Gå til innhold

Ekstrem hodepine

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 20 nå og har de siste 6-7 ukene hatt hodepine mer eller mindre hver dag. Tenker jo at jeg må begrense inntak av smertestilliende, men de fleste dager må jeg bare ta paracet.

Nå i helga har det kulminert, og jeg endte opp hos legen i dag, med en hodepine av en annen verden. Han kunne fastslå migrene, men hadde ikke medisiner inne i dag til meg, og vi har ikke noe apotek her.

Har satt øreakupunktur en gang (fredag) og planlegger flere ganger i håp om at det skal ta bort hodepinen.

Nen som har noen gode råd? eller som har det på samme måte? Felles skjebne, felles trøst... :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143956463-ekstrem-hodepine/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg er nok dessverre i samme bås! Fikk du resept? Evt på hva? Jeg har en litt rar lege, hvis jeg skal ha medisiner mot noe på jeg foreslå et konkret medikament selv. Hun sa jeg bare skulle hive innpå med paracet, men syns ikke det hjelper særlig:/

Jeg har migrene, og slitt mye med hodepine i svangerskapet(mildere enn migrene) men kan ikke ta migrenetablettene mine nå som jeg er gravid...jula i fjor, fikk jeg et migreneanfall som jeg var for sent ute med å behandle med tabletter...etter en uke eskalerer smertene til å gjøre meg nummen i halve ansiktet og jeg sliter med å snakke, blir sendt til ahus for lege tror dette er noe annet....viser seg å være migrene som utløser nye anfall oppå hverandre, kunne beskrives som om hodet mitt skulle føde....ble innlagt i 2 døgn med noe så kraftig medisinering at de første 23 timene sov jeg-våknet-spiste-ny medisin og 12 tiner ny søvn....da var jeg menneske når jeg dro hjem heldigvis, aldri vært borti værre !! Så får håpe du får det under kontroll med medisiner, føler 'med deg!!

Puh, ja jeg har også slitt med dette. Fra uke 8 til 18 hadde jeg migrene nesten hver uke, og når jeg ikke hadde migrene så hadde jeg vanlig hodepine som kom fra stiv nakke. Tok paracet sånn ca et par ganger i uka for å ikke bli gal. Fikk ikke noe annen hjelp.

Hadde mye flimring og forstyrrelser på øynene i tide og utide.

Ble sykemeldt til slutt fordi jeg alltid måtte gå hjem fra jobb uansett........(jobber i barnehage)

Før jeg ble gravid hadde jeg migrene et par ganger i året. Nå er jeg bra igjen. får håpe det ikke varer så lenge for deg. Disse smertene er jo helt uutholdelige......

Jeg har migrene, og slitt mye med hodepine i svangerskapet(mildere enn migrene) men kan ikke ta migrenetablettene mine nå som jeg er gravid...jula i fjor, fikk jeg et migreneanfall som jeg var for sent ute med å behandle med tabletter...etter en uke eskalerer smertene til å gjøre meg nummen i halve ansiktet og jeg sliter med å snakke, blir sendt til ahus for lege tror dette er noe annet....viser seg å være migrene som utløser nye anfall oppå hverandre, kunne beskrives som om hodet mitt skulle føde....ble innlagt i 2 døgn med noe så kraftig medisinering at de første 23 timene sov jeg-våknet-spiste-ny medisin og 12 tiner ny søvn....da var jeg menneske når jeg dro hjem heldigvis, aldri vært borti værre !! Så får håpe du får det under kontroll med medisiner, føler 'med deg!!

Jeg opplever av og til lammelser i tunge, fingre og får trøbbel med å si vanlige ord som f.eks. melk,sko, hus o.l det er skikkelig ekkelt, men da vet jeg at jeg får migrene fordi jeg mister delvis synet og hodepinen kommer som et lyn. Har du fått skikkelige medisiner som fikser dette? Må nok en tur til legen etter at babyen er ute så jeg kan få noe sterke greier ;)

Jeg har fått resept på Imigran (tror jeg de heter) Sambo er å henter de ut på apoteket i dag.

Hodepinen fra helga har ikke helt gitt seg ennå, men håper en paracet og runde øreakupunktur hjelper på.

Eller så er det litt som du har Novemberspire, hodepine fra stiv nakke. For den kjennes annerledes ut idag enn i går. Og skuldrene har vært opp under øra i det siste.

Og lillebie, satser alt på å ikke ende opp som deg, huff! Håper du ikke får det spnn igjen.

Håper bare dette kan gi seg snart, sånn at jeg kan fungere normalt. Er midt i flytteprosess og nå, og passer himla dårlig å måtte ligge hver dag.

Annonse

Apoteket spurte sambo flere ganger om han var sikker på at legen hadde sagt jeg kunne ta dem, så jeg lurer jo litt selv her jeg sitter og googler nå.

"Triptaner under graviditet kan fortsatt ikke anbefales, selv om det ikke er vist sikre skadelige effekter på fosteret ved et begrenset forbruk" Står det på nett...

Men legen var klar på at dette kunne jeg ta, så da tror jeg jo på han. Han vet hvertfall bedre enn meg. Eller...

Ettersom jeg leser på nett kommer det meste av usikkerheten rundt medisinbruk av at man ikke får prøvd ut medisin på gravide. De kan ikke påvise skadelige effekter, men samtidig ikke si at det ikke skader. Som gravide skal vi vel helst ikke bruke noe som helst ser det ut som.

Men hvis alternativet er å ikke fungere som pga smerter, tja, da tror jeg faktisk jeg må ta en tablett i ny og ne.

Krysser fingre for god effekt av akupunkturen!! :)

Hodepine her også, men tar ingenting. Prøver å slappe av (når d er mulig med en 2 åring i hus) og drikker vann.. Ikke noe godt, men holder meg unna all slags medesiner så godt jeg kan :)

Sjønner godt dere som har migrene må ty til paracet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...