Anonym bruker Skrevet 23. juli 2012 #1 Skrevet 23. juli 2012 Jeg har fått skikkelig øreverk, var gørrvondt men smerten ble plutselig borte på fredag. Jeg tror kanskje trommehinnen sprakk siden det kom puss ut av øret...? Var hos lege og tok crp, den var såpass forhøyet og ørebetennelsen så tydelig at jeg måtte ha antibiotika. Nå har jeg gått på antibiotika siden fredag og smerten er borte, men jeg har fremdeles en følelse av dott i øret og det er et voldsomt sus inni der. Virker også som hørselen er forsterket for alle høye lyder er direkte ubehagelig og jeg begynner bli så sliten av dette. Andre som har hatt ørebetennelse som voksen, er denne susingen normalt? Vær så snill å si at det går bort snart da, jeg blir jo gaaal. Legen sa det kom til å være tett noen dager før det løsnet, vil det si at suset blir borte når dott-følelsen forsvinner? Dette var noe skikkelig dritt altså, skjønner godt at småbarn med øreverk skriker, har lyst til å hyle selv jeg!
Gjest Kira med en av hver Skrevet 23. juli 2012 #2 Skrevet 23. juli 2012 Jeg hadde akkurat det samme nå i våres! Kjempe vondt i det ene øret, legen sa at det var ørebetennelse og ga meg antibiotika. Hadde også dott i øret og en type suselyd. Holdt på å bli gal av det!!! Og må dessverre si at det varte i nesten 3 uker før det gikk mer og mer bort. Så håper det ikke varer så lenge hos deg.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2012 #3 Skrevet 23. juli 2012 Håper for din del at susinga i ørene blir borte! Det sier jeg fordi jeg vet hvor slitsomt det er å ha evig sus i ørene. Også kalt tinnitus. Har hatt det de siste 3-4 årene, og regner ikke med at det forsvinner. :-(
uhhuhher Skrevet 23. juli 2012 #4 Skrevet 23. juli 2012 Hadde skikkelig øreverk i vinter, og det tok lang tid før dotten forsvant. Husker ikke helt, men i hvert fall et par uker etter antibiotikastart.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2012 #5 Skrevet 23. juli 2012 Jeg sliter med øresus nå to år etter at min ørebetennelse gikk over...
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2012 #6 Skrevet 23. juli 2012 Tusen takk for svar, godt å høre at susingen er normal. Jeg fikk litt hetta her for jeg har nemlig også tinitus, har hatt det i mange år, men nå som jeg fikk ørebetennelse ble lyden ti ganger så høy i tillegg til dotten og lydømfintligheten. Jeg ble livredd for at tinnitusen min skulle bli så forverret, det hadde nesten blitt ulevelig tror jeg.... Så nå håper jeg at jeg i løpet av en uke eller tre er tilbake til min vanlige (slitsomme) tinnitus som tross alt er mye lavere og mindre plagsom enn lyden jeg hører nå. HI
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2012 #7 Skrevet 23. juli 2012 Jeg sliter med øresus nå to år etter at min ørebetennelse gikk over... å æsj, ikke si det da. Jeg har allerede et "traume" på hørselen og trenger virkelig ikke flere. Krysser fingrene for at denne høye lyden blir borte og jeg går tilbake til min vanlige tinnitus som er mye mye lavere snart altså... HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå