Anonym bruker Skrevet 23. juli 2012 #1 Skrevet 23. juli 2012 Skal begynne med et nytt og bedre kosthold, og en stor del av det vil si å kutte pepsi max. Men jeg er ikke noe glad i vann, verken med smak eller kullsyre. Så da lurer jeg på hva jeg kan drikke? Er f,eks. saft eller juce bedre enn pepsi max?
Gjest Ziva Skrevet 23. juli 2012 #2 Skrevet 23. juli 2012 Saft med lite sukker i. Hva med vann med "smak" eller farris.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2012 #3 Skrevet 23. juli 2012 Kommer jo an på hva du vill, tenker nå jeg? Juice har jo mye mere kalorier enn pepsi max, men bytter du til en variant uten Kunstig tilsatt sukker er det jo sundt... likevell, de kaloriene og næringstoffene kan du fint få fra kosten. Saft er enten full i sukker, eller med kunstig søtning, med andre ord, du kan like gjerne drikke brus! Så vann er jo alternativet om du skal tjene på det, både helsemessig og mtp kalorier.
vaggle Skrevet 23. juli 2012 #4 Skrevet 23. juli 2012 finnes så mange typer saft en av ''smakene'' må du vel like og vann ... er jo godt da ...kjent etter i siste ?????
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 23. juli 2012 #5 Skrevet 23. juli 2012 Drikk saft og melk. Men saft med naturlig sukker og ikke aspartam. Tviler på at du raser opp i vekt av 2 glass sukkerholdig saft om dagen.
3 små skatter Skrevet 23. juli 2012 #6 Skrevet 23. juli 2012 Fun light...året smak er kjempe god Ingen kalorier. Juice er det mye sukker i, så skal du drikke det så kjøp Mana juice, det er den reneste versjonen og inneholder mindre sukker og mere vitaminer
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 23. juli 2012 #7 Skrevet 23. juli 2012 Fun light...året smak er kjempe god Ingen kalorier. Juice er det mye sukker i, så skal du drikke det så kjøp Mana juice, det er den reneste versjonen og inneholder mindre sukker og mere vitaminer Fun light er full av aspartam. Hjelper lite at den ikke inneholder kalorier, ungene i huset får ikke lov å drikke verken cola light/zero eller fun light på grunn av de kunstige stoffene som er helsefarlige.
3 små skatter Skrevet 23. juli 2012 #8 Skrevet 23. juli 2012 Fun light...året smak er kjempe god Ingen kalorier. Juice er det mye sukker i, så skal du drikke det så kjøp Mana juice, det er den reneste versjonen og inneholder mindre sukker og mere vitaminer Fun light er full av aspartam. Hjelper lite at den ikke inneholder kalorier, ungene i huset får ikke lov å drikke verken cola light/zero eller fun light på grunn av de kunstige stoffene som er helsefarlige. Kan jo ikke være helt hysterisk da, og god er den Jeg har svangerskapsdiabetes og da er den en velig god erstatning når man vil ha noe som smaker godt og som ikke gir stigning i blodsukkeret.
Gjest -ia- Skrevet 23. juli 2012 #9 Skrevet 23. juli 2012 Lag ferdige mugger med isvann å ha i kjøleskapet. Smaksett dem med litt andre smaker enn det du har prøvd før, prøv feks agurkskiver, jordbær kuttet i skiver, kiwi, sitronmelisse, grønt eple etc. Ha en drikkeflaske med tut på pulten på kontoret feks, plutselig har du drukket en hel vannflaske. Disse to tingene kan hjelpe deg å venne deg til å drikke vann som tørstedrikk, og faktisk at du blir å like det etterhvert. Da kan du prøve å gå over til Farris med smak. Hvis dette blir for vanskelig ville jeg prøvd med feks eplejuice blandet med vann. Første uke har du mest eplejuice og minst vann, så gjør du gradvis mengden med eplejuice mindre og vannmengden større til du til slutt fjerner eplejuicen. ønsker deg masse lykke til, jeg var selv BRUSfri i tre år, og når du har kommet over verste kneika så vil du nok ikke savne det! Unner meg selv litt brus nå i graviditeten siden jeg ikke kan drikke alkohol da.... Var veldig godt med en cola etter tre år uten, men går nok tilbake til gamle rutiner når jeg kan bytte ut cola'en med et glass vin igjen! Kjør på!
Major HotLips Houlihan Skrevet 23. juli 2012 #10 Skrevet 23. juli 2012 Hvis du drikker Fun Light, så kan du like godt drikke Pepsi Max også. Aspartam øker matlysten og hjelper dårlig hvis du skal slanke deg. Det beste er vann
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2012 #11 Skrevet 23. juli 2012 Fun light...året smak er kjempe god Ingen kalorier. Juice er det mye sukker i, så skal du drikke det så kjøp Mana juice, det er den reneste versjonen og inneholder mindre sukker og mere vitaminer Fun light er full av aspartam. Hjelper lite at den ikke inneholder kalorier, ungene i huset får ikke lov å drikke verken cola light/zero eller fun light på grunn av de kunstige stoffene som er helsefarlige. Kan jo ikke være helt hysterisk da, og god er den Jeg har svangerskapsdiabetes og da er den en velig god erstatning når man vil ha noe som smaker godt og som ikke gir stigning i blodsukkeret. du er klar over at flere typer kunstig søtning gir samme blodsukkerstigning som sukker?
3 små skatter Skrevet 23. juli 2012 #12 Skrevet 23. juli 2012 Fun light...året smak er kjempe god Ingen kalorier. Juice er det mye sukker i, så skal du drikke det så kjøp Mana juice, det er den reneste versjonen og inneholder mindre sukker og mere vitaminer Fun light er full av aspartam. Hjelper lite at den ikke inneholder kalorier, ungene i huset får ikke lov å drikke verken cola light/zero eller fun light på grunn av de kunstige stoffene som er helsefarlige. Kan jo ikke være helt hysterisk da, og god er den Jeg har svangerskapsdiabetes og da er den en velig god erstatning når man vil ha noe som smaker godt og som ikke gir stigning i blodsukkeret. du er klar over at flere typer kunstig søtning gir samme blodsukkerstigning som sukker? Jeg får ikke noe stigning ihvertfall!!
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2012 #13 Skrevet 23. juli 2012 Fun light...året smak er kjempe god Ingen kalorier. Juice er det mye sukker i, så skal du drikke det så kjøp Mana juice, det er den reneste versjonen og inneholder mindre sukker og mere vitaminer Fun light er full av aspartam. Hjelper lite at den ikke inneholder kalorier, ungene i huset får ikke lov å drikke verken cola light/zero eller fun light på grunn av de kunstige stoffene som er helsefarlige. Kan jo ikke være helt hysterisk da, og god er den Jeg har svangerskapsdiabetes og da er den en velig god erstatning når man vil ha noe som smaker godt og som ikke gir stigning i blodsukkeret. du er klar over at flere typer kunstig søtning gir samme blodsukkerstigning som sukker? Eksen sin forrige dame gikk mye opp i vekt av cola (drakk 2 liter daglig). For å slanke seg byttet hun ut cola med cola light/pepsi max, og gikk selvfølgelig ikke ned i vekt av den. Så jeg tror nok at helsemessig gevinst ved å proppe kroppen full av aspartam er overdrevet. Hadde jeg vært deg som har svangerskapsdiabetes, så hadde jeg kuttet ut alt med aspartam. Ble frarådet av jordmor å drikke noe av det, siden det kan gi skader på fosteret i mye større grad enn sukker.
Gjest Mentha Skrevet 23. juli 2012 #14 Skrevet 23. juli 2012 Ren fruktjuice blandet med farris naturell drikkes endel her i huset Kjempegodt og friskt!
3 små skatter Skrevet 23. juli 2012 #15 Skrevet 23. juli 2012 Fun light...året smak er kjempe god Ingen kalorier. Juice er det mye sukker i, så skal du drikke det så kjøp Mana juice, det er den reneste versjonen og inneholder mindre sukker og mere vitaminer Fun light er full av aspartam. Hjelper lite at den ikke inneholder kalorier, ungene i huset får ikke lov å drikke verken cola light/zero eller fun light på grunn av de kunstige stoffene som er helsefarlige. Kan jo ikke være helt hysterisk da, og god er den Jeg har svangerskapsdiabetes og da er den en velig god erstatning når man vil ha noe som smaker godt og som ikke gir stigning i blodsukkeret. du er klar over at flere typer kunstig søtning gir samme blodsukkerstigning som sukker? Eksen sin forrige dame gikk mye opp i vekt av cola (drakk 2 liter daglig). For å slanke seg byttet hun ut cola med cola light/pepsi max, og gikk selvfølgelig ikke ned i vekt av den. Så jeg tror nok at helsemessig gevinst ved å proppe kroppen full av aspartam er overdrevet. Hadde jeg vært deg som har svangerskapsdiabetes, så hadde jeg kuttet ut alt med aspartam. Ble frarådet av jordmor å drikke noe av det, siden det kan gi skader på fosteret i mye større grad enn sukker. Et glass saft om dagen er sikkert ikke noe stort problem...ærlig talt!
*Sammy* Skrevet 23. juli 2012 #16 Skrevet 23. juli 2012 Man drikker vann og kaffe eventuelt te uten sukker i. Og for å ha det presisert, om du vil ned i vekt nok, kan du lære deg å like vann, som med all annen mat, må man smake det over 50 ganger før smaksløkene blir vant med smaken. Du vil bli vant til det etterhvert, så vær tålmodig. Jeg drikker kun brus på 17 mai, når jeg spiser sodd, ellers er der farris og annet vann med smak det går i, om jeg blir tørst på farten. Davy wathne gikk ned 15 kilo av å kutte ut 0,5 liter cola om dagen husk, så mye er nok gjort om du klarer å kutte brusen og saften og all annen søt drikke, for det masse ekstra kalorier man ikke trenger i det, og spesielt om man vil ned i vekt. Selvdisiplin kalles det !
*Min lille* Skrevet 23. juli 2012 #17 Skrevet 23. juli 2012 Her i huset drikker vi mye vann, det er sunt , det gir en bedre fordøyelse og er gunstig ved vektreduksjon. Du må nok prøve å gjøre en innsats for å BLI glad i vann. Hiver meg på tidligere svar her. Isvann i mugge med fruktbiter er veldig godt. Eller diverse sunne smootie/slush varianter. Lag en hel haug med isbiter og ha det alltid tilgjengelig i kjøleskapet. Vi bruker Imsdal flaskene med drikketut og har de alltid klare i kjøleskapet. Tips til smaksetting av vannet : Kiwi, Mango, Eple, Agurk. Jeg vet at du skrev at du ikke likte vann, men du sier også at du skal slutte å drikke Pepsi Max, og da går jeg ut i fra at det er fordi du drikker det i for store mengder. Da funker det ikke å bytte det ut med Jus eller saft. Jus har altfor mye kalorier og syre til å være tørstedrikke. Men en annen ting , jeg ville ikke kuttet Pepsi Max helt. Trapp ned litt og litt og unn deg en liten boks i helgen. Da tror jeg det er lettere å holde motivasjonen oppe.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2012 #18 Skrevet 23. juli 2012 Her i huset drikker vi mye vann, det er sunt , det gir en bedre fordøyelse og er gunstig ved vektreduksjon. Du må nok prøve å gjøre en innsats for å BLI glad i vann. Hiver meg på tidligere svar her. Isvann i mugge med fruktbiter er veldig godt. Eller diverse sunne smootie/slush varianter. Lag en hel haug med isbiter og ha det alltid tilgjengelig i kjøleskapet. Vi bruker Imsdal flaskene med drikketut og har de alltid klare i kjøleskapet. Tips til smaksetting av vannet : Kiwi, Mango, Eple, Agurk. Jeg vet at du skrev at du ikke likte vann, men du sier også at du skal slutte å drikke Pepsi Max, og da går jeg ut i fra at det er fordi du drikker det i for store mengder. Da funker det ikke å bytte det ut med Jus eller saft. Jus har altfor mye kalorier og syre til å være tørstedrikke. Men en annen ting , jeg ville ikke kuttet Pepsi Max helt. Trapp ned litt og litt og unn deg en liten boks i helgen. Da tror jeg det er lettere å holde motivasjonen oppe. Dere som ikke drikker juice, spiser dere frukt? Tenkte på det med 5 om dagen. Eller kutter dere alt med fruktsukker helt ut? I tilfelle hvorfor?
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2012 #19 Skrevet 23. juli 2012 Takk for mange fine svar:) Skal prøve å sette noen flasker med vann i kjøleskapet, for kaldt vann er helt klart bedre enn "lunka" springvann. Frukt i vannet blir det nok ikke, takler bare ikke vann med smak eller kullsyre. Så kan jeg jo lage meg smoothi som noen foreslo med masse isbiter. Det hjelper sikkert også mot småspising:) Nå er jeg klar for en ny og bedre hverdag! HI
Erle85 Skrevet 23. juli 2012 #20 Skrevet 23. juli 2012 Jeg likte heller ikke vann med smak eller kullsyre før jeg fikk smake faris bris. Det er blitt en stor favoritt her hjemme om vi skal drikke noe annet enn vann
☆☆☆ Skrevet 23. juli 2012 #21 Skrevet 23. juli 2012 Jeg tror du fint kan lære deg å like vann, det er en vanesak Begynn med isvann slik jeg ser du tenker, etterhvert blir du nok mindre kresen..
Gjest ronja røverdatter Skrevet 23. juli 2012 #22 Skrevet 23. juli 2012 Et glass juice til frokost er helt greitt eller melk for den saks skyld. Kalorimessig er det ikke noe å spare på å drikke juice, men det er sunnere enn drikker med sukker enten det sukkeret er kunstig eller vanlig hvitt. Ellers foreslår jeg rett og slett at du trener deg til å drikke vann. Finn den temperaturen du liker å drikke vannet i, enten det er kaldt eller lunkent, og drikk noen få slurker av gangen, jevnt og trutt gjennom dagen. Det går rett og slett ikke an å ikke like vann, for det smaker jo ingen ting. Men det kan likevel være sånn at man må venne seg til å drikke ting som ikke smaker noen ting, men det går heldigvis an. En av ungene her i huset lærte seg å drikke vann ved at vi sakte, men sikkert vannet ut melka hennes. Så forslaget om å vanne ut eplejuice er ikke dumt. Men du er voksne, så du klarer sikkert å forklare deg selv at du bare må venne deg til å drikke vann, så det er bare å bestemme seg for å begynne. Og selv om de fleste av oss liker best kaldt, friskt vann - så er det faktisk for mange lettere å drikke vann som har stått framme en stund og heller drikke litt av gangen. Her i huset er det veldig sjelden vi har brus, men når vi skal ha noe annet enn vann, er eplejuice (eller annen juice) blandet med en eller annen form for farris eller lignende populært. Det smaker mye bedre enn brus til mat også. Lykke til! Bare bestem deg, så går det nok bra!
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2012 #23 Skrevet 23. juli 2012 Et glass juice til frokost er helt greitt eller melk for den saks skyld. Kalorimessig er det ikke noe å spare på å drikke juice, men det er sunnere enn drikker med sukker enten det sukkeret er kunstig eller vanlig hvitt. Ellers foreslår jeg rett og slett at du trener deg til å drikke vann. Finn den temperaturen du liker å drikke vannet i, enten det er kaldt eller lunkent, og drikk noen få slurker av gangen, jevnt og trutt gjennom dagen. Det går rett og slett ikke an å ikke like vann, for det smaker jo ingen ting. Men det kan likevel være sånn at man må venne seg til å drikke ting som ikke smaker noen ting, men det går heldigvis an. En av ungene her i huset lærte seg å drikke vann ved at vi sakte, men sikkert vannet ut melka hennes. Så forslaget om å vanne ut eplejuice er ikke dumt. Men du er voksne, så du klarer sikkert å forklare deg selv at du bare må venne deg til å drikke vann, så det er bare å bestemme seg for å begynne. Og selv om de fleste av oss liker best kaldt, friskt vann - så er det faktisk for mange lettere å drikke vann som har stått framme en stund og heller drikke litt av gangen. Her i huset er det veldig sjelden vi har brus, men når vi skal ha noe annet enn vann, er eplejuice (eller annen juice) blandet med en eller annen form for farris eller lignende populært. Det smaker mye bedre enn brus til mat også. Lykke til! Bare bestem deg, så går det nok bra! Måtte bare kommentere: jo, det går faktisk an å ikke like vann. På samme måte som det går an å ikke like tomater, oliven, ikke tenne på lave menn/kvinner og så videre.
☆☆☆ Skrevet 23. juli 2012 #25 Skrevet 23. juli 2012 Måtte bare kommentere: jo, det går faktisk an å ikke like vann. På samme måte som det går an å ikke like tomater, oliven, ikke tenne på lave menn/kvinner og så videre. Det går nok an å ikke like vann, men det er også noe av det letteste å venne seg til å drikke..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå