Gå til innhold

Flere med lavtliggende morkake??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.. Er snart i uke 33, og var på kontroll idag for å sjekket om morkaka hadde flyttet på seg, noe den ikke hadde gjort.. Må da på ny kontroll om 1 mnd.. Noen flere som er i samme situasjon... Veldig spent på om den flytte på seg om 1 mnd eller ikke...

Ida

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Heisann.. Er snart i uke 33, og var på kontroll idag for å sjekket om morkaka hadde flyttet på seg, noe den ikke hadde gjort.. Må da på ny kontroll om 1 mnd.. Noen flere som er i samme situasjon... Veldig spent på om den flytte på seg om 1 mnd eller ikke... Ida
Hei, jeg er i samme situasjon som deg. Nesten hvertfall :) Jeg er 30+1 idag og var sist på en kontroll for en uke siden og da hadde den ikke flyttet seg.. skal på en ny sjekk på Torsdag. Jeg blir fulgt opp ekstra godt siden jeg var innlagt på sykehuset pga blødninger ..

Må du vente med ny kontroll helt til du er 37 uker på vei?

Jeg trodde de tok den avgjørelsen litt tidligere..:)

Hatt noen blødninger da?

Skrevet

ja 36-37... syns kanskje det var litt lenge å vente men, aner ikke hva som er normalt jeg.. Men er kanskje bedre å forberede seg på KS, og heller blir glad om å få føde normalt om den har flyttet på seg i løpet av 1 mnd

Skrevet

Jeg hadde foranliggende morkake helt til UL nå i uke 37, da sa jordmora at det var god margin siden den nå ligger på fremre vegg.

Jeg hadde på en måte forberedt meg litt på KS... og kjenner nå at tanken på normal fødsel skremmer meg litt... Men for seint å angre seg nå, får bare ta det som det kommer :-)

Lykke til!

Skrevet

Jeg skal også sjekkes for det denne uken, er i uke 32 nå. Krysser fingrene for at den har flyttet seg, jeg er veldig lite keen på KS....

Skrevet

Skjønner jeg godt... Lykke til....

Skrevet

Her har det gått fra å sette ks dato til å vurdere det til at morkaka faktisk kan flytte nok på seg til at jeg kan føde vanlig. Er nå i uke 36 og gleder meg til å få vite med sikkerhet hva som skjer, liker ikke å gå å lure på dette nå mot slutten når jeg føler jeg merker det ene og andre...er litt redd for fødsel og plutselig hastesnitt :(

Skrevet

Jordmoren som jeg går til kontroller hos, var meget bestemt på at jeg måtte få et svar da jeg skulle inn til UL i uke 37, hun mente også at jeg allerede burde fått en bekreftelse eller noe fra sykehuset om hva det ble til av KS eller vanlig fødsel.

Så vær bestemt når du er på UL nå :) Jeg måtte spørre ul-jordmoren flere ganger da jeg ikke helt skjønte hva hun sa... Mulig det var mere dårlig språkferdigheter av henne, men uansett... Jeg har lært å heller spørre en gang for mye :P

Skrevet

Ja, får være bestemt på det ved kontrollen i neste uke. De har jo også påpekt flere ganger at man jo helst ikke vil ha hastesnitt. Blir jo litt forskjellige leger man møter på så blir spennende å se hva den neste sier (vet det blir en ny en ved neste kontroll).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...