...det er helt uholdbart spør du meg. Og når de er så store nå er det da vel ingen fare at de kommer ut. Mener de det er større påkjenning eller fare for komplikasjoner hvis de setter det i gang eller?? Jeg er litt frustrert selv etter kontroll i dag da jeg nærmest ble lovet keisersnitt sist når begge ligger i seteleie mens i dag mente legen (en annen lege enn sist) at vaginal fødsel ikke var noe stress. Hørtes ikke ut som jeg skulle forvente å få keisersnitt nei... Men din situasjon setter dette litt i perspektiv :) Skal ikke klage. Hehe. Håper virkelig det starter av seg selv for deg snart. Og hvis ikke så håper jeg lege eller jordmor kan presse på litt. Etter beskrivelse av din form er den IKKE bra. Jisses.

Skrevet

Enig med den over her... Dette høres uforsvarlig ut!

Jeg ville ringt noen andre for em second opinion!

Skrevet

Har heldigvis time hos mi faste jordmor på torsdag og vet ho blir å syns syns i meg å håper ho kan hjelpe meg i gang, omså litt stripping. Har jo 1-2 cm åpning og moden mormunn. Men kommer jo ikke lenger gått sånn nå i 3 uke nå.

skjønne ikke hva risikoen me å sette meg i gang nå er kontra å vente til termin. Alle andre leger har jo sagt i flere uker at kommer dem nå så gjør det ikke noe fordi dem er stor og fin.

Ane ikke helt kor eg skal hente krefter til en fødsel, og ikke minst tida etterpå, er jo singel så har jo ingen som er der for oss. Eller mamma, søsken og venner stiller opp men blir jo ikke det samme som en mann. Legen i dag var jo også negativ til blodoverføring eller venofer etter fødselen. Nå glede eg meg virkelig til dem er ute å vet at blodet er under kontroll, lite blod/jern har eg jo slitt me i år før eg blei gravid. Da tok det månder før formen var bra etter påfyll av venofer. Lure på korsen det skal bli nå me to små å skal ta seg av samtidig

Skrevet

Æ hadde lagt mÆ ne å skrekke tell jordmora! D må jo vÆre nåkka ho kan gjøre førr å hjelpe dÆ å komme gjennom systemet?!

Skrevet

Høres helt forferdelig ut. Jeg hadde krevd og snakket med en annen lege på sykehuset og forklart grundig hvordan formen er, dette er absolutt ikke akseptabelt.

Du skal tross alt klare og gjennomføre en fødsel og tiden etterpå ikke minst.

Skrevet

Eg skal virkelig klage til jordmora når eg skal på kontroll på torsdag, vurdere en tur innom imorra også. for å se om dem kan gjøre noe.Men me min flaks så er det ho svenske sommervikaren som ikke forstår norsk. Men har heldigvis time på torsdag hos mi faste jordmor og ho tror eg nok har symptati for meg å blir å gjøre det ho kan, men om ho tar vannet vet eg ikke, men ååååå kor eg skulle ønske ho kunne gjort det :D

Skrevet

Du, æ har ei venninna som fødte i morrest, ei vikka før termindato. Ho har vært på to akupunkturbehandlinge nede på Olsborg hos ei kjæmpekoselig dama som heite Hege Gjerdrum.

Kan jo være verdt å prøve hvis du har muliheit?

æ va me første gangen ho va der, og d verka veldi lovanes. Ho har holdt på i 11 år som akupunktør, og jobba som sykepleiar tiliar.

Her e nettsida hennes: http://www.din-akupunktor.com/

æ skal ringe dit i dag tenkte æg:D

Håpe d kan hjelpe på motivasjon din, iallefall littegrann?

Skrevet

skal ta kontakt me ho etter at eg har vært hos mi faste jordmor i morra, skal ringe å høre om ho kan være på jobb i dag. Kansje ho kan være behjelpelig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...