Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har prøvd i flere uker, men har ikke blitt.. Så i går kveld fikk jeg plutselig panikk og pakket den på 5 min!;) her er hva jeg pakket: en gravidbukse, en stor og god bukse med strikk i livet, en amme t- skjorte og en ammesinglet. En cardigan og en lang genser. Truser,sokker, et par ullvangsokker, hårføner, toalettsaker,ammeinnlegg en smokk, en liten håndvifte og kamera. Varmeflaske,helsekortet, en dorull,lader og paracet. Noe mer jeg bør ha med?:) skal kjøp meg vannflaske med tur og lurer på å ha med ørepropper og slik maske foran øynene og mp3 spiller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har også planer om å ha med litt babytøy, brystvortekrem, lactasyd underlivsvask punpeskum, leppepåmade.

Du har pakket det man trenger. Har skrevet en liste jeg, og da har jeg dette i tillegg

Skrevet

De såpene har jeg også pakket, ligger i toalettsakene:) skal bare ha med hentesett jeg, syns det er litt koselig at de bare ligger i body og teppe på sykehuset, liker å se på de små små fotene:)) vet ikke hvor liten el stor babyen blir så pappaen får ta med hentesett i riktig str:)

Skrevet
Har prøvd i flere uker, men har ikke blitt.. Så i går kveld fikk jeg plutselig panikk og pakket den på 5 min!;) her er hva jeg pakket: en gravidbukse, en stor og god bukse med strikk i livet, en amme t- skjorte og en ammesinglet. En cardigan og en lang genser. Truser,sokker, et par ullvangsokker, hårføner, toalettsaker,ammeinnlegg en smokk, en liten håndvifte og kamera. Varmeflaske,helsekortet, en dorull,lader og paracet. Noe mer jeg bør ha med?:) skal kjøp meg vannflaske med tur og lurer på å ha med ørepropper og slik maske foran øynene og mp3 spiller.

Gå definitivt for øreproppene! De er livreddende når man skal ha noen sårt tiltrengte minutter på øyet og naboen har hosteanfall eller snorker høyt...

Skrevet

Den bagen er et mysterium innimellom :P

Med første så hadde jeg med mye unødig på sykehuset så er bedre forberedt på hva som skal i bagen denne gang :)

Skrevet

Hvorfor varmeflaske? Min bagg er nok mindre enn din. Skal pakke min også nå.

Siden det begynner å nærme seg veldig, 12 dager og jeg har fått alle 3 før termin og legen mente både mage og baby var langt nede så nå kommer han snart så skal jeg pakke :-)

Sneik meg på jobb i dag og fikk gjort masse, så føler meg endelig klar til å ta i mot babyen min :-)

Skrevet

Badekåpe er veldig kjekt å ha med:)

Skrevet

Har en liten bag,men fikk plass til alt:) (syns det er litt flaut å komme med en stor bag selv om innholdet er det samme:p...) varmeflaske tar jeg med som lindring mot ryggsmertene. Mange sykehus har risposer, vet ikke om mitt har det og varmeflaska mi har ingen andre brukt, den er større enn rispose så den dekker mer av ryggen også tror jeg den holder varmen lenger( over en hel natt) babyen kan også låne den når den kommer ut, men de har til utlån om den trenger det:)

Skrevet

Så koseleg å høra om fleire som pakker :) Eg har pakka 2 bager, ein til baby og ein til meg (+mannen, sjølv om dei sjelden får bli)

Til Babyprinsen har eg pakka i Simo stelelveska: 2 bleier, og mini størrelse av stelleprodukta ( av det som me får i gratispakkene) + neglesett(hehe, er ikkje tenkt å ta det i bruk, men var så skjønt- fann på barnas hus- er rettogslett utruleg stas å pakka til et lite menneske! :) ) har elles med hentesett- mamma har strikka, og to andre kjøpe sett i tilfelle hentesettet er altfor stort, nokre par sokkar, nokre huer, et par bodyer og pysj, samt gulpeklut i 3 forsekjllige varianter, ein vaska koseklut/bamse, slite tynne tynne "votter" i tilfelle lange negler, for å unngå kloring. Dette høres ekstremt mykje ut, men det ser nett og fint ut i simobagen, den er ikkje særlig stor. Ein veit jo ikkje- om ein plutseleg må vera der nokre dagar. ( sjølv om eg har forstått at det er vanleg å bli kasta ut)

Min bag er ei anna stelleveske eg fekk i ein klubb. Har pakka gedigne truser, bind, sjølv om eg tar sikte på bleier. To ammebh i forskjellig str, to ammetoppar, gravid joggebukse, tjukkesokkar, sokkar, hårstrikk, lypsyl (anbefalt på kurset, bruker elles aldri)mynter og litt penger- parkering og kiosk, penn og blokk, pinkode til mobilen, øyretelefoner, ørepropper, toalettsaker: Alt eg likar overført til miniatyrflasker, eks beste shampo. Almanakk, ukeblad. Også med ein bodybutter til evt. masasje, mjukt tørkepapir- men tok heller tissue eller kva det heiter, sidan dorull tar slik plass. Har med tannkost, sokkar , bokser og t skjorte til mannen. Det kan visst bli ein svett opplevelse for dei og. Har kjøpt ny telefon som har kamera som er godt.

Det eg manglar er fine (store) klede til meg til heimreise, fønar, forfriskningar og helsekort. "at føda utan redsla" badekåpe. Tenkte berre ligga ein lapp oppå bagen om at det mangler. Ikkje så enkelt å pakka det enno.Bagen er ikkje så stor, så tenker ikkje at dette skal bli pinlig. Vanskelig å sei kva betydning bagen har der og då, men me vil kansekj oppleva den som ein form for omsorg som kan vera ei trøyst. Dei siste dagane har eg hatt så forferdeleg vondt i ryggen. Det er utruleg demotiverande. får meg til å ønska epidural alt no :)

Skrevet

Paracet reknar eg med å få der. Er avhengig av varmeflaske- har hatt ogd lindring av den no siste dagane. Men veit at dei ahr det på sjukehuset.

Skrevet

Nei- skal faktisk ta med paracet til mannen min. Takk for tipset!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...