Gå til innhold

Trenger litt hjelp, rekker jeg dette da?Vil ikke miste de siste eggene mine...

Anbefalte innlegg

Skal ha søskenforsøk senest september fordi mine fryste da har ligget 5 år og blir destruert. Har snakket med klinikken fått klarsignal og fått resepter i posten, men har kun snakket med kontordame, og innen jeg fikk reseptene var det sommerstengt, og vist nok frem til 8.August.

Legen har tydligvis ikke lest journalen min, for jeg fikk ikke resept på noe for å få menstruasjon, burde jo kanskje "rense systemet" med en runde før jeg setter inn egg også, ettersom jeg ikke har hatt blødninger på over 1 år. Har også tatt metformin ved tidligere forsøk og hele svangerskapet, bør jeg bare begynne igjen nå? Skal jo egentlig ta de i 3 mnd før forsøk, men det gjelder kanksje bare ved fersk?

Har tablettene hjemme.

Kjenner jeg er litt stresset nå, kan vel ikke få tak i noen der nå (Haugesund)?

Bør jeg bare kontakte legen min å få en resept på en kur for å få mensen, uten å snakke med klinikken, tok iallefall det sist gang?

Huff, lenge siden jeg har vært i dette gamet nå, fikk også resept på noen andre tabletter til å ta i rugetiden og etterpå, har tidligere brukt progestan, er disse nye bedre?

Fortsetter under...

Dette er som å lese om meg selv :) Våre gullegg var fem år i mars og jeg ringte inn i januar. Første frys avbrutt i februar, men fikk beholde eggene siden vi allerede var i forøk (4 egg fordelt på to strå), neste forsøk avbrutt i april. I mai fikk vi endelig satt inn, ble gravid, men SA i uke 6. Vanligvis bruker de ikke egg gått ut på dato, men siden vi har vært så uheldige nå, skulle vi få bruke de to siste også, phu! Nytt forsøk i september :) Dette er også Haugesund, satser på de er like snille med deg :)

De har vel stengt til første uken i august? Men kan du ikke ringe en gyn og få resept om du har problemer med å få ting i gang? :)

Ang metformin har jeg ingen erfaring... aner ikke hva du skal gjøre, håper noen kan svare deg :)

Brukte også progestan sist, brukt lutinu nå, aner ikke om det er bedre, men kanskje det er forskjell på fersk og frys?

Måtte dere ha mange forsøk sist? Har dere mange egg på frys?

Så bra, da har de jo vært kjempesnille med deg, har tilsammen hatt 2 uttak, og 5 innsettinger, 4 av de frys og 1 fersk. Ble syk ved første uttak såda måtte de fryse alle. Jeg hadde også et par forsøk som ble avbrutt siden jeg ikke fikk tykk nok slimhinne, sådet er jo ikke utenkelig at de kan skje igjen.

Leit å høre om SA, opplevde også det noen uker etter min første positive test, grusomt.

Vi får følge hverandre i september:-)

Jeg har to egg igjen, på et stå. Og har 2 småtroll hjemme.

Krysser fingrene for at fryseggene er supre og blir til en liten lillebror eller lillesøster:-)

Hvor mange barn har du? Hatt mange forsøk?

Du har hatt en del forsøk da, ja! Vi er superheldige og har to barn, første ved ivf og andre ble et hjemmelaget mirakel <3 Var heldige og traff blink på første ivf, og nå ett positivt fryseforøk som så sagt ikke gikk så bra... men får satse på at spira sitter igjen i september hos oss begge ;)

Har dere flere enn ett barn?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...