Gå til innhold

erfaringer med tøying av livmora?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på overtidskontroll idag og jordmora tøyde og dro i hinnene..etter det har slimproppen kommet ut og det kjennes litt brennende og sviende ut deroppe nå..

Er det noen som har erfaringer med dette? Er det stor sjangs for at det setter igang fødsel? vet ikke om jeg har så lyst til å bli satt igang..fikk ny time om 3 dager, så skulle gjerne ha kommet naturlig igang før det..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det kommer litt an på om du er moden eller ei. Sist ble jeg "strippet" eller "tøyd" 2 ganger før det skjedde noe. Siste gangen var 1 dag før termin og gutten var ute senere på kvelden :-)

Var til kontroll i dag,, har 11 dager igjen og har regelmessige kynnere. ble sjekket, og der var det 1-2 cm åpning samt meget modent. Jordmor spurte om hun skulle "tøye", jeg har det ikke så travelt enda med å få ut prinsessa, så jeg sa bare "litt" :-) Spennende å se hva som skjer i løpet av kvelden. :-)

Lykke til, og håper du slipper å bli satt i gang.

Skrevet

ja, det er sikkert veldig individuelt..hun sa det var modnet noe, men ca 1-2 cm åpning bare..syns det stikker veldig, men var ikke vondt når hun tøyde..hun tok kanskje ikke så hardt i..

Skrevet

ja, det er sikkert veldig individuelt..hun sa det var modnet noe, men ca 1-2 cm åpning bare..syns det stikker veldig, men var ikke vondt når hun tøyde..hun tok kanskje ikke så hardt i..

hadde de sånn jeg også. Kom tilbake tre dager etterpå og da fikk jeg en modningspille på morningen og det var alt som skulle til :) så det kan bli en vanlig fødsel selvom det blir igangsatt på sykehuset :) lykke til :)
Skrevet
Tror det kommer litt an på om du er moden eller ei. Sist ble jeg "strippet" eller "tøyd" 2 ganger før det skjedde noe. Siste gangen var 1 dag før termin og gutten var ute senere på kvelden :-) Var til kontroll i dag,, har 11 dager igjen og har regelmessige kynnere. ble sjekket, og der var det 1-2 cm åpning samt meget modent. Jordmor spurte om hun skulle "tøye", jeg har det ikke så travelt enda med å få ut prinsessa, så jeg sa bare "litt" :-) Spennende å se hva som skjer i løpet av kvelden. :-) Lykke til, og håper du slipper å bli satt i gang.
Hvordan er det dere får til å bli sjekket sånn? Jeg har aldri fått en underlivsundersøkelse ifm svangerskapet - og har to raske (en styrtfødsel) fødsler bak meg ca 14 dager før termin.

Nå venter jeg nummer 3, og er i uke 35. Har kraftige kynnere med nedpress, og føler selv at jeg "åpner" om jeg kan si det sånn. Det er likevel aldri prat om å bli sjekket for modning eller noe sånt. Er det jordmor/lege som selv foreslår det? Husker jeg spurte med nummer 2 sist, men da sa det ikke var vanlig å kjenne etter modning (var da i uke 38). Fødte på 20 minutter noen dager etterpå, stående med alle klærne på i korridoren på sykehuset. Skulle ønske jeg fikk noe forvarsel/sjekk i forkant denne gangen, men opplever at helsepersonell er veldig restriktive? Nå har jordmor/fastlege uansett ferie til jeg er i uke 38, og jeg regner med vikarene ikke gjør noe slikt uansett. Synes det er litt skummelt å ikke vite om jeg egentlig går med flere cm åpning og har en styrtfødsel på gang igjen.

Skrevet
Tror det kommer litt an på om du er moden eller ei. Sist ble jeg "strippet" eller "tøyd" 2 ganger før det skjedde noe. Siste gangen var 1 dag før termin og gutten var ute senere på kvelden :-) Var til kontroll i dag,, har 11 dager igjen og har regelmessige kynnere. ble sjekket, og der var det 1-2 cm åpning samt meget modent. Jordmor spurte om hun skulle "tøye", jeg har det ikke så travelt enda med å få ut prinsessa, så jeg sa bare "litt" :-) Spennende å se hva som skjer i løpet av kvelden. :-) Lykke til, og håper du slipper å bli satt i gang.
Hvordan er det dere får til å bli sjekket sånn? Jeg har aldri fått en underlivsundersøkelse ifm svangerskapet - og har to raske (en styrtfødsel) fødsler bak meg ca 14 dager før termin.

Nå venter jeg nummer 3, og er i uke 35. Har kraftige kynnere med nedpress, og føler selv at jeg "åpner" om jeg kan si det sånn. Det er likevel aldri prat om å bli sjekket for modning eller noe sånt. Er det jordmor/lege som selv foreslår det? Husker jeg spurte med nummer 2 sist, men da sa det ikke var vanlig å kjenne etter modning (var da i uke 38). Fødte på 20 minutter noen dager etterpå, stående med alle klærne på i korridoren på sykehuset. Skulle ønske jeg fikk noe forvarsel/sjekk i forkant denne gangen, men opplever at helsepersonell er veldig restriktive? Nå har jordmor/fastlege uansett ferie til jeg er i uke 38, og jeg regner med vikarene ikke gjør noe slikt uansett. Synes det er litt skummelt å ikke vite om jeg egentlig går med flere cm åpning og har en styrtfødsel på gang igjen.

Huff, rart at de ikke sjekker deg da! :-/

Jordmor spurte om jeg ville at hun skulle sjekke, men hun setter i tillegg akupunktur. Mulig det er pga at hun skal vite hvilke nåler hun skal sette? Synes selv det er greit å vite at alle kynnerne gjør jobben sin!

Mulig det er lettere å få en vikar til å sjekke. Kanskje du kan ta en "spansk en" å si at det har dere snakket om å sjekke!?

Uansett lykke til! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...