Mammahjerte Skrevet 23. juli 2012 #1 Skrevet 23. juli 2012 Jeg er i uke 37 har planlagt hjemmefødsel. Selv om jeg er trygg på den avgjørelsen så er jeg veldig spent! Hadde vært fint å høre fra flere i samme situasjon.
VinterSol+2 Skrevet 23. juli 2012 #2 Skrevet 23. juli 2012 Her planlegges hjemmefødsel ja! Er 31 ukerpå vei idag, og kjenner at jeg er spent på om lilleholder seg inne lenge nok til at det blir hjemme eller ikke!(fødte prematurt sist) dette er min fjerde fødsel, men første hjemme. Enn du?
Gjest Flora med nr 3 <3 Skrevet 23. juli 2012 #3 Skrevet 23. juli 2012 Hadde planlagt hjemmefødsel med nr 2. Men gikk over tiden og var på kontroll på sykehuset for å sjekke om jeg fremdeles kunne føde hjemme etter de 7 dagene overtid. Da fikk jeg vite at blodtrykket var høyt... Men det var ikke rart for 2 1/2 time etterpå var han ute... På sykehuset. Nå har vi rett og slett valgt sykehus fordi det ble litt mye styr i forkant av fødselen sist. Men besøk av JM, ferieavvikling for hjemme JM. NAV som ikke skjønner noen ting. Og fødekaret mitt som jeg hadde kjøpt inn er ødelagt Så vi drar på sykehuset og føder og drar rett hjem. Reise heller inn igjen etter 3 dager for føllingprøve og hørseltest. Gjorde vi sist også. Lykke til alle hjemmefødere! Merker at jeg nå ( strax uke 38) gjerne sku født hjemme alikevel :-)
mimmitiltre Skrevet 23. juli 2012 #4 Skrevet 23. juli 2012 her var det egentlig planlagt hjemmefødsel, men vi ble aldri helt sikre og valgte derfor sykehusfødsel..kanskje hjemmefødsel neste gang..
Mammahjerte Skrevet 23. juli 2012 Forfatter #5 Skrevet 23. juli 2012 Dette er min 3 fødsel men første hjemme. De to første var uten drugs og jeg satt igjen med en følelse av at dette kunne jeg gjort hjemme. Så nå gjør jeg det! Det er litt forberedelser med jordmor og ting som må være på plass, men det syntes jeg er overkommelig. Nå har jeg akkurat tippet tre uker før termin og hodet er festet nedover, så hjemmefødsel er i boks. Jeg er spent på hvordan det vil oppleves å føde hjemme i eget hjem. Både under selve fødselen men også dagene etter. Jeg gleder meg!! Jordmora rydder, vasker og hjelper til etter baby har kommet og reiser. Da er det bare den lille,min kjære og jeg igjen og kan nyte roen sammen i egen seng.
MilaMila Skrevet 23. juli 2012 #6 Skrevet 23. juli 2012 Skulle ha hjemmefødsel med nummer fire,men pga veksten på slutten ønsket de at jeg fødte på sykehuset.selvom det ikke skulle være noe problem med hjemmefødsel da alt annet så normalt ut. Veldig glad for at jeg fulgte rådet (så holder jeg resten for meg selv her hvor det bare er fødeklare kvinner)
Netti*** Skrevet 23. juli 2012 #7 Skrevet 23. juli 2012 Jordmor her mener jeg burde ha det. Siden de to siste fødslene har gått knirkefritt men kjapt. Har over en time til sykehuset. Men jeg tørr ikke. Flere grunner til det og har også dessverre kjente med dårlig erfaring. Men må jo være veldig spesielt å føde hjemme i eget hus :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå